koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu

Straszny dwór

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 800 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 25 lutego 2008, poniedziałek
    » 18:30
  • 24 lutego 2008, niedziela
    » 18:30
  • 31 grudnia 2007, poniedziałek
    » 18:30
  • 30 grudnia 2007, niedziela
    » 18:30
  • 19 marca 2007, poniedziałek
    » 18:30
  • 18 marca 2007, niedziela
    » 18:30
  • 16 października 2006, poniedziałek
    » 18:30
  • 22 czerwca 2006, czwartek
    » 18:30
  • 20 marca 2006, poniedziałek
    » 18:30
  • 19 marca 2006, niedziela
    » 18:30
  • 7 listopada 2005, poniedziałek
    » 18:30
  • 6 listopada 2005, niedziela
    » 18:30
  • 21 lutego 2005, poniedziałek
    » 11:00
  • 20 lutego 2005, niedziela
    » 18:30
  • 14 lutego 2005, poniedziałek
    » 18:30

Stanisław Moniuszko

spektakl Opery Krakowskiej

  • Laco Adamik – reżyseria
  • Piotr Sułkowski – kierownictwo muzyczne
  • Barbara Kędzierska – scenografia i kostiumy
  • Przemysław Śliwa – choreografia
  • Ewa Bator – przygotowanie chóru

Wykonawcy:

w głównych partiach wystąpią:

  • Agnieszka Cząstka (Jadwiga),
  • Katarzyna Oleś-Blacha (Hanna),
  • Leszek Świdziński (Stefan),
  • Przemysław Firek (Zbigniew),
  • Krzysztof Witkowski (Miecznik),
  • Bożena Zawiślak-Dolny (Cześnikowa),
  • Konrad Szota (Maciej),
  • Volodymir Pankiv (Skołuba),
  • Janusz Dębowski (Damazy)
  • orkiestra, chór i balet Opery Krakowskiej.

Opera Straszny dwór powstała po upadku powstania styczniowego i stała się manifestem patriotycznym. Utwór, choć komediowy zachwyca poetycką syntezą polskości i staropolskiej kultury, jej tradycji, obrzędów, obyczajów, stroju i tańców. Trudno się dziwić, że prapremiera dzieła, która odbyła się w Warszawie w 1865 roku przerodziła się w patriotyczna manifestację. Libretto Jana Chęcińskiego, osnute na kanwie Starych gawęd i obrazów Wójcickiego, do dziś zachwyca publiczność. Bardzo dobrze skonstruowana żywa akcja - z intrygą opartą na ślubach kawalerskich, zaskakującą zmiennymi nastrojami, humorem, dowcipem, liryzmem – spowodowała, że do dziś ten właśnie utwór należy do ulubionych tytułów polskich melomanów. Zwłaszcza, że pod względem muzycznym dzieło Moniuszki jest doskonałe, pełne inwencji melodycznej, pomysłowości harmonicznej i mistrzowskiej instrumentacji.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ