koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Summer Guitar20 Jubileusz UETplGiełdaCogito
zmodyfikowano  11 lat temu

Alkasyn i Nikoleta

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 033 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 8 marca 2005, wtorek
    » 17:00
  • 7 marca 2005, poniedziałek
    » 11:00
  • 4 marca 2005, piątek
    » 10:00
  • 3 marca 2005, czwartek
    » 11:00
  • 2 marca 2005, środa
    » 11:00
  • 14 grudnia 2004, wtorek
    » 11:00
  • 13 grudnia 2004, poniedziałek
    » 18:00
  • 10 grudnia 2004, piątek
    » 11:00
  • 9 grudnia 2004, czwartek
    » 11:00
  • 8 grudnia 2004, środa
    » 11:00
  • 7 grudnia 2004, wtorek
    » 11:00
  • 6 grudnia 2004, poniedziałek
    » 18:00
  • 3 grudnia 2004, piątek
    » 17:00, 20:00

Petr Nosálek

opracowanie tekstu na podstawie starofrancuskiej legendy i reżyseria: Petr Nosálek

scenografia: Eva Farkašová

muzyka: Marta Radoszko (AM)

opieka kompozytorska: Zbigniew Karnecki

choreografia: Bożena Klimczak

układ walki: Marian Gańcza

przygotowanie wokalne: Małgorzata Jaworska-Kaczmarek

występują:

Karina Abrahamczyk, Kinga Bierwiaczonek, Magdalena Engelmajer, Marta Frąckowiak, Karolina Honchera, Agata Kucińska, Magdalena Skiba, Sylwia Zajkowska, Rafał Cieluch, Artur Paczesny, Paweł Palcat, Arkadiusz Emanuel Porada, Karol Zapała

Historia Alkasyna i Nikolety pojawiła się w formie pisemnej we Francji na początku XIII w. W porównaniu z Tristanem i Izoldą czy Rycerzami Okrągłego Stołu jest tylko miniaturą, parodią wielkich tekstów o miłości. Ta poetycka i naiwna opowieść ma jednak w sobie wątki, które nadal, po 700 latach mogą być aktualne: niedotrzymywanie rycerskiego słowa, różnice pomiędzy chrześcijańskim i muzułmańskim światem, prawdziwa miłość wśród wulgarnej erotyki. Jest jeszcze jeden wątek ukryty w tym utworze – szukanie nadziei, tej nadziei, że jest w nas ludziach więcej dobra niż zła.

Dla studentów, którzy ożywili ten średniowieczny tekst jest to też szukanie nadziei jako jednego z fundamentów ich przyszłej profesji.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ