koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Od Wysockiego do Kaczmarskiego
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

SOLO festiwal Anielskie Smyczki

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 40 779 wyświetleń od 28 stycznia 2014
  • 7 lutego 2014, piątek
    » 18:00

Anielskie smyczki instrumenty dawne, nowsze i nowe

Anna Śliwa fidel, pochette, lira da braccio, viola d’amore, skrzypce barokowe, skrzypce współczesne

Historia instrumentów smyczkowych należy do najbardziej fascynujących wątków w rozwoju muzyki europejskiej. Proste pomysły na artystyczne zastosowania łuku myśliwskiego przerodziły się w subtelną gamę instrumentalnych rozwinięć. Anielskie smyczki to koncert uzupełniony komentarzem, oferujący możliwość bezpośredniego zetknięcia się z obszernym smyczkowym instrumentarium. Prezentowane będą: fidel, pochette, lira da braccio, viola d’amore, skrzypce barokowe i współczesne. Ich brzmienie poznamy za pośrednictwem muzyki najświetniejszych mistrzów renesansu, baroku, klasycyzmu i czasów nam bliższych, takich jak: Giorgio Mainerio, Marco Cara, Louise Toussaint Millandre, Giovanni Battista Vitali, Krzysztof Szwajgier. Instrumenty są kopiami oryginalnych egzemplarzy z mistrzowskich warsztatów lutniczych, bądź autorskimi wersjami lutnika Adama Bartosika z pokrakowskich Myślenic.

Anna Śliwa - skrzypaczka o wielostronnych zainteresowaniach, pasjonatka edukacji muzycznej najmłodszych dzieci. Jest absolwentką Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie w zakresie skrzypiec współczesnych i skrzypiec barokowych. Specjalizuje się w solowym i kameralnym repertuarze dzieł muzyki dawnej, a także w improwizowanym wykonawstwie zabytków muzyki przedrenesansowej i etnicznej. Wraz z zespołem Camerata Cracovia dokonała polskiego prawykonania nowo odkrytych utworów polsko-niemieckiego kompozytora z XVII w., Henryka Doebeliusa. W repertuarze muzyki dawnej wykorzystuje altówkę i skrzypce barokowe, lirę da braccio, violę d'amore, fidel i pochette. Współpracuje z większością polskich zespołów muzyki dawnej, np. Ars Cantus, Concerto Polacco, Il Tempo, a także z austriackim zespołem Pandolfis Consort Wien. Od 2007 r. kieruje zespołem instrumentów historycznych Intrada, współdziałającym ściśle z Baletem Dworskim Cracovia Danza, wykonującym głównie muzykę związaną z tańcem i innymi formami przedstawień scenicznych. Pracowała jako skrzypaczka w zespole Capella Cracoviensis (1992 - 1995) i altowiolistka w Zespole Instrumentów Dawnych Musicae Antique Collegium Varsoviense Warszawskiej Opery Kameralnej (2001 - 2004). Brała udział w licznych nagraniach płytowych oraz w prestiżowych festiwalach, m. in. Europäisches Musikfest Stuttgart, Arte Sintesi Enschede, Wratislavia Cantans, Festiwal van Vlaanderen Brugge, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, występowała na Expo 2003 i podczas Roku Polskiego w Paryżu. Osobnym nurtem jej działalności jest pedagogika skrzypcowa. Prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie, a także uczy gry na skrzypcach barokowych i violi d’amore w Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego.

Instrumenty:

  • fidel: instrument wykonany na podstawie ikonografii - Pietro Perugino, Muzykujący Anioł, Florencja 1500, Galeria dell’Accademia - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2001

  • pochette: skrzypce kieszonkowe - instrument inspirowany pochette zachowanym w Muzeum Instrumentów w Brukseli - Hendrick Willems, Gandawa 1679 - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2002

  • lira da braccio: niewielka gabarytowo wersja, ozdobiona motywami roślinnymi przez artystę malarza Janusza Matuszewskiego - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2007

  • viola d’amore: kopia instrumentu włoskiego - Giuseppe Galieri Padoonfis placentinus Alumnus da Nicolo Amati faciebat 1728 - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2000

  • skrzypce barokowe: instrument oryginalny – wyk. David Furber, Londyn 1757

  • skrzypce współczesne: instrument lutniczy – wyk. Wojciech Bałek, Suche 1996

zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ