Wojciech Gilewicz NIESKOŃCZONOŚĆ | INFINITY
Nieskończoność/plakat
- od: 4 lutego 2010, czwartekdo: 26 lutego 2010, piątek
malarstwo | video | painting | video
Wojciech Gilewicz
NIESKOŃCZONOŚĆ | INFINITY
malarstwo | video | painting | video
04.02 - 26.02.2010
otwarcie: 4.02.2010 godz. 18:00 | czwartek
opening: thursday, february 4, 6 p.m.
Wielu tworcow (jeśli nie wszystkich) przez całe życie pochłania jeden temat. Powołują do istnienia kolejne powieści, partytury, poematy czy obrazy, będące niekończącym się przybliżaniem.
"Nieskończoność" to tytuł najnowszej wystawy Wojciecha Gilewicza w Galerii Entropia, w ktorej autor odkrywa oblicze swojego malarstwa in progress.
Proces jest nieustannie obecny w malarstwie tego autora czy to jako temat przedstawienia, czy jako metoda tworzenia, czy sposob istnienia obrazu zmierzający do jego zaniku i stopienia się z otoczeniem. Zdarza się, że obrazy Gilewicza powstają jako efekt czynności technologicznych rozmaitych profesji. Bywa, jak w ostatnim projekcie realizowanym w Entropii, że obrazy są wystawione na wielomiesięczne działanie czynnikow atmosferycznych i trudnych do przewidzenia działań ludzkich w przestrzeni miasta. W wielu przypadkach rejestracja filmowa jest jedynym śladem ich istnienia. Często też dokumentacja wideo stanowi integralną część wieloetapowego projektu malarskiego.
Tym razem, w projekcie "Nieskończoność", zostaje powstrzymany sam proces tworczy. Obrazy zostają zeń wycięte niczym kadry z filmow i można się im przyjrzeć jako formom przejściowym, jeszcze nieskończonym.
Kilka z tych obrazow zostało rozpoczętych podczas stypendium w USA. Gilewicz przenosi spojrzenie z abstrakcyjnych tekstur miejskich na billboardy i reklamy, w sferę przedstawienia, w ktorej dostrzega ślady destrukcji. Przedstawia coś, co już przedstawione, dokumentując jednocześnie ingerencje przypadku. Kilka innych obrazow to autonomiczne kompozycje abstrakcyjne, będące jakby nawarstwionymi powidokami barwnego chaosu w ciągłym pulsowaniu i zmienności.
A.J.
Wojciech Gilewicz, dyplom z malarstwa z wyrożnieniem w pracowni prof. Leona Tarasewicza, 1999, warszawska ASP, artysta mający w swoim dorobku wiele intrygujących projektow i wystaw w kraju i za granicą (m.in. Galeria Biała, Lublin 2000; CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2001; Galeria Arsenał, Białystok 2002; Foundation Deutsch de la Meurthe, Paryż 2004; Galeria Foksal, Warszawa 2005; TR, Warszawa 2005; Galeria Entropia "APORIA MALARSTWA", Wrocław 2006/2007; BWA Sanok, 2007; Muzeum Sztuk Pięknych, Iwano-Frankowsk 2007, Galeria Biała, Lublin 2007; Contemporary Art Museum, Saint Luis, 2008; Galeria Foksal, Warszawa 2009).
Nagrody, stypendia, rezydencje m.in. Fundacji Kultury, MKiDN, Instytutu A.Mickiewicza, Foundation Deutsch de la Meurthe, Paryż, LMCC, NY, Zendai MoMA, Szanghai, TAV, Taipej, The National art Studio, Seul.
[Archiwum projektu "Aporia malarstwa", Galeria Entropia, 2006/200](http://www. entropia.art.pl/old/Archiwum/2007/Gilewicz/info.htm)http://www.entropia.art.p l/old/Archiwum/2007/Gilewicz/info.htm
Many, if not all artists spend their whole lives pursuing a single theme. They produce an endless sequence of approximations in the form of novels, musical scores, poems, or paintings.
"Infinity," a show of Wojciech Gilewicz's work at Entropia Gallery, reveals the artist's painting in progress.
Process is always present in Gilewicz's painting, either as the subject of representation, as a creative method, or as a mode of the painting's existence which tends toward disappearance and blending with the environment. Sometimes, his paintings are the outcome of technological activities of various professions. At other times, as in his latest project for Entropia, they are installed in urban spaces, exposed to the weather and not-so-predictable human intervention, and remain there for months. In many cases film footage is the only trace of their existence, with video documentation often forming an integral part of the artist's multi-phase painting projects.
In "Infinity," the creative process is interrupted. The paintings, cut from it like frames from a film, can be looked at as transitional, as-yet-unfinished forms.
Gilewicz began work on several of the exhibited paintings while on a grant in the U.S. He shifts his gaze from the abstract urban textures to billboards and advertisements, an area of representation in which he discovers traces of destruction. He represents the already represented while documenting the intervention of chance. Several other paintings are autonomous abstract compositions which seem to be accumulations of afterimages of colorful chaos in constant flux and change.
A.J.
Wojciech Gilewicz (degree with honours in painting from the Warsaw Academy of Fine Arts, 1999, where he studied with Professor Leon Tarasewicz) is an artist with many intriguing projects and exhibitions to his name, both in Poland and abroad (including Biała Gallery, Lublin 2000, CSW Ujazdowski Castle, Warsaw 2001; Arsenał Gallery, Białystok 2002; Foundation Deutsch de la Meurthe, Paryż 2004; Foksal Gallery, Warsaw 2005; TR, Warsaw2005; Entropia Gallery, Wrocław 2006/2007; BWA Sanok, 2007; Fine Arts Museum, Iwano-Frankowsk 2007, Biała, Gallery, Lublin 2007; Contemporary Art Museum, Saint Luis, 2008; Foksal Gallery, Warsaw, 2009).
Awards, Grants, Residencies incl. The Fundacja Kultury, The Ministry of Culture Grants, The Adam Mickiewicz Institute Grant, Foundation Deutsch de la Meurthe, Paryż, LMCC, N.Y., Zendai MoMA Residency, Szanghai, TAV, Taipej, The National art Studio, Seoul.
"The Aporia of Painting" project archive, Entropia Gallery, 2006/2007
http://www.entropia.art.pl/_old/Archiwum/2007/Gilewicz/info.htm
Malowanie kredkami akwarelowymi
25 marca 2019 - 17:00
Fundacja Jak Malowana
Rejtana 3 Wrocław
10 179sztuka
Oprowadzanie kuratorskie po wystawie "Stany skupienia"
24 marca 2019 - 15:00
Muzeum Współczesne Wrocław
PL. STRZEGOMSKI 2A Wrocław
9 832sztuka
Premiera Herstorycznego Audiospaceru po Nadodrzu
24 marca 2019 - 12:00
Łokietka 5 -Infopunkt Nadodrze
Łokietka 5/1 Wrocław
13 438sztuka
Odjazd
od: 22 lutego 2019 do: 24 marca 2019
Galeria BWA Wrocław Główny
ul. Piłsudskiego 105 Wrocław
10 536sztuka
Junk Journal z Zatoką Wspomnień
23 marca 2019 - 14:00
Robótki Stefci
Pionierów 8 Wrocław
10 019sztuka
NIEDZIELA RYSUJĄCA / akcja portret
23 marca 2019 - 16:00
Macondo
Pomorska 19 Wrocław
13 570sztuka
III konkurs plastyczny dla dorosłych
23 marca 2019 - 16:00
Wrocławski Klub ANIMA
Pilczycka 47 Wrocław
9 920sztuka
Bryły Platona | Gabriela Pawlicka "Momenty"
21 marca 2019 - 18:00
Klubokawiarnia Mleczarnia
Włodkowica 5 Wrocław
13 080sztuka
Grzegorz Klaman | Praktyki adaptacyjne XXXIII spotkanie autorskie z cyklu Szczyt Formy
21 marca 2019 - 18:00
Galeria Entropia
Rzeźnicza 4 Wrocław
9 405sztuka
Wagary z Kabaretem CHYBA
21 marca 2019 - 19:00
Centrum Kultury Agora
Serbska 5A Wrocław
9 590sztuka
XXV Konkurs Plastyczny pt. „PRZYJACIEL I OBOWIĄZEK – ZWIERZAK”
21 marca 2019 - 18:00
Wrocławski Klub Anima
ul. Pilczycka 47 Wrocław
9 666sztuka
PRZYSZŁOŚĆ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ WE WROCŁAWIU. DEBATA
20 marca 2019 - 18:00
Galeria BWA Wrocław Główny
ul. Piłsudskiego 105 Wrocław
9 193sztuka
Oprowadzanie na deser. Środa dla seniora.
20 marca 2019 - 14:00
Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego
pl. Wolności 7a Wrocław
38 964samorozwoj
Kaligrafia - Warsztaty pięknego pisania. Pismo Copperplate
19 marca 2019 - 17:00
Centrum Rozwoju Zawodowego Krzywy Komin
Dubois 33/35A Wrocław
8 992sztuka
Aino Nebel, Tomasz Niedziółka KOLEKCJA PRYWATNA
od: 28 lutego 2019 do: 19 marca 2019
Galeria Entropia
Rzeźnicza 4 Wrocław
18 222sztuka
Tworzenie plakatów
18 marca 2019 - 17:00
Fundacja Jak Malowana
Rejtana 3 Wrocław
9 128sztuka
Kaligrafia - Warsztaty pięknego pisania. Pismo Copperplate
17 marca 2019 - 11:00
Centrum Rozwoju Zawodowego Krzywy Komin
Dubois 33/35A Wrocław
8 964sztuka