koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
Summer Guitar20 Jubileusz UECogitoGiełdaTpl
zmodyfikowano  12 lat temu

„Scan” i „XY Road”

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 918 wyświetleń od 11 września 2007
  • 25 października 2007, czwartek
    » 19:00

Dwa spektakle Atelier Polskiego Teatru Tańca

„Scan”

choreografia: Andrzej Adamczak

scenografia i kostiumy: Mariusz Szmytkowski

muzyka: Bolesław Pietraszkiewicz

obsada, cz. I: Karina Adamczak-Kasprzak, Adriana Cygankiewicz, Agnieszka Błacha, Bartłomiej Raźnikiewicz, Daniel Stryjecki obsada, cz. II: Piotr Chudzicki, Iwona Pasińska

„Scan” dotyka najbardziej podstawowych relacji w życiu człowieka. Oglądamy dwie kobiety i mężczyznę, ich relacje zdominowane przez miłość i pożądanie, wzajemną zależność i emocjonalne uwikłanie. Ale wszystkie typowe cechy tego „trójkąta” prowadzą nas do finału tyle zaskakującego, co przewrotnego.

Polski Teatr Tańca

„Andrzej Adamczak jest mistrzem choreograficznych miniatur. To, co inni opowiadają przez godzinę, on potrafi w dwadzieścia minut. Historię kreśli kilkoma wyrazistymi ruchami. Jego szkic wypełniają emocje tancerzy. Najnowsza choreografia Adamczaka, zatytułowana „Scan”, opowiada o małżeńskim trójkącie. Ale nie jest to banalny trójkąt, jakich dookoła nas pełno. Ona i on walczą ze sobą. Ich związek jest namiętny i ostry. Nie potrafią z niczego zrezygnować. Kłócą się o pierwszeństwo w związku, ale co chwilę namiętnie się kochają. W tle pojawia się druga kobieta, tajemnicza, a zarazem zdecydowana na wszystko. Kusi… I tu należy przerwać opowieść, aby nie zepsuć puenty (…)”

Stefan Drajewski

Głos Wielkopolski

„XY Road”

choreografia: Paulina Wycichowska

muzyka: Krzysztof Wiki-Nowikow

kostiumy: Adriana Cygankiewicz

obsada: Karina Adamczak-Kasprzak, Andrzej Adamczak, Agata Ambrozińska-Rachuta

„XY Road” to powrót do tematów i motywów zrealizowanych w spektaklu „W drodze do...”, którego formalny zarys i pierwsza wersja sceniczna powstały w Laboratorium Twórczym III Biennale Tańca Współczesnego w Poznaniu. Paulina Wycichowska podkreśla, że zarówno na pierwotny, jak i obecny kształt spektaklu duży wpływ twórczy mieli wykonawcy, wypełniający zadania oparte na elementach improwizacji.

Polski Teatr Tańca

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ