koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POK KWIECIEŃ - MAJ 2024BANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

Da Lata

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 394 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 3 lutego 2005, czwartek
    » 20:00

Wlk. Brytania / Brazylia

Agencja Joint Venture we współpracy z Beattle Management oraz British Council (program SOUNDBITES - New Music From Britain) w ostatnim tygodniu tegorocznego karnawału organizuje koncerty najbardziej właściwego zespołu na ten właśnie czas: 8-osobowej brytyjsko-brazylijskiej formacji DA LATA.

Lubisz modne klubowe chill-outowe brzmienia Thievery Corporation? Eleganckie pastelowe beaty wiedeńskiej sceny G-Stone/Kruder & Dorfmeister? Cieszysz się z sukcesów Gotan Project a swego czasu porwała Cię fala acid jazzu i stałym gościem w Twoich głośnikach były składanki “Rebirth Of Cool'? Jeśli jeszcze dorzucić zainteresowanie Brazylią, począwszy od karnawałów w Rio po scenę capoeiry - kwalifikujesz się jako idealny fan brytyjskiej grupy DA LATA. Dwójka z nich zakładała ongiś legendarną formację Smoke City. Obecnie DA LATA stanowi jednocześnie propozycję z najwyższej półki. Podbijająca Wlk. Brytanię swym najnowszym albumem Serious ośmioosobowa grupa profesjonalnych muzyków (w tym dwie śpiewające dziewczyny) zebrała bardzo dobre opinie w trakcie ubiegłorocznego festiwalu Glastonbury. Oprócz świetnej tanecznej zabawy zapowiada się również wspaniałe widowisko. Odrobina Brazylii w sezonie karnawałowym to najlepsza propozycja do klubów, jaka może się zdarzyć!

Pionierzy rytmu Da Lata zawsze byli szanowaną i twórczą siłą muzyki tanecznej. Ich brzmienie za mistrzowskie uznali czołowi DJ’e od Francois K do Gillesa Petersona. Ich debiutancki album który oszołomił rok 2000 - "Songs From The Tin", był hołdem z całego serca oddanym muzyce brazylijskiej, która związała ze sobą na muzycznej drodze liderów projektu Patricka Forge i Christiana Francka. W rezultacie łatwo było wrzucić ich muzykę do jakiegoś folk/chill-outowego getta. Czas jednak znowu to przemyśleć! “Serious' to zupełnie inna piłka. Chociaż nie jest zupełnym odejściem od tego, czego się spodziewasz, natkniesz się tu na wiele niespodzianek! Pomimo wielkiej różnorodności dźwięków i stylów, “Serious' osiąga niesamowitą duchową całość.

Od otwierającej salwy hymnem inspirowanym afro, “Serious' do płynącego, opatrzonego pięknym tekstem "If u don’t know", od połamanych beatów i elektronicznych tekstur "Reeling" do pierwotnych smaków “Something' – jest to album, który wymyka się łatwej kategoryzacji.

Chris i Patrick czują, że oprócz szerokiego pola muzycznych inspiracji nic tak nie definiuje ich tak bardzo jak unikalna muzyczna kultura Londynu - połamane beaty, brazylijska muzyka, R’n’B oraz afrobeat. To wszystko tu właśnie jest!

Na “Serious' znaleźć można wielu gości – tych znanych i tych mniej znanych. Usłyszysz tu wspaniałe głosy Jhelisa Anderson, Baaba Maal, Niny Miranda, Courtney Denni, Bembe Segue, Mamani Keita oraz Pedro Martinsa. Będzie Ci dane zapoznać się z umiejętnościami wspaniałych muzyków – Da Lata znów zatrudniła niezwykle utalentowanego młodego brazylijskiego mistrza akordeonu Macelo Jeneci de Silva, który wcześniej pracował z nimi w utworze "Golden", który znalazł się na ich ostatniej składance “Remixes'. Jego gra w “Something' i utworze tytułowym udowadnia, że o tym instrumencie dużo więcej można powiedzieć niż tylko oczywiste komunały. Brzmienie Da Lata ponownie zawdzięcza wiele pierwszorzędnym zdolnościom mikserskim Toni Econinmidesa, którego magiczne umiejętności oraz kreatywność wzbogaciły ten projekt na wiele sposobów. Posłuchaj - czas najwyższy potraktować to na “Poważnie'.

Patrick Forge

Podobnie jak Gilles Peterson, "ojciec chrzestny" acid jazzu, także Patrick od początku kariery był wyznawcą bardziej jazzowej odmiany muzyki tanecznej. Jako nastolatek chciał zostać muzykiem i nawet przez kilka lat grał w różnych zespołach w rodzinnym Ipswich, ale w połowie lat 80. przeprowadził się do Londynu, aby studiować filozofię i to wtedy zakochał się po uszy w muzyce tanecznej i kulturze klubowej. Przez cztery lata pracował w sklepie płytowym Reckless Records, co dzięki dostępowi do najnowszych płyt było jego przepustką do DJ-owania i nawiązania kontaktów z przedstawicielami wciąż podziemnej sceny jazzowo-tanecznej. Patrick dość szybko został zwerbowany przez Jonathana Moore'a (Coldcut, współzałożyciel Ninja Tune) i jego piracką stację radiową Kiss FM, gdzie spełniło się jego marzenie - wreszcie mógł puszczać swoje ukochane płyty z jazzem, broken beatem i latino. Kilka miesięcy później Patrick został zaproszony przez Gillesa Petersona do grania podczas jego niedzielnych imprez Talkin' Loud & Sayin' Something w klubie Dingwalls. Podczas tych imprez rodziły się acid jazzowe brzmienia, DJ-e puszczali płyty, do których nikt nie chciał tańczyć, ale najważniejsza była absolutna wolność i eksperymentowanie z różnymi brzmieniami. To podczas tych imprez debiutowali m.in. The Brand New Heavies i Galliano, których muzyka posłużyła do zdefiniowania gatunku acid jazz. Drogi Patricka i Gillesa rozeszły się po sześciu latach, gdy Gilles zaczął organizować imprezy That's How It Is z Jamesem Lavellem w klubie Bar Rumba. W latach 90. Patrick był odpowiedzialny za serię kompilacji wychodzących pod hasłem "Rebirth of Cool", na których znalazły się współczesne jazzowo-taneczne utwory. Patrick był także współzałożycielem projektu Da Lata, łączacy brazylijskie brzmienia z innymi gatunkami muzyki tanecznej, Nieprzerwanie od 15 lat Patrick Forge prowadzi swoją audycję w radiu Kiss FM i jest jedyną osobą pozostałą z oryginalnego składu. Poza podróżami po całym świecie, Patrick regularnie gra na imprezach Brazilian Love Affair i Inspiration Information w Notting Hill Arts Club, którego jest rezydentem.

Chris Franck – gitara / wokal

Nina Miranda - wokal

Mike Lindup - klawisze / wokal

Tristan Banks - perkusja

Paul Falloon - bass

Courtney Dennie - wokal

Vanessa Freeman- wokal

Bhari Satwand Singh – instrumenty perkusyjne

Steve Thorneycroft – inżynier dźwięku

  • 4 lutego zespół wystapi także w Warszawie - CDQ, ul. Burakowska 12.
zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ