Orfeusz i Eurydyka | OPERA ONLINE
- 10 stycznia 2024, środa» 19:00
- 6 lipca 2023, czwartek» 20:00
- 4 czerwca 2021, piątek» 11:00
- 30 kwietnia 2021, piątek» 23:59
- 31 marca 2021, środa» 23:59
- 28 lutego 2021, niedziela» 23:59
- 31 stycznia 2021, niedziela» 23:59
występują: Orfeusz: Artur Janda Eurydyka: Barbara Zamek Amor: Sylwia Stępień
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsovie
Klawesyn – Ewa Mrowca
Tancerze: Kinga Wleciałowska, Zuzanna Kasprzyk, Agnieszka Konopka, Natalia Dinges, Krzysztof Łuczak, Stanisław Bulder, Krystian Łysoń, Aleksander Kopański.
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej pod kierownictwem Krzysztofa Kusiel-Moroza
SOPRANY: Karolina Geryń Ewa Kuryłowicz Ewelina Osowska Magdalena Smulczyńska Teresa Tippe
ALTY: Kinga Głogowska Paulina Łysikowska Ewa Puchalska Ewelina Rzezińska Dorota Solecka
TENORY: Tomasz Grygo Piotr Jakacki Robert Mojsa Marek Sadowski Aleksander Słojewski
BASY: Łukasz Geryń Krzysztof Matuszak Andrzej Milewski Piotr Peron Grzegorz Zychowicz
PO WYKUPIENIU MATERIAŁ DOSTĘPNY JEST ONLINE PRZEZ 48 h
ORFEO ED EURIDICE / ORFEUSZ I EURYDYKA
Opera w trzech aktach.
Kompozytor: Christoph Willibald Gluck Libretto: Ranieri de’ Calzabigi
Reżyseria: Magdalena Piekorz, Laureatka Złotego Lwa na 29. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2004, za film „Pręgi”, nominacja do Oscara w kategorii film nieanglojęzyczny)
Kierownictwo muzyczne: Stefan Plewniak
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Sobańska i Marcel Sławiński twórcy scenografii do "Zimnej Wojny". (3 nominacje do Oscara 2019 - Najlepszy Film Nieanglojęzyczny, Reżyseria, Zdjęcia) i „Idy” ( Film zdobył Oscara dla Najlepszego Filmu nieanglojęzycznego w 2015 roku)
Choreografia: Jakub Lewandowski
Reżyseria świateł: Hektor Werios
Asystent reżysera: Bartosz Buława
Wykonanie kostiumów: Dorota Goldpoint
Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka to jeden z najpiękniejszych utworów muzyki klasycznej opowiadający o miłości wystawionej na wielką próbę. Orfeusz po śmierci Eurydyki, dostaje szansę by zstąpić do piekieł i przywrócić ukochaną żonę do świata żywych. Warunkiem jest jednak to, że podczas wędrówki ani razu na nią nie spojrzy. Zadanie to stawia przed nim Amor, pośrednik Jowisza. Orfeusz podejmuje próbę i schodzi do Hadesu poskramiając śpiewem piekielne Furie. Przepowiednia Amora o spotkaniu z ukochaną spełnia się. Przed nimi już tylko droga powrotna, która okaże się większym wyzwaniem niżby można przypuszczać.
Naszym pomysłem na realizację dzieła Gluck’a było stworzenie wielowymiarowego spektaklu taneczno-muzycznego, który łączyć będzie klasyczną i współczesną formę wypowiedzi. Żeby oddać archetypiczny charakter utworu (utrwalonego przez tradycję mitu) w warstwie scenograficznej i kostiumowej nawiązujemy do antyku. Orfeusz i Eurydyka pojawiają się na scenie jako posągi, które mają swoich odpowiedników wśród tancerzy (alter ego). Ci wyrażają emocje zamrożone przez przedwczesne rozstanie małżonków. Wraz z rozwojem akcji, ich postaci stawać się będą coraz bardziej ludzkie a kulminacyjne spotkanie Orfeusza i Eurydyki pokaże, że jeśli chodzi o historię ludzkości w kwestii relacji poza kontekstem i czasem historycznym nic się właściwie nie zmieniło.
„Orfeusz i Eurydyka” począwszy od swej premiery 5 października 1762 roku na deskach wiedeńskiego Burgtheater, udanie, podbijając serca melomanów, kroczy przez kolejne sceny operowe świata.
Polska premiera miała miejsce czternaście lat po prapremierze (1776) i dwa lata po wystawieniu paryskim, które pokazało światu nową wersję dzieła. Wspomniane novum polegało na odejściu od angażowania do głównej partii kastrata, a powierzenie jej zgodnie z ówczesną modą tenorowi. O popularności i ponadczasowym pięknie dzieła świadczy fakt, że doczekało się ono znakomitej adaptacji ręką samego Hectora Berlioza, który doprowadził nawet do powstania nowej, włoskojęzycznej wersji, ta zaś podbiła czołowe sceny Włoch (z La Scalą włącznie) a prowadzona przez Arturo Toscaniniego, zachwyciła melomanów nowojorskiej Metropolitan Opera.
STREFA DZIAŁAŃ WOJENNYCH Michał Bajer
3 kwietnia 2006 - 19:00
Teatr Rozmaitości
ul. Marszałkowska 8 Warszawa
27 425teatr
Teatralnym Nokturn
7 października 2006 - 22:30
Teatr Roma
ul. Nowogrodzka 49 Warszawa
27 406teatr
Koty - musical
4 listopada 2006 - 15:00, 19:00
Teatr Roma
ul. Nowogrodzka 49 Warszawa
28 056teatr
Taniec Wampirów - musical
30 września 2006 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Roma
ul. Nowogrodzka 49 Warszawa
27 428teatr
GORĄCZKA
27 października 2003 - 00:00jest więcej terminów
Teatr Roma
ul. Nowogrodzka 49 Warszawa
27 612teatr
NOMADE Nocą niebo jest bezkresne
21 maja 2005 - 15:00, 19:00jest więcej terminów
Teatr Roma
ul. Nowogrodzka 49 Warszawa
27 585teatr
LALKA TEŻ CZŁOWIEK
29 października 2006 - 10:00jest więcej terminów
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 928teatr
Małpy
20 grudnia 2006 - 19:15jest więcej terminów
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 819teatr
Pacjent
25 czerwca 2006 - 20:00
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 085teatr
Carto o n
30 czerwca 2006 - 19:15
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 912teatr
Vnútorné oko
29 czerwca 2006 - 20:00
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 005teatr
NA DWÓCH BIEGUNACH
28 czerwca 2006 - 20:00
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 132teatr
Struktury vratkosti
27 czerwca 2006 - 20:00
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 167teatr
Walking on Stones, Wherever You Are
26 czerwca 2006 - 20:00
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 164teatr
W stronę światła… z zawiązanymi oczami
25 czerwca 2006 - 19:15
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 032teatr
Soap Opera
24 czerwca 2006 - 19:15
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
27 015teatr
Jeśli kochasz zabij
23 czerwca 2006 - 20:00
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 791teatr