koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINA
zmodyfikowano  11 lat temu

BRZYDAL

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 28 212 wyświetleń od 2 września 2007
  • 8 maja 2008, czwartek
    » 19:00
  • 7 maja 2008, środa
    » 19:00
  • 6 maja 2008, wtorek
    » 19:00
  • 4 maja 2008, niedziela
    » 19:00
  • 3 maja 2008, sobota
    » 19:00
  • 18 listopada 2007, niedziela
    » 19:00
  • 17 listopada 2007, sobota
    » 19:00
  • 16 listopada 2007, piątek
    » 19:00
  • 15 listopada 2007, czwartek
    » 19:00
  • 9 września 2007, niedziela
    » 19:00
  • 8 września 2007, sobota
    » 19:00

Marius von Mayenburg

Prapremiera polska 8 września 2007 r.

  • Przekład – Michał Ratyński
  • Reżyseria – Grzegorz Wiśniewski
  • Scenografia – Grzegorz Wiśniewski
  • Reżyseria światła – Grzegorz Wiśniewski
  • Opracowanie muzyczne – Rafał Kowalczyk
  • Występują: Barbara Marszałek, Mariusz Ostrowski, Mariusz Saniternik, Mariusz Siudziński

Brzydal jest sarkastyczną groteską porażającą siłą uniwersalizmu i chłodem zdystansowanego obserwatora otaczającego nas świata. Mayenburg stawia tu pytania o granice manipulacji, której jesteśmy poddawani niemal na każdym kroku. Ideały, wymogi stawiane przez modę, reklamę i mass media, głównych kreatorów naszej świadomości, ograniczają swobodę współczesnej jednostki, a wolny wybór w rzeczywistości nastawionej na ciągły postęp i nowości rynkowe, zdaje się być tylko ułudą. Chociaż samodzielne myślenie teoretycznie pozostaje wartością bezwzględną, schematyzacja poglądów i terror wizerunku bierze górę nad indywidualnością.

Pewnego dnia tytułowy bohater, wybitny naukowiec dowiaduje się od szefa, że nie będzie promował swego wynalazku. Powodem, jak twierdzą współpracownicy, a także żona jest jego „brzydka twarz”… Nieprawdopodobne, absurdalne i śmieszne sytuacje postępują w niesamowitym tempie, prowadząc do zaskakującego zakończenia.

Marius von Mayenburg, rocznik 1972, zdobył opinię jednego z najciekawszych, współczesnych, niemieckich dramatopisarzy m. in. sztukami „Ogień w głowie”, „Pasożyty”, „Zimne dziecko”. Dużym uznaniem publiczności i krytyki cieszyła się zwłaszcza pierwsza z nich, która przyniosła autorowi nagrodę im. Kleista dla młodych twórców i nagrodę frankfurckiej Fundacji Autorów. Mayenburg był dramaturgiem kultowego Baracke przy Deutsches Theater w Berlinie, a od kilku lat pełni funkcję autora – rezydenta w prestiżowym Schaubühne am Lehniner Platz. Twórca realizuje założenia tzw. nowego realizmu – próbuje nadać codziennym wydarzeniom interesującą, teatralną formę, odwołuje się do przeżyć widza, o tym, co psychiczne mówi poprzez to, co cielesne. Jednocześnie próbuje zbadać, jak daleko w ramach tej estetyki można odejść od realizmu, przetworzyć i przekroczyć rzeczywistość.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ