koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyBANKSYTpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Awkward Happiness or Everything I Don’t Remember About Meeting You

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 337 wyświetleń od 15 maja 2013

Awkward Happiness or Everything I Don’t Remember About Meeting You 15–16 maja (środa) godz. 20.00 i 19.30; Studio Na Grobli (Sala Studyjna) Spektakl w języku polskim, angielskim, francuskim i słowackim

Dwie pary wyruszają w niełatwą życiową podróż w poszukiwaniu szczęścia. Jesteśmy świadkami konfrontacji, w których ścierają się cztery punkty widzenia na to, czym jest szczęście i jak je osiągnąć (lub nie). Spektakl jest refleksją na temat daremności poszukiwań szczęścia inspirowana książkami „Nieznośna lekkość bytu” Milana Kundery i „L’Euphorie perpétuelle” (Wieczna euforia) Pascala Brucknera. Czas nakłada na płótno związku kolejne warstwy piękna, sekretów, zaskoczeń i nieporozumień. Czy obraz w lustrze, w którym odbija się relacja dwojga ludzi może przybliżyć nas do zrozumienia szczęścia? Czy szczęście jest czymś, czego szukamy w drugiej osobie, ale co nie może znaleźć pełnego spełnienia? Zalążkiem projektu były badania Studia Matejka nad ciałem we współczesnej praktyce performansu. Podczas 18-miesięcznych badań w Instytucie Grotowskiego członkowie Studia prowadzili poszukiwania w zakresie treningu i ćwiczeń fizycznych, opierając się na tematach i obrazach, które ich zainspirowały. Wstępny materiał twórczy został następnie przekształcony w fizyczne partytury: solowe i wykonywane w duecie, które podlegały nieustannej dekonstrukcji i rekonstrukcji pod kierunkiem Mateja Matejki i współpracujących ze Studiem gości, m.in. Cécile Da Costy (Spitfire, Farm in the Cave), Milana Kozanka (Artyci Dance Company) i Vivien Wood (DV8). Fragmenty tych struktur zostały zaprezentowane podczas pokazów pracy, które odbyły się w Polsce i Wielkiej Brytanii. We współpracy z DogDocs (Słowacja) Studio Matejka dokonało przeniesienia struktur twórczych na taśmę filmową, tworząc sześć filmów krótkometrażowych. W lipcu 2012 roku Studio Matejka, wraz z Vivien Wood, zakończyło pierwszy etap pracy nad przedstawianiem. Materiał twórczy został przetworzony w pracę w toku zatytułowaną „Everything I Don’t Remember About Meeting You”, której premiera odbyła się w 2012 roku na festiwalu KioSK w ośrodku Stanica Žilina-Záriečie na Słowacji. Spektakl miał swoją premierę 14 lutego 2013 w Instytucie Grotowskiego w ramach „Monosytuacji”, cyklu małych form teatralnych. W spektaklu wykorzystano przede wszystkim teksty i dialogi autorstwa aktorów Studia. Są one owocem dwóch lat pytań i refleksji na temat związków międzyludzkich, szczęścia, marzeń i pragnień. Aktorzy przywołują także punkty widzenia innych autorów, czerpiąc inspiracje z poezji i prozy Anny Świrszczyńskiej, Alexandra Fleischerera, Yehudy Amichaiego i Milana Kundery. Warstwa muzyczna spektaklu powstała na bazie transformacji głosów i muzyki granej na żywo w postaci sampli w harmonii z tym, co dzieje się na scenie. Wykorzystano także współczesne utwory jazzowe i kompozycji instrumentalne. AUTORZY: Matej Matejka, Guillaumarc Froidevaux, Zuzana Kakalikova, Daniel Han, Magdalena Koza KIEROWNIK PROJEKTU: Matej Matejka REŻYSERIA: Matej Matejka, Bryan Brown AKTORZY: Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova, Magdalena Koza MUZYKA: Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova KIEROWNICTWO MUZYCZNE I WOKALNE: Ditte Berkeley WSPÓŁPRACA NAD PARTYTURĄ RUCHOWĄ: Vivien Wood KOSTIUMY: Agnieszka Katyńska ŚWIATŁO: Marcin Wójcik Czas trwania: 70’

Guillaumarc Froidevaux urodził się w Szwajcarii. Występował z zespołami szkoły teatralnej TPR i Théâtre Circus Junior, w 2005 roku ukończył Scuola Teatro Dimitri. Współpracował z grupami: Twof2, Palin Teatro, Teatro Paravento oraz DschungelWien, obecnie jest członkiem duetu The Sunny Side Up. Ma również doświadczenia artystyczne związane z filmem, tańcem i projektami międzydyscyplinarnymi. Współzałożyciel, wraz z Zuzaną Kakalikovą, zespół T-d’U, w którym zrealizował 2008 roku swój pierwszy spektakl, „Silence…”. Obecnie odbywa tournée z przedstawieniem„Ôkô” zrealizowanym w 2010 roku. Pracował jako instruktor akrobatyki w szwajcarskim LeZarti Cirque, obecnie prowadzi zajęcia z akrobatyki i rytmów ciała w ramach pracy Studia Matejka. Zuzana Kakalikova urodziła się na Słowacji, w latach 2000–2003 studiowała aktorstwo na Akademii Sztuk w Bańskej Bystrzycy, a następnie na Akademii Sztuk Muzycznych i Dramatycznych w Bratysławie, uzyskując w 2005 roku dyplom magistra sztuk dramatycznych. W latach 2005–2006 studiowała pantomimę, tai-chi, taniec i akrobatykę w Scuola Teatro Dimitri w Szwajcarii. Jest współzałożycielką zespołu T-d’U, z którym przygotowała kilka przedstawień i występowała za granicą. Należy do zespołu artystycznego Studia Matejka, a także kontynuuje pracę z własnym zespołem w Szwajcarii. Daniel Han urodził się w USA. Studiował na Uniwersytecie Northwestern (Illinois, USA) oraz na Manchester Metropolitan University (Wielka Brytania. Edukację artystyczną kontynuował, studiując w Teatrze Pieśń Kozła we Wrocławiu. Łącząc doświadczenia aktorskie z praktyką taekwondo oraz grą na skrzypcach, uczestniczył w projektach filmowych, teatralnych oraz performatywnych w Ameryce Północnej oraz Europie – m.in. w uhonorowanej w 2007 roku nagrodą Jeff produkcji „Equus” (RedTwist Theatre) oraz spektaklu Suzan-Lori Parks’ „365 Days/365 Plays”. Od roku 2010 członek Studia Matejka. Jako aktor Studia Matejka współpracował m.in. z Milanem Kozankiem (Artyci Dance Company) i Vivien Wood (DV8). Jako artysta Odra Ensemble, projektu realizowanego przy współpracy z Teatrem Pieśń Kozła, występował w spektaklu „We Will Leave Only Bone: Reflections of Eurydice”. Lider i współzałożyciel Jubilo – międzynarodowego zespołu, którego działalność stanowi artystyczną interwencję i protest przeciwko społecznemu wykluczeniu. W latach 2010–2011 lider międzynarodowej grupy projektu „Brave Kids” podczas Brave Festival (Wrocław). Prowadził warsztaty dla aktorów oraz tancerzy w Polsce, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Grecji oraz Bośni i Hercegowinie. Laureat stypendium Fundacji Fulbrighta, które w latach 2011–2012 realizował w Instytucie Grotowskiego; stypendium to zostało przedłużone na sezon artystyczny 2012/2013. Magdalena Koza urodziła się w Polsce. Uzyskała dyplom szkoły baletowej, a następnie dyplom magistra Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. W latach 2003–2005 współpracowała z Iwoną Olszowską, z która stworzyła kilka spektakli wykorzystujących technikę tańca współczesnego. Następnie pracowała w Krakowskim Teatrze Tańca, gdzie przez cztery lata występowała w spektaklach teatru tańca, które również współtworzyła. W 2008 roku reprezentowała Polskę na XIII Biennale Młodych Artystów z Europy i Regionu Śródziemnomorskiego w Bari we Włoszech. W 2009 roku, wraz z Jackiem Gęburą, stworzyła spektakl „Podobno”, który wystawiano na deskach Sceny Tańca Capitol we Wrocławiu. Jest organizatorką i współzałożycielką Wrocławskiego Festiwalu Ruchu CYRKULACJE. Od 2010 roku należy do Studia Matejka. Wraz z aktorami i tancerzami Studia prowadzi warsztaty dla aktorów i tancerzy, a także warsztaty tańca współczesnego. Interesuje się przede wszystkim praktyką związaną ze świadomością ciała w teatrze fizycznym i teatrze tańca, bazując na swoich doświadczeniach z dziedzin tańca współczesnego, BMC, improwizacji i improwizacji kontaktowej. Jest dyplomowaną instruktorką tańca współczesnego.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ