koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POK KWIECIEŃ - MAJ 2024TINA
zmodyfikowano  5 lat temu

Wariacje eseistyczne we współczesnych hiszpańskich produkcjach - Sesja 3 (Mała sala)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 7 560 wyświetleń od 19 maja 2019
  • 23 maja 2019, czwartek
    » 19:00

Wprowadzenie nowych technologii do świata audiowizualnego sprawiło, że możliwe stały się formy produkcji znacznie obniżające koszty i oferujące autorom potężne narzędzie twórcze, które nie wymaga znacznych nakładów i nie zależy od skonsolidowanej struktury przemysłowej. Można powiedzieć, że to nowa forma pisania poprzez obrazy zrodzona na potrzeby twórczości i liberalnego myślenia. W tym kontekście, jednym z najciekawszych zjawisk współczesnej kultury jest esej audiowizualny.
Cykl, który przedstawiamy zawiera produkcje z lat 2006-2017 i nie jest to próba wyczerpującego przeglądu utworów z tego okresu, założeniem cyklu jest raczej, chęć pokazania kilku najbardziej znaczących form i linii, które obierał esej audiowizualny w ostatnich latach. Ich różnorodność przejawia się zarówno w tematyce będącej przedmiotem refleksji, jak i w doborze formy. Również czas trwania poszczególnych prac jest różny, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na sposób, w jaki rozwijana jest myśl przewodnia danego utworu.

SESJA 3.
Pierwsza osoba, granice / Límites 1ª persona
Hiszpania, 2009. 8 min.
Klasyfikacja: Brak ograniczeń wiekowych

Reżyseria: Elías León Siminiani
Produkcja: Pantalla Partida
Scenariusz: Elías León Siminiani
Zdjęcia: Elías León Siminiani
Montaż: Elías León Siminiani
Dźwięk: Elías León Siminiani
Muzyka: Claude Debussy
Obsada: León Siminiani, Ainhoa Ramírez
Czyta: Luis Callejo

Opis: O kimś z kamerą, kto kiedyś, na pustynii, kochał kobietę.

Nagrody i Festiwale: XII Concurso De Cortometrajes Versión Española/Sgae – Nagroda główna
Fescigu 2010 Festival De Cine Solidario De Guadalajara – Konkurs główny, sekcja filmów krótkometrażowych, Festival De Cine De Madrid Pnr 2010

Subtelne światy / Los mundos sutiles
Hiszpania 2012. 81 min.
Klasyfikacja: Brak ograniczeń wiekowych

Reżyseria: Eduardo Chapero-Jackson
Produkcja: Global Timaia, S.L
Scenariusz: Eduardo Chapero-Jackson
Opieka artystyczna: Esther García Roures
Zdjęcia: Ricardo De Gracia Moreno
Montaż: José Salcedo
Dźwięk: David Rodríguez Montero
Muzyka: Pascal Gaigne
Obsada: Itsaso Álvarez, Miguel Ballabriga, Joaquín Pérez, Irene Vázquez, Carmen Fumero, Akihiko Serikawa

Opis: Studentka szkoły baletowej ma przygotować przedstawienie związane z postacią Antonio Machado. W tym celu zagłębia się w życie poety, stając się bohaterką podróży kinematograficznej, hybrydy pomiędzy dokumentem i fabułą. Pozornie niezwiązana w żaden sposób z poetą, odkrywając go doznaje wstrząsu. Wspólne płaszczyzny to pola Kastylii i senne marzenie. Dziewczyna staje przed zadaniem przeniesienia słowa pisanego na język ciała; powodzenie przedsięwzięcia zależy od tego, czy studentka zrozumie, że oba języki wywodzą się ze zdolności odczuwania życia.

Nagrody i Festiwale: Seminci 2012 Valladolid – Wyróżnienie Jury Historycznego
Certamen Internacional De Cortos De Soria 2012 – Film otwarcia
Festival De Cine De Medina Del Campo 2013

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ