koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYTpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści Europy
zmodyfikowano  9 miesięcy temu  »  

VI LETNI FESTIWAL POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / OPERA BUFFA / CHE LIETO GIORNO

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 7 603 wyświetleń od 8 maja 2023
  • 7 lipca 2023, piątek
    » 19:00

Che lieto giorno! Co za szczęśliwy dzień! Pierwsze słowa z opery La finta giardiniera Wolfganga Amadeusza Mozarta doskonale wprowadzają w lekki i pogodny charakter całego koncertu. Zaraz po nich zabrzmią pełne humoru arie z tego samego dzieła. Serpetta przybliży teorię sztuki uwodzenia, Nardo spróbuje jej zaimponować swoją erudycją, a dumna Arminda pogrozi palcem spóźnialskiemu narzeczonemu. Nie zabraknie też fragmentów z Wesela Figara, napisanego przez mistrza z Wiednia ponad dekadę później. Tu jednak nie arie wiodą prym, lecz ansamble. Dramaturgiczna doskonałość scen zespołowych wyraża się m.in. w duecie zgryźliwych uprzejmości rywalizujących ze sobą dam (Che lingua!… Via, resti servita). Pomiędzy Mozartowskimi ustępami zabrzmią dźwięki jednej z pierwszych polskich oper. W Agatce, czyli przyjeździe pana Jana Dawida Hollanda imiona bohaterów z czułością nawiązują do ich słabości. Pijaszko zatem z przekonaniem zachwalał będzie zalety dobrych trunków, a Plociuchowa z właściwą sobie przekorą skomentuje charakter Podstarościego.

Opery komiczne – zarówno te pochodzące z XVIII, jak i XIX wieku – to niewyczerpane źródło utworów, które fantastycznie sprawdzają się nie tylko na deskach teatru w towarzystwie orkiestry, ale także w kameralnym opracowaniu. Wyszukane intrygi w Kopciuszku (La Cenerentola) i Cyruliku sewilskim (Il barbiere de Siviglia) Rossiniego czy miłosne perypetie bohaterów Napoju miłosnego (L’elisir d’amore) Donizettiego znajdują najdoskonalszy wyraz w pełnych ekspresji wykonaniach arii i ansambli. Te zapewnią podczas tego szczęśliwego letniego wieczoru znakomici soliści Polskiej Opery Królewskiej wraz z pianistką Dagmarą Dudzińską.

◆ PROGRAM ◆

• W.A. Mozart – introdukcja Che lieto giorno z opery La finta giardiniera

• W.A. Mozart – aria Serpetty Appena mi vedon z opery La finta giardiniera

• W.A. Mozart – aria Narda Con un vezzo all’Italiana z opery La finta giardiniera

• W.A. Mozart – aria Armindy Si promette facilmente z opery La finta giardiniera

• J.D. Holland – aria Pijaszki Nic nie zna na świecie z opery Agatka, czyli przyjazd pana

• J.D. Holland – aria Plociuchowej Właśniem brała ciasto z opery Agatka, czyli przyjazd pana

• J.D. Holland – aria Plociuchowej Jam jest owa Plociuchowa z opery Agatka, czyli przyjazd pana

• W.A. Mozart – recytatyw i duet Zuzanny i Marceliny Che lingua!... Via, resti servita z opery Le nozze di Figaro

• G. Rossini – duet Magnifica i Dandiniego Un segreto d’importanza z opery La Cenerentola

• G. Rossini – maestoso z sekstetu Siete voi? z opery La Cenerentola

• G. Rossini – duet Conte Almavivy i Bartola Pace e gioia sia con voi z opery Il barbiere di Siviglia

• G. Donizetti – cavatina Belcorego Come Paride vezzoso...Or se m’ami, com’io t’amo z opery L’elisir d’amore

• G. Donizetti – recytatyw i duet Nemorina i Adiny Caro Elisir! sei mio!... Lallarallarà... z opery L’elisir d’amore

• G. Donizetti – tercet Tran, tran, tran...In guerra ed in amore z opery L’elisir d’amore

◆ WYKONAWCY ◆

IWONA LUBOWICZ – sopran

ANNA WIERZBICKA – sopran

DOROTA LACHOWICZ – mezzosopran

SYLWESTER SMULCZYŃSKI – tenor

PIOTR KĘDZIORA – baryton

WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ – baryton

DAGMARA DUDZIŃSKA ⎮ fortepian

Bilety 👉 https://kicket.com/embedded/rezerwacja/247193

Pałac na Wyspie w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  9 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ