koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  4 lata temu

LAST

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 307 wyświetleń od 12 sierpnia 2020

Warszawa » ul. Emilii Plater 31 » NA MAPIE

  • 14 sierpnia 2020, piątek
    » 19:00
  • 13 sierpnia 2020, czwartek
    » 19:00

Koncepcja i reżyseria: Dawid Żakowski

Producent kreatywny: Zofia Urszula Komasa Choreografia: Kat Rampackova (SK), Martin Talaga (CZ), Ewelina Sobieraj (PL) Performerzy: Wojciech Grudzinski, Borys Jaźnicki, Piotr Polak, Maciej Tomaszewski, Emil Wesołowski Muzyka: Mary Komasa, Teoniki Rożynek, Balázs Várnai (HU) Wideo: Luke Jascz (PL), Kristóf Szabó (HU) Światło i przestrzeń: Iz López Zapach: Kaja Domińska Produkcja: Ive Ostrowska, Stowarzyszenie Sztuka Nowa Współpraca: Piotr Piotrowicz, Karolina Dziełak-Żakowska Plakat i grafika: Luke Jascz, Piotr Wardziukiewicz

LAST to performatywno - choreograficzna wystawa realizowana przez międzynarodową grupę artystów łączących różne dziedziny sztuki. Tancerze, choreografowie, performerzy, kompozytorzy i artyści video, pochodzący z Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Ekwadoru, stworzą razem złożony i wielopoziomowy portret najsłynniejszego tancerza wszech czasów. Punktem wyjścia tego projektu jest ostatni publiczny taniec Wacława Niżyńskiego, który odbył się 19 stycznia 1919 roku w hotelu Suvretta House w szwajcarskim kurorcie Sankt Moritz. Ostatni taniec Niżyńskiego to obraz protestu, krzyk sprzeciwu we wnętrzu europejskiego establishmentu i rozpadającego się europejskiego porządku, który był również dla samego tancerza symbolicznym końcem jego kariery. W tytuł wystawy wpisana jest ostateczność, z jej wieloznacznością i zapętleniem. Aktywowana przez trzy godziny każdego dnia interaktywna instalacja daje możliwość widzom dokonywania na żywo osobistego montażu, reinterpretacji i reedycji słynnego "Dziennika" Wacława Niżyńskiego. Jest zaproszeniem do poruszania się po czterech równoległych przestrzeniach zakodowanych w tekście Niżyńskiego, po przestrzeni Negacji, Nieśmiertelności, Wojny i Dualizmu.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ