koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359BANKSY
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

Łatwe kłamstwo błyskawiczne – widowisko literackie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 007 wyświetleń od 1 października 2022
  • 7 października 2022, piątek
    » 19:00

Towarzystwo Aktywnej Komunikacji w ramach 18. Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania zaprasza na „Łatwe kłamstwo błyskawiczne” – trylogię flash fiction w reżyserii Martyny Majewskiej.

7 października 2022, g. 19:00
Concordia Design Wrocław
wstęp wolny
więcej informacji

tom I – czytają: Anna Adamowicz, Cezary Ciszak, Victor Ficnerski, Hanna Janczak, Kamil Kawalec, Sonia Nowacka, Alicja Regiewicz, Jakub Sęczyk
tom II – performens Paula Divjaka i czytanie jego dwóch utworów: „Mężczyzna wyperfumowany” (przekł. Tomasz Ososiński) oraz „Dardanella” (przekł. Klaudia Hołodewicz, Artur Łukawski, Aleksandra Majchrzak, Marlena Małecka, Michał Niewada, Alicja Reluga, Michał Siemiński, Karolina Wrębiak pod czujnym okiem Tomasza Ososińskiego i Ryszarda Turczyna)
tom III – czytanie performatywne w reżyserii Martyny Majewskiej utworów Magdaleny Drab, Mateusz Górniak, Piotr Janicki, Adam Kaczanowski, Emilia Konwerska, Patryk Kosenda, Natalia Malek, Marta Syrwid; występują: Helena Sujecka, Kaja Janiszewska, Mikołaj Woubishet, Paula Krawczyk-Ivanov, Mateusz Flis; muzyka: Łukasz Palkiewicz/SZATT


Początkowo pomysł na wrocławski Festiwal Opowiadania polegał na prezentowaniu konkretnego gatunku literackiego. Przez kilkanaście lat rozwijając formułę festiwalu i poszerzając granice literackich zainteresowań zespołu programującego, obserwowaliśmy, jak materiał literacki zachowuje się w sytuacji scenicznej i jak pisarz/pisarka radzą sobie w roli bohaterów (aktorów) naszego kilkudniowego, rozpisanego na wiele języków przedstawienia. Mając coraz większą świadomość sytuacji, w której i osoby, i materiał „obsadzone” są „nie po warunkach”, to znaczy w kontrze do ich naturalnego charakteru (pisarze to często osoby introwertyczne, niesceniczne, a tekst literacki wymaga skupienia, którego festiwalowe przedstawienie nie zapewnia) – co rok szukamy rozwiązań formalnych, które wprowadzą do tego wieloletniego eksperymentu nowe tony. Tym razem poprosiliśmy zaproszonych na festiwal autorów o napisanie dla nas flash flash fiction (niezwykle krótkich form narracyjnych), które sami chcieliby podczas festiwalu wygłosić, oraz (innych autorów) o napisanie flash fiction (bardzo krótkich form narracyjnych), które są gotowi powierzyć radykalnemu wyreżyserowaniu i odważnej, zapewne spektakularnej, interpretacji aktorsko-muzycznej. Oba te zamówienia zaowocują wystąpieniem obok siebie w programie festiwalowym dwóch skrajnie odmiennych form ekspresji scenicznej – stricte literackiej, czyli tekstów prezentowanych samodzielnie przez autora/autorkę, i – z gruntu teatralnego, przygotowanego przez jedną z najciekawszych reżyserek młodego pokolenia (w tej roli Martyna Majewska) „czytania performatywnego”. Obie części tych flashowych rozrywek rozdzieli literacki performance Paula Divjaka (w języku niemieckim, z tłumaczeniem). Całość złoży się na „trylogię flash fiction” pt. „Łatwe kłamstwo błyskawiczne”, w której wszelkie castingowe niedopasowania, formalne przesunięcia, prawdy, fikcje i licencje poetyckie złożą się na nieco eksperymentalną sytuację artystyczną, której spontaniczna ekscentryczność łatwo się nami zajmie i błyskawicznie nas rozbroi.

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ