koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Agnieszka Dellfina

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 154 wyświetleń od 19 stycznia 2011
  • od: 25 stycznia 2011, wtorek
    do: 14 lutego 2011, poniedziałek

WHAT YOU THINK, YOU BECOME

„Zawsze zafascynowana byłam psychologicznymi aspektami życia, powodem determinującym każdy czyn, analizą pojęcia prawdy. Jak w marzeniach sennych kryjących pierwotne namiętności, moje instynkty ukształtowały formę ekspresji, w ktorej przez użycie własnego ciała jednocześnie jako narzędzia pracy jak i płotna, na ktorym wyświetlam własne myśli i emocje, sprowadzam przedmiot, podmiot i sam akt tworzenia do jedności. Zarowno w życiu prywatnym jak i zawodowym stale analizuję granice między subiektywnym, a obiektywnym; indywidualnym, a kolektywnym; iluzją, a rzeczywistością."

Agnieszka Dellfina


„WHAT YOU THINK YOU BECOME"

Media: fotografia i akryle na skorze

Rozmiar: 100 x 170 cm

Edycja: 7

Rok: 2010

Szukając formy artystycznej, ktora pozwoliłaby mi połączyć przedmiot, podmiot i akt tworzenia w jedność, zdecydowałam się na wykorzystanie własnego ciała jako płotna, na ktorym wyświetliłam myśli i emocje.

Wizualną inspiracją, ze względu na swoją wymowną symbolikę, było dla mnie "Body Art", czyli sztuka tatuażu, reprezentująca wyzwalające cierpienie. Ludzie pokryci od stop do głow tatuażami rytualnymi, mistycznymi, politycznymi, seksualnymi czy religijnymi robili na mnie zawsze wrażenie żyjących dzieł sztuki, eksponujących swoje krajobrazy wewnętrzne. Dlatego też, ze względu na nawiązanie do tatuażu, zamiast papieru fotograficznego jako medium użyłam tu naturalnej skory.

Projekt ten jest dokumentacją procesu emocjonalnego z okresu kryzysu wartości oraz separacji z wieloletnim partnerem artystycznym i życiowym. Obrazy, ktore wybrałam reprezentują lęk, frustrację, rozczarowanie, cierpienie, nadzieje, przebaczenie… Dręczona miesiącami paraliżującym strachem, zaczęłam mieć niewyjaśnione przeświadczenie, iż jedynym sposobem na pozbycie się mych traum jest wyciągniecie ich na światło dzienne poprzez nadanie im fizycznego kształtu, oraz zniszczenie ich przez konfrontacje z nimi, tak jak w aktach onirycznych, konfrontujemy się z oprawca zamiast uciekać przed nim.

Poprzez użycie technik "metody aktorskiej", ktorą studiowałam w Paryżu oraz elementow psychomagii Alejandro Jodorowskiego, polegających na syntezie doświadczeń i zaufaniu terapeutycznej sile wyobraźni, w akcie symbolicznej komunikacji, poddałam się procesowi, wewnętrznego oczyszczenia i wyzwolenia.

Tytuł wystawy to słowa Buddy.

Psychomagia to technika stworzona przez Alejandro Jodorowskiego. Jest to nienaukowa praktyka psychoterapeutyczna, łącząca w sobie elementy sztuki, filozofii wschodu (głownie buddyzmu Zen), mistycyzmu, i wspołczesnej psychoterapii, w celu uzdrawiania pacjentow z ich emocjonalnych problemow. Teoria zakłada iż nieświadomy umysł uznaje akty symboliczne za fakty.


Wybrane wystawy:

• Art Paris, Grand Palais, Paris, France

• DAM-Digital Art Museum, Berlin, Germany

• Sundsval Photo Museum, Sweden

• Ricart Gallery, Miami, USA

• FAD-Barcelona, Spain

• Palais de Tokyo, Paris, France

• Transphotographiques, Lille, France

Wybrane publikacje:

• Foto, Skandynavia - cover, interview and 42 photos

• Foto, Poland - cover, interview and 22 photos

• Eyemazing, Holandia - cover, interview and 12 photos

• Photoicon, England - interview 12 photos

• "Peace Signs - anti-war movement illustrated" Olms Edition, swiss, spanish, german, english and french edition

• "Designs of dissent" - Rockport Publishers, USA

• „Reality and Illusion", Iconofolio, France

• „Is art dead?", Iconofolio, France

• „X-posed", Iconofolio, France

• „Atomic love", Iconofolio, France

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ