koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POK KWIECIEŃ - MAJ 2024BANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuar
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Warsaw Summer Jazz Days 2014 - Gregory Porter Band

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 102 wyświetleń od 15 kwietnia 2014
  • 13 lipca 2014, niedziela
    » 19:00

Gregory Porter – vocal

Chip Crawford – piano

Aaron James – bass

Emanuel Harrold – drums

Tivon Pennicott - tenor sax

Yosuke Sato - alto sax

Curtis Taylor - trumpet

“Gregory Porter ma większość tego, co chcielibyśmy widzieć w każdym wykonawcy jazzowym i możliwe, że jedną lub dwie cechy więcej, o których nawet byśmy nie pomyśleli”. - The New York Times “Porter balansuje na krawędzi jazzu i soulu lepiej niż ktokolwiek inny… Dopiero rozpoczął się rok 2012 a prawdopodobnie wysłuchaliśmy najlepszego albumu roku. Tego trzeba po prostu posłuchać!” - Soul Tracks Na początku roku 2010 zamieszanie wokół urodzonego w Kalifornii, a obecnie mieszkającego w Brooklynie wokalisty jazzowego Gregory’ego Portera przybrało na sile a podsycane było przez rosnący tłum fanów, których przybywało mu nie tylko po występie w The Tony and Drama Desk - nominowanym do nagrody Grammy spektaklu broadwayowskim z hitem It Ain’t Nothin’ but the Blues - ale również po cotygodniowych koncertach w klubie Harlem czy St. Nick’s Pub. Pod koniec 2012 roku zamieszanie wokół drugiej płyty Be Good, która została nominowana do nagrody Grammy w kategorii Najlepszy album R&B, urosło do rangi obsesji. Ogromne dowody uznania, które przypadły mu w udziale nie traciły na sile. Pod koniec roku album Gregory’ego Portera przebijał wszystkie albumy znajdujące się na liście Best of 2012 w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii zdobywając czołowe miejsca w kategoriach Best Music of 2012 NRP, 100 Favorite Songs of 2012, Top 10 Albums of 2012 w programie Soul Train oraz uzyskując tytuł albumu roku w magazynie Soul Tracks. Płyta bardzo długo była jazzowym numerem jeden w sklepie iTunes w Stanach Zjednoczonych. Kolejny rok rozpoczął bardzo podobnie – Porter zdobył główną nagrodę w kategorii Best UK Performance przyznawaną przez radio Jazz FM. Trzeba zaznaczyć, że krążek Water z 2010 roku po uzyskaniu wielu pozytywnych recenzji i wywołaniu lawiny entuzjazmu (również nominowany do nagrody Grammy) stał się przyczynkiem do wielkiego sukcesu albumu Be Good, który w okamgnieniu stał się hitem. Międzynarodowy sukces albumu Be Good, połączony z europejską trasą koncertową, przypieczętowała przyznana Porterowi nagroda Edisona - holenderski odpowiednik nagrody Grammy. W Downbeat Magazine, który przyznał tej płycie cztery i pół gwiazdki napisano, że „Jeżeli mówimy o świetnych utworach Portera, z których większość ma szansę stać się nowymi standardami jazzowymi tego stulecia, nie możemy zapominać, że sednem albumu jest świetna współpraca i głębokie zrozumienie poszczególnych członków zespołu…Album ten sygnalizuje przybycie wielkiego artysty jazzowego, który ma wielkie plany na przyszłość. Niepowtarzalny talent jazzowy…Płyta, którą trzeba mieć!”. Nic dziwnego, że po takich recenzjach Porter wskoczył na czwarte miejsce w sondażu przeprowadzonym przez Downbeat Magazine wśród jego czytelników. Płyta Be Good jest muzycznym kompednium zachwycających kawałków zanurzonych w rytmach groove, sięgających od spokojnych ballad, szybkich kawałków po romantyczne melodie i mocne, blusowe hymny. Częścią jego muzyki jest jego energiczny zespół, z którym nagrał nominowany do nagrody Grammy album i z którym koncertuje już od ponad trzech lat w składzie Chip Crawford na fortepianie, Aaron James na basie, Emanuel Harrold na perkusji i Yosuke Sato na alto-saksofonie. Porter zauważa, że jest bardziej malarzem, aniżeli fotografem: „Muzyka, którą piszę, wynika z osobistych doświadczeń, ale bardzo swobodnie porusza się w kategoriach poetyckich. Staram się nie narzucać określonej perspektywy. Chcę, żeby słuchacze interpretowali ją na swój sposób i byli poruszeni nie tylko przez to, co można wyczytać między wierszami, ale również przez to, co płynie prosto ze słów moich piosenek”.

http://www.adamiakjazz.pl/gregory-porter.html

KUP BILET - http://www.adamiakjazz.pl/indeks.php?co=14&koncert=888&strona=1

autor:
zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ