koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

KREACJE 5

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 27 972 wyświetleń od 16 kwietnia 2013

Warszawa » Plac Teatralny 1, Sala Kameralna » NA MAPIE

  • 21 kwietnia 2013, niedziela
    » 17:00
  • 20 kwietnia 2013, sobota
    » 18:00
  • 19 kwietnia 2013, piątek
    » 19:00

KREACJE 5 V Warsztat Choreograficzny Collage muzyczny / młodzi choreografowie

Nowe prace młodych choreografów

Program:

AROUND US Choreografia: Viktor Banka Muzyka: Ryan Davis (Asteroids), Nathan Fake (Cascade Airways)

PRIVATE NIGHTMARE Choreografia: Barbara Bartnik Muzyka: Oberman Knocks (Degonnt Type Runners)

IT’S TOO MUCH AT ONCE Choreografia: Michał Chróścielewski Muzyka: Richard Rodgers i Lorenz Hart (Blue Moon), Paul Simon (Bridge Over Troubled Water)

BLACK HOLE Choreografia: Lachlan Phillips Muzyka: Björk (Dark Matter), Grizzly Bear (Plans), Animal Collective (I Think I Can)

COLLARS Choreografia: Anna Hop Muzyka: Meredith Monk (Plague, Double Fiesta, Shadow Song) Projekt kostiumów: Żaneta Kuroczycka

KWARTET Choreografia: Joanna Drabik Muzyka: Witold Lutosławski (Gry weneckie, cz. I Ad libitum)

AKORD Choreografia: Eduard Bablidze Muzyka: Arvo Pärt (Fratres)

FRYDAY Choreografia: Kurusz Wojeński Muzyka: Orbital (Adnan’s) Projekcje: Piotr Bednarczyk

.....

http://www.teatrwielki.pl/fileadmin/userupload/galeria/Plakaty4/Kreacje-V-big.jpg Plakat: Łukasz Murgrabia (zdjęcie), Jarosław Mazurek (grafika)

.....

Doroczne warsztaty choreograficzne wprowadził do Teatru Wielkiego – Opery Narodowej Krzysztof Pastor w 2009 roku, zaraz po 

objęciu dyrekcji Polskiego Baletu Narodowego. Przyświecała mu idea stworzenia tancerzom szansy debiutów choreograficznych,

ale także wyzwolenia ich inicjatywy na innych polach realizacji spektaklu baletowego. Chętni do uczestnictwa w tym

projekcie mają każdorazowo wolną rękę w opracowaniu koncepcji programowej, zorganizowaniu, realizacji i promowaniu

warsztatowego wieczoru baletowego własnymi siłami. Wszyscy pracują w ramach warsztatów poza godzinami codziennych zajęć,

otrzymując niezbędną pomoc techniczną ze strony teatru.

Do udziału w czterech dotychczasowych warsztatach zgłaszało się już w minionych sezonach 14 artystów Polskiego Baletu

Narodowego: Eduard Bablidze, Barbara Bartnik, Robert Bondara, Michał Chróścielewski, Zbigniew Czapski-Kłoda, Tomasz

Fabiański, Anna Hop, Arkadiusz Gołygowski, Anna Lorenc, Lachlan Phillips, Jacek Tyski, Karol Urbański, George Williamson i 

Natalia Wojciechowska.

Warsztaty przynoszą ciekawy plon artystyczny, a najzdolniejszym i operatywnym debiutantom otwierają drogę do dalszych

realizacji choreograficznych. Dla przykładu, praca Roberta Bondary When You End and I Begin... do muzyki Pawła Szymańskiego

oraz Popołudnie fauna Claude'a Debussy'ego w choreografii Jacka Tyskiego zostały z czasem włączone do kameralnego

repertuaru naszego zespołu. Robert Bondara zrealizował potem duże przedstawienia: Zniewolony umysł według Miłosza w 

bydgoskiej Operze Nova oraz autorską Personę z Polskim Baletem Narodowym. W sezonie 2012/13 – z polecenia Krzysztofa

Pastora – wystawi natomiast nowy balet o znanym litewskim malarzu i kompozytorze Mikalojusie Čiurlonisie w Litewskim

Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie. Jacek Tyski miał już możliwość przygotowania z naszym zespołem choreografii W 

poszukiwaniu kolorów do muzyki Grażyny Bacewicz. W sezonie 2011/12 pracował w Teatrze Wielkim nad programem edukacyjnym

Alicja w krainie czarów, a jego nowy spektakl inspirowany Hamletem Szekspira pojawi się na scenie kameralnej w wykonaniu

Polskiego Baletu Narodowego jesienią 2013 roku. Z kolei George Williamson po rocznej pracy z naszym zespołem powrócił do 

Anglii, gdzie zrealizował Ognistego ptaka Strawińskiego z English National Ballet, a teraz kontynuuje swoją pracę tancerza

i choreografa w rodzinnym kraju.

Jednak Krzysztof Pastor wciąż liczy na kolejne prace młodych warszawskich choreografów i ujawnianie się nowych talentów

twórczych w zespole. Dlatego projekt dorocznych warsztatów choreograficznych Polskiego Baletu Narodowego będzie

kontynuowany również w następnych latach.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ