koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 dni temu

KODY 2024 - TAKKAK TAKKAK S/T

Lublin »
CO BYŁO GRANE » CO jest GRANE » 281 wyświetleń od 15 listopada 2024

Lublin » Złota 9, Lublin » NA MAPIE

16. Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY 20-23 listopada 2024 r.

Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY jest najważniejszym cyklicznym przedsięwzięciem organizowanym przez Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych ROZDROŻA. Dziś to jeden z największych i najważniejszych festiwali muzycznych we wschodniej Polsce. Jego pierwsza edycja miała miejsce w 2009 roku i od razu zyskał on sobie opinię inicjatywy o wielkiej kreatywności. Na Festiwalu KODY światowe znakomitości spotykają się z młodymi muzykami oraz wiejskimi muzykantami, aby zgodnie poszukiwać nowych muzycznych sensów i razem podejmować artystyczne ryzyko. Zadaniem Festiwalu KODY jest nie tylko prezentacja najwybitniejszych osiągnięć dziedzictwa polskiej i światowej kultury muzycznej, ale również kreowanie nowych wartości muzycznych i środków ekspresji artystycznej.

TAKKAK TAKKAK to ekscentryczny i pulsujący projekt pełen nieprzewidywalnych polirytmii oraz DIY-owych dronów. Stworzony przez japońskiego producenta Shigeru Ishihara (znanego jako Scotch Rolex) oraz kompozytora i twórcę instrumentów J Mo’ong Santoso Pribadi, znanego z tandemu Raja Kirik. Duet łączy swoją pasję do rytmu, co znajduje odzwierciedlenie w ich humorystycznej, onomatopeicznej nazwie. Celem artystów jest „hakowanie” muzyki współczesnej i tradycyjnej, łącząc ostre dźwięki klubowe z azjatyckimi wzorcami rytmicznymi oraz zawodzącymi wokalami. Ishihara w ostatnich latach współpracował z różnymi artystami, m.in. z Shackletonem przy albumie „Three Hands of Doom” (2024) oraz przy tworzeniu bitów dla Duma, MC Yallah i Aunty Razor. Pribadi rozwijał swoje umiejętności u boku Yennu Ariendry, tworząc muzykę, która oryginalnie przeciwstawia się kolonialnej opresji, modernizując jawajskie formy tańca. Jako twórca eksperymentalnych instrumentów, wykorzystujący głównie znalezione przedmioty, Pribadi doskonale wpisuje się w projekt Takkak Takkak, gdzie tworzy transowe rytmiczne wzory, niskie dudnienia i oszałamiające efekty, wśród których rozbrzmiewają zardzewiałe dźwięki strun oraz stuki drewnianych bloków. Dla przykładu, w utworze „Dedemit”, zmienna perkusja wpada w wir dźwięków mosiężnych fanfar i głębokich subbasów, budując napięcie, które przerywa figlarny sygnał z automatycznej sekretarki. Inny utwór, „Garang”, charakteryzuje się punkową, metaliczną wibracją z zamglonymi wokalami i „giętko” brzmiącymi strunami, otaczającymi mocne uderzenia bębnów. W muzyce słychać wpływy gqom, drill i techno, przekształcone w złożony, rytualny szum. Ishihara przejmuje mikrofon, mrucząc nad hałaśliwymi bitami Pribadiego, a dźwięki przeobrażają się w hybrydę gamelanu i basowych brzmień, gdzie pneumatyczne uderzenia bębnów wibrują w otoczeniu dzwoniącego metalu. Takkak Takkak to imponująca gra równowagi; duet porusza się po swojej międzykontynentalnej palecie z dużą świadomością, wiedzą, umiejętnościami i orzeźwiającym poczuciem humoru. Ich muzyka jest zarówno zaraźliwa, jak i odważna – eksperymentalna, ale Pribadi i Ishihara doskonale się bawią, niezależnie od tego, czy to się komuś podoba, czy nie.

Miejsce: Klasztor oo. Dominikanów w Lublinie, ul. Złota 9, 20-112 Lublin

Więcej informacji na stronie Festiwalu KODY

zmodyfikowano  8 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ