No Prince Yes Prince
No Prince Yes Prince
- od: 30 marca 2007, piątekdo: 1 kwietnia 2007, niedziela
spektakl multimedialno-taneczny
Teatr Tańca dowodzi, że ruch jest bardziej sugestywny niż słowa. Spektakl Teatru Wytwórnia “NO PRINCE YES PRINCE” - na motywach „Hamleta” Wiliama Szekspira w reżyserii wybitnego rosyjskiego choreografa Saszy Pepelyaeva - wydobywa prawdę o nas samych.
Od początku swojego istnienia Teatr Wytwórnia oprócz współczesnej dramaturgii promuje także teatr tańca. Ambicją Darii Jędry, choreografa TW i założycielki Studia Denaturat przy Teatrze, jest nade wszystko oswoić widzów z ruchem i tańcem współczesnym. Dlatego zaprosiła do współpracy znanego rosyjskiego choreografa, który na deskach Teatru Wytwórnia na nowo opowiedział, zdawałoby się znaną, historię Ofelii.
Sasza Pepelyaev choreograf spektaklu „NO PRINCE, YES PRINCE”:
„Uważa się, że taniec dzieje się tu i teraz. Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do nagrywania tańca na video i w takim przypadku taniec wykonywany jest gdzieś i kiedyś. Fascynuje mnie pomysł, by spróbować skomponować taniec, który nie może zdarzyć się wcale – nigdzie i nigdy oprócz jednego, jedynego spektaklu. Nawet jeśli się go nagra i później odtworzy, to nie otrzyma się rzeczywistego obrazu tego, co naprawdę się wydarzyło podczas występu.
Tak więc „NO PRINCE, YES PRINCE” jest spektaklem o tańcu i interakcji między tancerkami. Spektaklem, w którym wykorzystuje się wiele rozmaitych sztuczek technicznych (projekcje, specjalne oprogramowanie itd). Prócz tego tancerki będą stwarzać i przeżywać sytuacje, w których współdziałają z samymi sobą nagranymi z przeszłości i z obrazami antycypującymi wydarzenia.
„Prince” wziął się w tytule od księcia Hamleta, a właściwie nie od niego, a od jego ukochanej. Tak się składa, że Hamlet zajmuje mnie od paru lat, pojawiając się od czasu do czasu w rozmaitych sztukach i miejscach. Ofelia jest niemal cały czas w cieniu i fakt ten zgadza się z moim wyobrażeniem o spektaklu „NO PRINCE, YES PRINCE”. To coś ważnego czy nawet rozstrzygającego, co dzieje się w drugiej kolejności, kiedy sens opowieści można jedynie odgadywać z pewnych śladów i wskazówek.
Główna struktura przedstawienia nie opiera się na „video art”, jak się zwykło o tym myśleć, lecz na czymś wręcz przeciwnym – to oddzielenie sztuki od video i wszczepianie obróbki cyfrowej w ludzkie (bardzo fizycznie ludzkie) działanie i ruch.”
Biogramy twórców:
Sasha (Alexander) Pepelyaev (ur. 1961) – reżyser i choreograf, absolwent Uniwersytetu Moskiewskiego i Moskiewskiego Instytutu Teatralnego. Od 1994 roku jest reżyserem i liderem grupy tańca współczesnego Kinetic, z którą stworzył serię przedstawień eksperymentalnych. Jego spektakle prezentowane były na licznych festiwalach w Rosji, Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu, pokazywane przez krajowe i międzynarodowe stacje telewizyjne. Za innowacyjne podejście do teatru tańca był nagradzany na wielu festiwalach w Rosji, Estonii, Francji i Stanach Zjednoczonych. Od 1998 roku uczy i prowadzi warsztaty w różnych centrach teatru i tańca w Rosji, Holandii, Szwecji, Danii, Finlandii, Estonii, Niemczech, Kenii, Tanzanii, Stanach Zjednoczonych i na Litwie.
bilety:
ulgowy: 20 zł, normalny: 30 zł
No Prince Yes Prince - plakat
Ania z Zielonego Wzgórza - Teatr Kamienica
14 stycznia 2024 - 12:00jest więcej terminów
Teatr Kamienica
al. Solidarności 93 Warszawa
8 868teatr
The Beatles Symfonicznie w Warszawie
14 stycznia 2024 - 16:30/20
Filharmonia Narodowa
ul. Jasna 5 Warszawa
17 403teatr
KRAPP i dwie inne jednoaktówki
13 stycznia 2024 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
ul. Kazimierza Karasia 2 00-327 Warszawa tel. 22 826 92 76, bilety@teatrpolski.waw.pl Warszawa
6 663teatr
ONE MĄŻ SHOW
13 stycznia 2024 - 20:00jest więcej terminów
Och-Teatr
ul. Grójecka 65 05-077 Warszawa Warszawa
9 524teatr
KRAPP i dwie inne jednoaktówki
13 stycznia 2024 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
ul. Kazimierza Karasia 2 00-327 Warszawa tel. 22 826 92 76, bilety@teatrpolski.waw.pl Warszawa
11 238teatr
Sławek Uniatowski - Wielki Błękit - Koncert promujący najnowszy album
13 stycznia 2024 - 19:00jest więcej terminów
Scena Relax
Złota 8 Warszawa
184 260teatr
GŁOWA W PIASEK
12 stycznia 2024 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
15 404teatr
spektakl Teatru Komedia w gwiazdorskiej obsadzie
12 stycznia 2024 - 19:00
Teatr Palladium
ul. Złota 9 Warszawa
53 697teatr
Prawda - komedia w reżyserii Wojciecha Malajkata
12 stycznia 2024 - 19:30jest więcej terminów
Terminal Kultury Gocław
ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 24 Warszawajest więcej miejsc
350 419teatr
Spektakl Teatru Komedia w gwiazdorskiej obsadzie
12 stycznia 2024 - 19:00
Teatr Palladium
ul. Złota 9 Warszawa
137 998teatr
Kryminał improwizowany
11 stycznia 2024 - 19:30jest więcej terminów
Dom Sztuki
Wiolinowa 14 Warszawa
4 848teatr
Stand-up Warszawa: Tomek Kołecki plus goście: Chałupka x Ponttefski x Kuba Wu
11 stycznia 2024 - 19:00
Klub Komediowy Puenta
Kolejowa 8/10 Warszawa
6 535teatr
Stand-up Warszawa | Rafał Rutkowski testuje
11 stycznia 2024 - 20:00
New Vegas Club
Stanisława Kulczyńskiego 14 Warszawa
6 467teatr
„Lekcja Teatru – Warsztaty Inspiracyjne On-Line” „Świat na niby” – czyli twórczy minimalizm w teatrze
11 stycznia 2024 - 18:00
Teatr Polski w Warszawie - miejsca nienumerowane
Karasia 2 Warszawa
8 764teatr
CZYTAMY W POLSKIM: Zbigniew Herbert "Drugi pokój"
10 stycznia 2024 - 19:30
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
ul. Kazimierza Karasia 2 00-327 Warszawa tel. 22 826 92 76, bilety@teatrpolski.waw.pl Warszawa
6 645teatr
SHIRLEY VALENTINE
10 stycznia 2024 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
8 036teatr
Jak przygotować trasę koncertową dla nieznanej kapeli a przy tym nie zbankrutować i nie wyłysieć?
10 stycznia 2024 - 18:30
Winylowa
ul. Morcinka 5/17 Warszawa
11 200teatr