koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  4 lata temu

Kobro

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 370 wyświetleń od 18 lutego 2020
  • 22 marca 2020, niedziela
    » 19:15
  • 21 marca 2020, sobota
    » 19:15
  • 20 marca 2020, piątek
    » 19:15

reżyseria:
Iwona Siekierzyńska
scenografia, kostiumy, światło:
Izabela Stronias
muzyka:
Marzena Majcher
inspicjentka:
Hanna Molenda
prapremiera:
22 listopada 2014 r., Mała Sala
występują:
Monika Buchowiec, Joanna Król (gościnnie), Przemysław Dąbrowski, Wojciech Droszczyński, Krzysztof Pyziak
Sztuka Kobro pióra Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk jest pierwszą dramatopisarską próbą pokazania fenomenu kobiety i prekursorki, o której twórczości przez wiele lat mówiono wyłącznie w kontekście prac znanego męża – Władysława Strzemińskiego lub uwypuklając wątki biograficzne związane z rodzinnymi konfliktami. Fascynująca historia znanej na całym świecie awangardystki związanej z Łodzią zostanie tym razem pokazana oczami córki, Niki. Za próbą rozrachunku dziecka z rodzicami kryją się pytania o cenę, jaką płaci artysta, gdy tworzy, o to czy połączenie działalności artystycznej z życiem prywatnym jest możliwe.

Najzdolniejsza z młodych, rzeźbiarka Kobro, zjawiskiem o znaczeniu europejskim są jej rzeźby suprematyczne. Jej prace są prawdziwym krokiem naprzód, zdobywaniem wartości niezdobytych, nie są naśladownictwem Malewicza, a twórczością równoległą.

Władysław Strzemiński, 1922

Katarzynę Kobro odkryłam na studiach genderowych. W trakcie zajęć rozmawialiśmy o silnych kobietach artystkach i tym, jak ich rola różniła się od męskiej. Uzmysłowiłam sobie, jak mało o nich wiemy i jak bardzo są lekceważone. A przecież historie Camille Claudel, która była w cieniu Rodina, a także Katarzyny Kobro są fascynujące.

Małgorzata Sikorska-Miszczuk, „Gazeta Wyborcza – Łódź”, 21.03.2014r.

Spektakl Kobro to kolejna odsłona łódzkiej trylogii. Po premierach spektakli Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata i Hotelu Savoy działania Nowego zostały zauważone przez recenzentów, którzy przyznali scenie przy Więckowskiego specjalną Złotą Maskę za przywrócenie teatrowi łódzkich tematów.

UWAGA! W trakcie spektaklu aktorzy palą papierosy.

czas trwania: 1 godzina i 15 minut bez przerwy

Sugerowany wiek odbiorcy powyżej szesnastu lat.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ