koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Reżyser ka . Narracja nie obecna.

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 061 wyświetleń od 8 grudnia 2012

Kraków » Floriańska, 18/3, 1 piętro » NA MAPIE

  • 15 grudnia 2012, sobota
    » 12:00, 13:00

Panel dyskusyjny „Didaskaliów. Gazety Teatralnej” oraz Fundacji na Rzecz Rozwoju i Promocji Sztuki Współczesnej PAUZA

W panelu udział wezmą: Joanna Krakowska, Dorota Sajewska, Weronika Szczawińska

Rozmowę poprowadzi: Małgorzata Sugiera

godz. 12.00 śniadanie 15 zł (z kawą/ herbatą), gotują „Głodne Kawałki"

godz. 13.00 rozmowa

Konieczność podjęcia tego tematu w formie debaty udowodniła „sprawa Lidii Zamkow" - śledztwo prowadzone najpierw przez tworcow poświęconego tej artystce RE//MIXu w komunie// warszawa, a następnie przejęte przez redakcję „Didaskaliow". Jako konsekwencja tych działań pojawiło się pytanie o (nie)obecność reżyserek w narracjach na temat historii teatru. Kobiety pracujące w teatrze przed 1989 rokiem odnajdujemy zazwyczaj w nawiasach czy przypisach - w cieniu wielkich inscenizatorow. A przecież tam były: reżyserowały, pisały, projektowały, zarządzały - i to osiągając nierzadko, jak się okazuje, ciekawe i oryginalne efekty...

Potrzeba rewizji historii polskiego teatru wydaje się więc jednym z najważniejszych zadań wspołczesnych badaczek i badaczy. Być może bowiem, nawet dziś, gdy w teatrze pracuje coraz więcej, coraz bardziej cenionych artystek, w dużej mierze nadal ta tradycyjna, pełna stereotypow i przemilczeń, odziedziczona narracja wpływa na sposoby sytuowania kobiet zarowno w obrębie badań nad wspołczesnym teatrem, jak i krytyki teatralnej czy w końcu - instytucji teatru? Nawet jeśli samo słowo „reżyserka" pomału wchodzi w język środowisk teatralnych, to nadal dla niektorych oznacza ono przede wszystkim „miejsce pracy reżysera audycji radiowych lub programow telewizyjnych".

Wychodząc od pozycji kobiet w historii teatru, chcemy więc spojrzeć na wspołczesne - faktyczne, iluzoryczne i konieczne - przemiany nie tylko ilościowe, ale przede wszystkim jakościowe (objawiające się na przykład w nawykach językowych i myślowych) w obrębie takich instytucji, jak teatr czy uniwersytet.

Patronat medialny: Radiofonia, Karnet Krakow

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ