koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINAPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024
zmodyfikowano  11 lat temu

Warsztaty Tańca Współczesnego

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 030 wyświetleń od 1 stycznia 2007

Warszawa » Moliera 2/4 » NA MAPIE

  • 25 września 2005, niedziela
    » 12:00
  • 24 września 2005, sobota
    » 12:00
  • 23 września 2005, piątek
    » 17:15
  • 22 września 2005, czwartek
    » 17:15

22 - 25 września

Organizator: Stara Prochoffnia, Stare Miasto - ul. Boleść 2

www.staraprochownia.art.pl

info@staraprochownia.art.pl

tel. (022) 635 89 64 i (022) 636 36 24

zapisy: www.zawirowania.pl

Chcemy żeby te warsztaty upłynęły pod znakiem poszukiwań - świadomego zgłębiania samego siebie, swoich ograniczeń i możliwości, ale również metodycznego odkrywania drugiego człowieka, nowych form komunikacji, porozumienia, kontaktu. Mamy nadzieję, że w obliczu natłoku medialnego bełkotu to właśnie taniec stanie się tym pozornie utopijnym środkiem czystego wyrazu - medium uniwersalnym. Choćby przez te cztery dni w Starej Prochowni. Zapraszamy.

Miejsce warsztatów:

Szkoła Baletowa, ul. Moliera 2/4

* Czwartek, 22 września, godz. 17.15 - 18.45

  1. G. Pańtak, modern-jazz-underground
  2. S. Sandroni, technika contemporary
  3. W. Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

* godz. 19.00 - 20.30

  1. E. Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
  2. T. Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
  3. Putto, contemporary physical theater

* Piątek, 23 września, godz. 17.15 - 18.45

  1. G.Pańtak, modern-jazz-underground
  2. S. Sandroni, technika contemporary
  3. W. Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

* godz. 19.00 - 20.30

  1. E.Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
  2. T.Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
  3. Putto, contemporary physical theater

* Sobota, 24 września, godz. 12.00 - 13.30

  1. G. Pańtak, modern-jazz-underground
  2. D. Stryjecki, hip hop
  3. W. Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

* godz. 13.45 - 15.15

  1. E. Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
  2. T. Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
  3. Putto, contemporary physical theater

* godz. 15.30 - 16.45

  1. D. Stryjecki, hip hop

* Niedziela, 25 września, godz. 12.00 - 13.30

  1. G. Pańtak, modern-jazz-underground
  2. D. Stryjecki, hip hop
  3. W. Mochniej, taniec współczesny z el. Gyrokinesis

* godz. 13.45 - 15.15

  1. E. Piorun, kształtowanie osobowości w teatrze tańca
  2. T. Nepsinsky, modern dance w teatrze tańca
  3. Putto, contemporary physical theater

* 15.30 - 16.45

  1. D. Stryjecki, hip hop

PROWADZĄCY WARSZTATY:

Simone Sandroni (Włochy) - tancerz, założyciel zespołu Deja Donne, choreograf i reżyser. Laureat prestiżowych nagród choreograficznych.

Technika contemporary – poszukiwanie symbiozy fizycznych sił zewnętrznych i anatomii tancerza. Pomaga wyrobić świadomość motoryczną i prawidłową koordynację ruchu.

Putto (Istvan Juhos) ( Węgry) – tancerz, pedagog, jeden z ciekawszych choreografów młodego pokolenia. Założyciel Putto and Panja Dance Ensemble. Współpracował m.in. z Kibbutz Dance Company.

Contemporary physical theater – technika o wyjątkowym nacisku na fizyczność tancerza, poddaje ciało coraz bardziej wymagającym próbom, a eskalacja wyzwań jest gwarantem wysokiej jakości formy scenicznej.

Tomas Nepsinsky ( Słowacja) – tancerz, choreograf, jeden z założycieli Studia Tańca w Bańskiej Bystrzycy na Słowacji, pedagog tańca klasycznego i techniki modern, wykłada w konserwatorium tanecznym.

Modern dance w teatrze tańca – szczególny nacisk kładzie na wykorzystanie wysiłku (effort) i grawitacji, a także przeciwnych sił contract (napięcie) i release (rozluźnienie) w celu intensyfikacji wyrazu.

Grzegorz Pańtak (Polska) – absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Wieloletni solista i choreograf Kieleckiego Teatru Tańca

Modern jazz underground – dynamiczna synteza techniki modern, jazzu, sztuk walki i tradycyjnych tańców Bliskiego Wschodu. Oglądany z perspektywy widza nasuwa skojarzenia z efektami specjalnymi

Wojciech Mochniej (Kanada/Polska) – współpracował m. in. z Teatrem Muzycznym w Lublinie i Śląskim Teatrem Tańca. Założyciel Gdańskiego Teatru Tańca Prowadzi zajęcia i warsztaty w Kanadzie.

Taniec współczesny z elementami gyrokinesis – radość z pokonywania przestrzeni połączona z poszukiwaniem precyzyjnej definicji płaszczyzn i punktów. Gyrokinesis to proces metodycznego poznawania własnej budowy – również jej niedoskonałości i ograniczeń – walki z bólem i kontuzjami.

Daniel Stryjecki (Polska) – absolwent Państwowej Szkoły Baletowej. Tancerz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Specjalizuje się w jodze, pochodnych funky i hip hopu.

Hip hop – beztroska zabawa przeniesiona na salę baletową z teledysków i koncertów gwiazd pop-kultury, stosowana jednocześnie jako technika pomocnicza, wyrabia poczucie rytmu, izolację i koordynację ruchu,

Elwira Piorun (Polska) – absolwentka Akademii Muzycznej na wydziale pedagogiki baletu. Wieloletnia solistka Opery Narodowej w Warszawie, artystka Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, choreograf.

Kształtowanie osobowości w teatrze tańca – nowatorskie spojrzenie na improwizację twórczą, ze szczególnym naciskiem na indywidualny rozwój i artystyczną ewolucję. Koncentruje się na kontrolowanej stymulacji percepcji, budowaniu i różnicowaniu napięć.

Po czterech dniach warsztatów, ich pokazowy finał odbędzie się na scenie teatru Stara Prochoffnia.

**Zapisy na warsztaty odbywają się drogą internetową:

www.zawirowania.pl bądź w biurze festiwalowym Stara Prochownia Stare Miasto, ul. Boleść 2**

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ