koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  3 lata temu

Maria de Buenos Aires - Astor Piazzolla

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 573 wyświetleń od 22 sierpnia 2021

Warszawa » M. Konopnickiej 6 » NA MAPIE

  • 10 października 2021, niedziela
    » 18:00
  • 9 października 2021, sobota
    » 19:00
  • 8 października 2021, piątek
    » 19:00
  • 7 października 2021, czwartek
    » 19:00
  • 6 października 2021, środa
    » 19:00
  • 1 października 2021, piątek
    » 19:00
  • 30 września 2021, czwartek
    » 19:00
  • 29 września 2021, środa
    » 19:00

Astor Piazzolla
MARIA DE BUENOS AIRES
Tango operita

Muzyka | Astor Piazzolla
Libretto | Horacio Ferrer
Przekład | Jarosław Gugała, Katarzyna Dembicz, Paulina Bojarska

Premiera | 18 stycznia 2020 r.
Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce w poczcie największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim Maria de Buenos Aires. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach zakazanego, brudnego tańca. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.
Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, brudny, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa Maria de Buenos Aires to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka ‎pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, ‎że potrafią pchnąć do zbrodni”.

REALIZATORZY:
Reżyseria | Michał Znaniecki
Kierownictwo muzyczne | Hadrian Filip Tabęcki
Scenografia | Luigi Scoglio
Kostiumy | Magdalena Dąbrowska
Choreografia | Inga PilchowskaŚwiatła | Darek Albrycht
Projekcje | Karolina Jacewicz

OBSADA:
El Duende | Marek Kaliszuk / Darek Niebudek
María, La Sombra de María | Alicja Węgorzewska / Gosha Kowalinska
La Voz de un Payador / Una Voz de Ese Domingo | Mikołaj Adamczak (Tre Voci) / Hubert Stolarski
Porteño Gorrión con Sueño / Analista Primero | Miłosz Gałaj (Tre Voci) / Andrés Martorell
Ladrón Antiguo Mayor | Wojtek Soko Sokolnicki (Tre Voci) / Paweł Strymiński
Anioły | Karolina Żaneta Banaszek, Bartosz Daniel Figurski, Szymon Osiński, Marek Zajączkowski

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ