koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarBANKSYMuzyczne Opowieści EuropyPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

FESTIWAL MOZART 2021. LA FINTA GIARDINIERA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 722 wyświetleń od 10 czerwca 2021

„Bogu chwała! Wczoraj 13-go moja opera została wystawiona i miała tak wielkie powodzenie, że nawet nie jest możliwe opisanie całej tej wrzawy. […] Po każdej arii następował huragan braw i okrzyki: >viva Maestro!<”
– tak w liście do matki osiemnastoletni Wolfgang Amadeusz Mozart opisywał premierę swej trzyaktowej opery buffa – „La finta giardiniera”. „Rzekoma ogrodniczka” została prawykonana w Monachium 13 stycznia 1775 roku, gdzie, jak wynika z relacji kompozytora, spotkała się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem.
Autorstwo libretta, sporządzonego na wzór neapolitańskiej farsy „L’amor vuol sofferenza” Leonarda Lea, nie zostało potwierdzone po dziś dzień. Najczęściej przypisywane jest ono jednak Giuseppe Petroselliniemu. I choć tekst nie należy do najdoskonalszych, to młody Mozart wykrzesał z niego to, co najlepsze – komiczną niejednoznaczność i parodystyczny potencjał.
O niezwykłej sile młodzieńczego dzieła może świadczyć nie tylko entuzjazm pierwszej publiczności, ale także recepcja tytułu w kolejnych latach. Szybko zostało ono przeniesione na sceny niemieckie w postaci singspielu, a i współcześnie doczekało się licznych interpretacji. W muzyce „Rzekomej ogrodniczki” objawia się już bowiem dramaturgiczny geniusz Mozarta. Elementy charakterystyczne dla gatunku seria doskonale przełamują komiczną narrację, dając śpiewakom asumpt do wykazania się aktorskimi zdolnościami, a reżyserom – do kreatywnych i niejednoznacznych rozwiązań inscenizacyjnych.

Festiwal Mozart 2021 organizowany jest pod Mecenatem Grupy PZU oraz Grupy LOTOS.

DAWID RUNTZ | kierownictwo muzyczne
JITKA STOKALSKA | reżyseria
MARLENA SKONECZKO | scenografia
ALISA MAKARENKO | ruch sceniczny
MACIEJ IGIELSKI | reżyseria świateł
MAREK ZAMOJSKI | projekcje
PIOTR RUDZKI | realizacja oświetlenia
SŁAWOMIR JURCZAK | asystent reżysera
AGNIESZKA KOZŁOWSKA | II asystent reżysera
DOROTA LACHOWICZ | inspicjent

OBSADA
MATEUSZ ZAJDEL | Don Anchise, Podesta
IWONA HANDZLIK | La Marchesa Violante (Sandrina)
JACEK SZPONARSKI | Il Contino Belfiore
ANNA WIERZBICKA | Arminda
ANNA RADZIEJEWSKA | Il Cavalier Ramiro
JULITA MIROSŁAWSKA | Serpetta
ROBERT SZPRĘGIEL | Roberto (Nardo)
SŁAWOMIR JURCZAK, RAFAŁ KARNICKI, JERZY KLONOWSKI, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI | Mimowie
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
KRZYSZTOF TRZASKOWSKI | klawesyn
KAROL SZWECH | dyrygent

Czas trwania przedstawienia: ok. 2 h 50 min.
Miejsca na widowni są nienumerowane.
📍 Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.
Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksa kursującego między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

Bilety 👉 https://bit.ly/2SRQNPz

🔴 Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:
• Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.
• Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku Teatru obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.
• Przy wejściu do budynku poddaj się pomiarowi temperatury. • Po wejściu do budynku Teatru zdezynfekuj dłonie.
• Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w Teatrze, w miejscu wskazanym przez obsługę.
• Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę.
• Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.
🔴 Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!
• Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.
• Przy wejściu do budynku obsługa widowni może dokonać pomiaru temperatury.
• Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.
• Widownia będzie zapełniona w max 50%.
• Zachowujemy bezpieczną odległość.
• W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.

👉 Regulamin sprzedaży biletów oraz uczestnictwa w wydarzeniach artystycznych organizowanych przez Polską Operę Królewską → https://bit.ly/3cLEGew
👉 Oświadczenie Uczestnika Wydarzenia Artystycznego organizowanego przez Polską Operę Królewską w Warszawie → https://bit.ly/2MGfjQT

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ