koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Towards Photography

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 023 wyświetleń od 27 sierpnia 2009
  • od: 3 września 2009, czwartek
    do: 4 października 2009, niedziela

Arnas Anskaitis, Domas Rukas, Ieva Bernotaite, Julius Kursys, Justina Nekrasaite, Lina Kruopyte, Lina Kynaite, Lina Praudzinskaite

Studenci wydziału Fotografii i Nowych Mediow wileńskiej Akademii Sztuk Pięknych

Kuratorka: Jurgita Remeikyte

Wernisaż wystawy: 3 września 2009, godz. 19:00

Ośmiu artystow, ktorych prace na pierwszy rzut oka wydają się mieć mało ze sobą wspolnego. Poza oczywistymi rożnicami, przy bliższym spojrzeniu wszystkie wyrażają pewną wrażliwość w stosunku do medium fotografii. Młodzi artyści poruszają się w obszarze postfotografii, cechującej się przekraczaniem granic i świadomej wypowiedzi artystycznej. Otwarci na nowe fenomeny wizualne poszukują alternatywnych sposobow obrazowania.

Wystawa zostanie zaprezentowana w Fabryce Karabinow, ktore jako miejsce samo w sobie także może stanowić inspirację. Aparaty - fotograficzne mają coś wspolnego z karabinami.

Arnas Anskaitis

*PHOTOGRAPHY AS A SIGNIFICANT SURFACE / 1 m2 OF GALLERY SPACE *

Obiektem moich zainteresowań są białe ściany galerii. Przestrzeń sama w sobie jest obiektem wystawienniczym stając się medium pomiędzy widzem a dziełem sztuki. Status galerii często określa oczekiwania, jak i to, jak sztuka jest postrzegana i oceniana.

W moim projekcie, zbieram fragmenty wileńskich galerii, prezentujących sztukę wspołczesną.

Domas Rukas

*PHOTOGRAPHIC WASTE *

Proces fotograficzny to trzy podstawowe elementy: obraz, negatyw i pozytyw. Negatyw jest przeciwieństwem pozytywu, a pozytyw odzwierciedla rzeczywistość. Postrzeganie w ten sposob negatywu i pozytywu ma sens tylko wtedy, kiedy możemy rozpoznać na obrazie jakiś element. Gdy obraz jest abstrakcyjny ani pozytyw ani negatyw nie mają racji bytu.

W swoich pracach wykorzystałem materiały, ktore pozwoliły mi na stworzenie abstrakcyjnych obrazow, w tym min. porzucone części komputerowe czy uszkodzone negatywy.

Ieva Bernotaite* *

*EVE *

Projekt 'EVE/EWA' jest autoportretem imienia w obrazach ważnych dla historii sztuki. Moje prace analizują związek pomiędzy fotografią a malarstwem z użyciem nowych mediow.

Julius Kuršys

PHOS GRAPHIS

Słowo 'fotografia' pochodzi z greckiego φώς (phos) „światło' i γραφίς (graphis) „piszę" lub γραφή (graphe) „reprezentowanie poprzez linie" lub „rysowanie". Fotografia znaczy rysowanie światłem. Tradycyjnie produktem fotografii były negatywy i fotografie, potocznie nazywane zdjęciami.

Światło i światłoczuły materiał powodują, że fotografia jest zależna od światła. Lustro może odbić tylko to, co widzi. Takie same zasady obowiązują w stosunku do światłoczułego materiału, a więc fotografia jest niemożliwa bez światła.

Justina Nekrasaite

*ANALGESIA / SELF - PORTRAIT *

Zaistniałe okoliczności podyktowały kształt serii autoportretow "Analgesia / Znieczulenie". Jest to wyjątkowo intymna i osobista dokumentacja procesu operacji, podczas ktorej lekarze „coś" wykryli.

Lina Kruopyte

*MIS - SPELL *

Praca składa się z 9 podrobionych zdjęć, mylnie napisanych autorow i nazw marek. Plakaty są odzwierciedleniem norm obowiązujących w zdjęciach mody.

Moje działanie nawiązuje do nadużycia i zużycia obowiązujących zasad w sztuce i fotografii mody. Kopiując prawie idealnie oryginał, zastanawiam się gdzie jest granica pomiędzy prawdą a fałszem. Czy istnieją elementy nie do uchwycenia?

Lina Kynaite* *

*CLOSE - UP *

4 cyjanotypowe odbitki na gazecie56X42

Projekt porusza temat manipulacji mediow „wiadomościami z ostatniej chwili". Gazety donoszą tylko o tych kilku, najbardziej spektakularnych wydarzeniach, prześcigając się w ilości ofiar. Mniej istotne wydarzenia są regularnie pomijani.

Moje prace to powiększenia osob z drugiego planu fotografii, opublikowanych w trzech rożnych gazetach, opisujących wydarzenia „z ostatniej chwili" z trzech rożnych miejsc.

Wykonane w technice cyjanotypii prace są w formacie popularnego litewskiego tabloidu _Vakaro Žinios. _

_ Lina Praudzinskaite_

CYCLE / CYKL

Fotografia zapamiętuje dużo lepiej niż poruszające się obrazy, ponieważ jest pozostałością czasu, nie strumieniem. Każda statyczna fotografia jest momentem przeistoczonym w obraz (scenę). Zamraża moment i pamięć. Fotografia to spektakl zapożyczony od rzeczywistości.

Odrywam niepotrzebne, zapomniane, nieudane zdjęcia i komponuje je w jedno. Przerabiam i robię z nich papier. Nową stronę, nowy początek.

CYKL:

POMYSŁ -> FOTOGRAFIA (realizacja pomysłu) -> PUDEŁKO (w środku trzymam nieudane, niepotrzebne zdjęcia) -> NISZCZENIE -> PAPER -> POMYSŁ

7 września wystawa zostanie przeniesiona do galerii w Dworku Artura, ul. Dworcowa 9.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ