koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

Prace Konkursowe na plakat

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 67 846 wyświetleń od 1 stycznia 2007

Wrocław » Rynek » NA MAPIE

  • od: 20 marca 2006, poniedziałek
    do: 28 marca 2006, wtorek

Festiwal Ofensiva '2006

Do konkursu na plakat IV Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Ofensiva 2006 zostało zgłoszonych 100 projektów z Polski, Niemiec, Litwy i Izraela. Wśród nadesłanych projektów można wyróżnić wiele różnorodnych stylów. Znalazły się zatem zarówno abstrakcyjne, często zgeometryzowane formy, z tradycyjnymi motywami jak taśma filmowa, kamera, oko, aż po bardzo oryginalne i niekonwencjonalne spojrzenia na formę plakatu. Zaproszone Jury poszukiwało takiego projektu, który mógłby stać się doskonałą promocją festiwalu i w natłoku różnorodnych posterów i bilbordów, które wypełniają naszą codzienną rzeczywistość, byłby widoczną i odważną wizytówką wydarzenia.

Podczas posiedzenia w dniu 28 stycznia 2006 roku Jury w składzie Paweł Jarodzki, Elżbieta Skrzypek i Beata Bartecka, przyznało następujące nagrody:

  • I nagrodę projektowi o godle 4756PU - Petera Uertza (Dusseldorf / Niemcy)
  • II nagrodę projektowi o godle 00318P - Przemysława Adamskiego (Łomża / ASP Gdańsk).

Wybrano także 18 projektów (17 polskich i 1 z Litwy), które wraz z pracami nagrodzonymi będą tworzyły wystawę pokonkursową na Rynku we Wrocławiu.

Wśród zaprezentowanych prac znajdują się różnorodne i zupełnie odmienne projekty. Wielu twórców odeszło od przegadanej kompozycji, wykorzystując oszczędne i geometryczne formy, które w bardziej swobodny sposób nawiązują do tematu filmowego. Inni zaś znacznie silniej i wyraźniej nawiązują relację z odbiorcą, poprzez ostre, mocne kolory i dynamiczną kompozycję.

W niektórych projektach przede wszystkim wykorzystano fotografię jako materiał wyjściowy do stworzenia projektu i na nim zbudowano graficzną kompozycję. Można zauważyć jedną, wspólną cechę tych prac – jest to bardzo bezpieczne podejście do zagadnienia typograficznego.

Tylko niewielka liczba projektantów zdecydowała się na eksperymenty z tekstem, gdyż większość wykorzystała raczej bardzo proste i wypróbowane kroje pisma. Głównym celem tej wystawy to przede wszystkim ukazanie jak bardzo różnorodnie twórcy podchodzą do problematyki współczesnego plakatu promującego festiwal filmowy. Nie chodziło zatem o wybranie jednorodnych projektów, ale zaprezentowanie bogactwa środków i formy. Przez to wystawa jest nierównomierna, ale staje się rozległych przekrojem, wychodząc od klasycznego nawiązania do polskiej szkoły plakatu po współczesną estetykę sztuki ulicy (street art - charakteryzującą się łączeniem bezkompromisowej siły wyrazu z estetyką graffiti i kolażu).

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ