koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Tpl20 Jubileusz UESummer GuitarCogitoGiełda
zmodyfikowano  11 lat temu

Opera za trzy grosze

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 399 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 4 marca 2006, sobota
    » 19:00
  • 3 marca 2006, piątek
    » 19:00
  • 2 marca 2006, czwartek
    » 19:00
  • 1 marca 2006, środa
    » 19:00
  • 11 grudnia 2005, niedziela
    » 19:00
  • 10 grudnia 2005, sobota
    » 19:00
  • 9 grudnia 2005, piątek
    » 19:00
  • 4 czerwca 2005, sobota
    » 19:00
  • 3 czerwca 2005, piątek
    » 19:00
  • 2 czerwca 2005, czwartek
    » 19:00
  • 1 czerwca 2005, środa
    » 19:00
  • 16 kwietnia 2005, sobota
    » 19:00
  • 15 kwietnia 2005, piątek
    » 19:00
  • 14 kwietnia 2005, czwartek
    » 19:00
  • 13 kwietnia 2005, środa
    » 19:00
  • 19 lutego 2005, sobota
    » 19:00
  • 17 lutego 2005, czwartek
    » 19:00
  • 29 grudnia 2004, środa
    » 19:00
  • 28 grudnia 2004, wtorek
    » 19:00
  • 18 grudnia 2004, sobota
    » 19:00

Bertolt Brecht, Kurt Weill

  • reżyseria: Rudolf Zioło
  • scenografia: Rudolf Zioło, Piotr Chuchacz
  • kostiumy: Anna Sekuła
  • konsultacje ruchowe: Iwona Olszowska
  • reżyseria światła: Tomasz Wert
  • projekcje multimedialne: Jan Bielak

Oto najbardziej znany i popularny owoc współpracy dramatopisarza Bertolta Brechta i kompozytora Kurta Weilla. Opera za trzy grosze - swobodna transpozycja XVIII-wiecznej Opery żebraczej angielskiego pisarza Johna Gaya - należy do najbardziej klasycznych dzieł XX-wiecznego teatru. Wbrew sensowi swego tytułu w dniu swojej premiery w 1928 roku była nie tylko wielkim triumfem artystycznym, lecz także jedynym komercyjnym sukcesem Brechta. Także wbrew swojej pompatycznej nazwie - zawsze była gangsterskim dramatem miłosnym, który rozgrywa się w scenerii londyńskiego półświatka z okolic Soho i okraszony jest kilkunastoma piosenkami, z których wiele stało się powszechnie nuconymi evergreenami. Dziewczęta lekkiego prowadzenia, malownicze szwarccharaktery, król żebraków, policyjna machina przemocy - to wszystko u Brechta i Weilla zamienia się w idealnie skonstruowaną machinę dialogów, scen i songów.

Twórcy spektaklu sięgają po klasyczne przekłady tego arcydzieła, aby wyzyskać z niego całą specyfikę brechtowskiego teatru i wyrazić nieprzemijające oczarowanie jego klasą.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ