koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

Alonzo King s Lines Balet

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 246 wyświetleń od 22 czerwca 2007
  • 4 lipca 2007, środa
    » 18:00

„Moroccan”, „Migration”

PLATFORMA TAŃCA AMERYKAŃSKIEGO

Prezentacje czołowych zespołów tańca współczesnego z USA.

„Moroccan”
Choreografia: Alonzo King

Projekt produkcji: Robert Rosenwasser

Projekt oświetlenia: Axel Morgenthaler

Scenografia: Axel Morgenthaler

Kostiumy: Colleen Quen & Robert Rosenwasser

Muzyka na zamówienie: Yassir Chadley, Bouchaib Abdelhadi, Hafida Ghanim

*„Migration” *
Choreografia: Alonzo King

Muzyka: Miguel Frasconi

Leslie Stuck Projekt oświetlenia: Axel Morgenthaler

Projekty kostiumów: Robert Rosenwasser i Colleen Quen

Koprodukcja Movimentos – Festwochen der Autostadt w Wolfsburgu i Alonzo King’s LINES Ballet.

Premiera Migracji miała miejsce podczas festiwalu Movimentos – Festwochen der Autostadt w Wolfsburgu.

„Migration" - Migracja
Hierarchiczna migracja ptaków i ssaków (2006) Oddech już wyczuwalny w ciałku; skorupka zaczyna delikatnie pękać; natychmiast rozpoczyna się taniec…W tym dziele ukazany został obraz przebudzenia złożonych organizmów, a także piękno ciągłego procesu ewolucji pozwalającego im przekształcić się w inne formy. To czas, nieuchronnie zostawiający swoje ślady w ciele, zamienia je w skamielinę. Jednakże skamielina ta zbudowana jest z tego samego materiału co skorupka jaja, ślimaka czy muszelka… Alonzo King wzbudza w widzu znajome uczucie, z którym wszyscy się rodzimy; uczucie to popycha do poszukiwania naszych niezwykłych korzeni. Natychmiast przywołane zostają wspomnienia np. drżącej, a po chwili pękającej skorupki, czy misternego wzorka na muszelce łodzika, powoli stającego się jednym z kamieni, między którymi utknął, by wreszcie zniknąć zupełnie. Można odnieść wrażenie, że niesamowite ruchy tancerzy doskonale pasują do ideału piękna, który właściwie znamy na pamięć, wystarczy je sobie jedynie przypomnieć. Gdy tylko tancerze zaczynają czuć muzykę, wtulają się oni we własne ciała, jakby byli zamknięci w muszelkach, wyrzeźbionych przez sól i czas. Budzi ich rytm bijącego serca i fale przechodzące przez ich ciała. Poruszając się delikatnym łukiem ciała te stają się częścią przestrzeni, tworząc wspólnie coraz to nowe figury, biorąc razem udział w próbie sił pomiędzy napięciem i zaufaniem. Są momenty, gdy unoszą się wysoko w przestrzeń, wirują, po czym zanurzają się z doskonałością i precyzją wolności. Na nieskończenie wiele sposobów widz może poczuć to wspaniałe, znajome uczucie i ponownie poczuć to, co działo się na samym początku. Każdy z tancerzy zastyga z niezwykłą gracją, uderzając widza niesamowitym poczuciem jestestwa. Choreografia Alonzo Kinga to apoteoza duchowości, a także indywidualnej reakcji na nią. Muzyka została skomponowana przez Miguela Frasconi’ego and Leslie Stuck.

Lines Ballet jest międzynarodowym zespołem z siedzibą w San Francisco prezentującym unikatowy repertuar baletu współczesnego tworzony przez Alonzo Kinga. Wizjonerskie choreografie i nadzwyczajne umiejętności tancerzy sprawiają, że świętujący 25 lecie istnienia Lines Ballet wciąż cieszy się sporym uznaniem. Kiedy zespół nie przebywa w tournee występuje na scenach od Venice Biennale do Movimentos Festival w Niemczech, a jesienią i wiosna również w San Francisco. Współpracując z wybitnymi kompozytorami, muzykami i artystami sztuk wizualnych Alonzo King tworzy spektakle oparte na różnorodnych, głęboko zakorzenionych tradycjach kulturowych nasycając klasyczny balet nowymi środkami wyrazu. Spektale Kinga słyną ze swej umiejętności dzielenia się z publicznością głębokim sensem tego, co łączy nas jako ludzi- kruchością, delikatnością ale również porzuceniem i radosną wolnością. W tym roku nowo powstała organizacja Amerykańskich Artystów sporządziła listę 50 najwybitniejszych żyjących artystów: Alonzo King otrzymał jedną z czterech nagród będąc jednocześnie jedynym jej laureatem z Kalifornii. USA Fellowship jest drugą, po nagrodzie Bessie dla najlepszego choreografa/twórcy w 2005, nagroda główną zdobyta przez Alonzo Kinga w ciągu ostatnich dwóch lat. Alonzo King był również stypendystą NEA, Towarzystwa Irvin Dance i zdobywcą pięciu nagród im. Isadory Duncan. Pięć lat temu powstała Szkoła Lines Ballet oraz Kurs Przygotowawczy. Ich zadaniem jest rozwijanie potencjału młodych tancerzy. Lines Ballet angażuje sie również w działalność edukacyjną i społeczną za pośrednictwem San Francisco Dance Center, obecnie jednej z największych instytucji tanecznych na Zachodnim Wybrzeżu. Jesienią 2006r. Lines Ballet rozpoczął współpracę z Dominican University w Kalifornii inaugurując wspólny program studiów licencjackich w zakresie sztuk pięknych. Będzie to jedyny program w kraju prowadzony przez wciąż aktywnego choreografa światowej sławy.

Współorganizator: Śląski Teatr Tańca

bilety:

10 zł

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ