koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
20 Jubileusz UESummer GuitarCogitoCO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360Tpl
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

KADR NON_FICTION: Ajka

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 572 wyświetleń od 2 stycznia 2019
  • 30 stycznia 2019, środa
    » 19:00

sala: Broadway

wstęp: 10 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

reż. Siergiej Dworcewoj Rosja, Niemcy, Polska, Kazachstan, Chiny 2018 / 109’

Ajka właśnie urodziła dziecko. Nie ma przyjaciół, stałej pracy i partnera. Nie ma nawet własnego pokoju. Grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo. Wciągnięta w spiralę długów, młoda matka stoi przed najważniejszą decyzją życia: czy powinna oddać dziecko dla jego i swojego dobra? „Ajka” jest opowieścią o kobiecej sile i jednym z najbardziej sugestywnych obrazów Moskwy we współczesnym kinie.

https://www.youtube.com/watch?v=lyM9TVVWY8w

KADR NON_FICTION

O kinie nonfiction dziś zwykle rozmawia się w kluczu edukacyjnym i publicystycznym. Nasz cykl filmowy jest próbą odczarowania tej sytuacji – propozycją dla widzów, którzy we współczesnym kinie osobiste spotkanie z autorem i bohaterem przedkładają nad chęć zaspokojenia doraźnej ciekawości. Szukamy tytułów, które pozwolą nam wniknąć w dzieło filmowe głębiej, przebić tkankę informacyjną, tak by widz miał szansę odejść od bieżączki newsów i gorących tematów, odkrywając więcej, nie tylko fakty, ale także prawdę o sobie i Innym. Zatem nie temat, lecz człowiek i jego historia – pulsująca po obu stronach ekranu – i nie prawda w kinie, lecz prawda kina będą wyróżnikami filmowych spotkań, które od stycznia ruszają w Domu Kultury Kadr. Jak współczesna sztuka filmowa radzi sobie z opisywaniem rzeczywistości? Czy łapie ją na nerwie, a może odkłada, szukając bufora w dystansie, nieskłonna do nazywania, wymykająca się semantyce? Gdzie w tym wszystkim jest autor? Czy bliżej mu dziś do funkcji demonstratora prawdy, a może częściej wiernego obserwatora rzeczywistości? W jaki sposób dialoguje z widzem? Współczesne kino nonfiction to wreszcie na powrót istotne pytanie o filmową poetykę. To i wiele innych powracać będą w wykładach wprowadzających oraz w spotkaniach z gośćmi cyklu, którego kuratorką jest Magda Wichrowska.

dr Magdalena Wichrowska – filmoznawczyni, filozofka i dziennikarka, autorka książek: „Szukając prawdy. Problem poetyki w polskim filmie dokumentalnym po roku 1989” i „Bydgoszcz Movie” oraz programu edukacji filmowej Movie Mówi Project, kierowniczka Zakładu Kultury Audiowizualnej przy Katedrze Przemysłów Kreatywnych WSG w Bydgoszczy.

autor:
zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ