koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

"Na pniu" - twórczość Marii Komorowskiej w Muzeum Papiernictwa

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 437 wyświetleń od 2 marca 2023
  • od: 9 marca 2023, czwartek
    do: 16 lipca 2023, niedziela

Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju ma zaszczyt zaprosić do odwiedzenia nowej wystawy sztuki papieru, prezentującej twórczość Marii Komorowskiej.

Artystka studiowała w Wyższej Szkole Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskała w Pracowni Plakatu prof. Henryka Tomaszewskiego i Pracowni Malarstwa prof. Teresy Pągowskiej. Obecnie jest profesorem w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie na Wydziale Architektury, gdzie wykłada rysunek i malarstwo. Uprawia grafikę, głównie w technice papieru czerpanego. Od wielu lat związana jest artystycznie i emocjonalnie z Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju, gdzie tworzy i wystawia swoje prace.

Twórczość Marii Komorowskiej inspirowana jest naturą. Artystka dzieli się z widzem własną, głęboką fascynacją pniami ściętych drzew – pozostały po ścięciu drzewa pień jest powszechnie niezauważalnym, najczęściej przeszkadzającym przy drodze, szczątkowym obiektem, czasem już zmurszałym, wystającym lekko z gruntu, śladem przeszłości. Pięknego, dumnego mocą drzewa już nie ma, a o pozostały po nim fragment pnia, możemy się co najwyżej potknąć lub strudzeni marszem przysiądź na nim, by odpocząć.

Artystka widzi w nich jednak coś więcej - na papierze kolekcjonuje obrazy odbijając na pniu czarnym pastelem krzyżujące się wypukłe i wklęsłe linie, by nabrały wyraźniejszej ekspresji, wcześniej nie dostrzeganej. Na pniu powstaje naturalna płaskorzeźba. Jej prace dokumentują ślady centrycznych kół, zapisujące poszczególne lata życia drzewa, na które nakładają się dramatyczne, szarpane ślady piły elektrycznej, która nieodwracalnie je powaliła.

Wystawa dostępna do połowy lipca.

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ