koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364AVATAR Nowe szaty królaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELTłumacz w muzeumTP Repertuar 11.2024SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKI
zmodyfikowano  5 lat temu

GJP 2019 - W duchu romantyzmu

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 199 wyświetleń od 22 września 2019
  • 17 listopada 2019, niedziela
    » 18:00

Julianna Awdiejewa nie ogranicza się jak wielu laureatów konkursów chopinowskich do repertuaru romantycznego. Równie chętnie sięga ona po Beethovena co Prokofiewa, do Schuberta czy do Schumanna. Program jej recitalu jest złożonych z dzieł trzech romantyków, ukazuje trzy różne idiomy fortepianowego stylu romantyzmu i trzy różne postawy kompozytorskie. Najbliższy nam Chopin, tak jeszcze klasyczny w podejściu do formy, a tak romantyczny w używanych środkach wyrazów. Chopin zaadoptował stworzone przez innych gatunki (jak przejęty od Johna Fielda nokturn), przekształcił i napełnił zupełnie nową treścią klasyczne formy (jak preludium czy scherzo) czy wreszcie wprowadził formy nowe jak balladę (wprawdzie ballada miała genezę sięgającą średniowiecza – ale nikt przed Chopinem nie pisał ballad instrumentalnych). Może najbardziej unikalne są formy Chopina: polonezy i mazurki, w których zawarł całą swoją tęsknotę za Polską.Cykl Utworów fantastycznych op. 12 Schumanna to już w pełni dojrzały przykład programowej twórczości niemieckiego romantyka. Schumann uwielbiał Chopina, ale od pewnego momentu przestał go rozumieć. Zamiłowanie do fantastyki, ukryte treści programowe to znaki rozpoznawcze kompozycji Schumanna.I wreszcie Schubert – romantyk tak często próbujący zmieścić się w klasycznych formach. Potężna Fantazja C-dur op. 15 należy do najbardziej beethovenowskich dzieł wiedeńskiego kompozytora. Zakończona fugą, złożona z czterech części następujących po sobie attaca kompozycja jest wyzwaniem dla każdego koncertującego pianisty.

Julianna Awdiejewa – fortepian

Program:Fryderyk Chopin – Nokturn cis-moll op. posth. [6’]Fryderyk Chopin – Nokturn F-dur nr 1 op. 15 [4’]Fryderyk Chopin – Ballada As-dur op. 47 [7’]Fryderyk Chopin – Preludium cis-moll op. 45 [5’]Fryderyk Chopin – Scherzo cis-moll op. 39 [7’]Fryderyk Chopin – 3 Mazurki op. 59 [9’]Fryderyk Chopin – Polonez fis-moll op. 44 [10’]Przerwa [20’]Robert Schumann – Utwory fantastyczne op. 12 [24’]Franz Schubert – Fantazja C-dur Wanderer D. 760 [22’]

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ