koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  miesiąc temu

Podwójne życie Weroniki

Lublin »
CO BYŁO GRANE » CO jest GRANE » 4 560 wyświetleń od 22 września 2019

Spektakl inspirowany scenariuszem „Chórzystka” Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza oraz filmem „Podwójne życie Weroniki” z muzyką Zbigniewa Preisnera.

„Podwójne życie Weroniki” znamy głównie z dużego ekranu. Krzysztof Kieślowski otrzymał za ten film nagrodę na festiwalu w Cannes, a Irène Jacob, wcielająca się w postacie tytułowe, nagrodę dla najlepszej aktorki.

Scenariusz Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza opowiada o przeczuciu, jakiego doświadczają dwie kobiety o tym samym imieniu, wyglądzie i podobnych do pewnego momentu – życiorysach. Bohaterki  nic nie wiedzą o swoim istnieniu, ale podświadomie czują swoją obecność. Choć zbieżność losów obu postaci jest niepodważalna to jednak to, co najważniejsze kryje się w różniących je sprawach. Pasja do śpiewania pierwszej Weroniki jest żarliwa i bezkompromisowa. Tak jak bezkompromisowy powinien być artysta. Natomiast druga Weronika wybiera spokojne życie i miłość, jej temperament jest refleksyjny i skierowany do wewnątrz. Można by powiedzieć, że każda z nich jest częścią tej samej osoby. Wszak wszyscy jesteśmy w jakimś sensie podwójni, przełamani na pół, toczymy wewnętrzny dialog, gdzie do głosu dochodzą różne strony naszej osobowości – w zależności od doświadczeń, przeszkód, momentów w życiu.

Nasz spektakl jest próbą badania w warunkach scenicznych różnych opcji – czy w życiu wybrać „święty spokój”, czy iść za celem powołania? Czy wybierając normalność nie tracimy czegoś ważnego z oczu? Czy będąc w momencie kryzysu coś nam nie umyka? Ja? Dugi człowiek? Wspólnota?
Twórcy:

    Reżyseria, adaptacja: Krzysztof Rzączyński
    Adaptacja, dramaturgia: Katia Czarna
    Choreografia, ruch sceniczny: Weronika Pelczyńska
    Scenografia, kostiumy: Maciej Chojnacki
    Projekty lalek: Cezary Sielicki
    Muzyka: Zbigniew Preisner, Myslovitz
    Przygotowanie wokalne, opracowanie muzyczne: Izabela Urban
    Wizualizacje, multimedia: Piotr Miłkowski
    Światła: Michał Popiel-Machnicki

Realizacja:

    Realizacja światła: Michał Kupczyński, Andrzej Brzyski
    Realizacja dźwięku: Tomasz Nowakowski, Kamil Błaszczak
    Asystent reżysera: Adam Organista
    Inspicjent: Arkadiusz Sławek

OBSADA:

Mirella Rogoza-Biel, Konrad Biel, Jacek Dragun, Kinga Matusiak, Katarzyna Staniewska, Łukasz Staniewski

zmodyfikowano  miesiąc temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ