koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
Miesięcznik CO JEST GRANE Kwiecień 2021 ONLINE

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Christophe Geiser, organyKarin Richer, altKoncert Kameralny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 692 wyświetleń od 22 czerwca 2007

X Europejski Festiwal Muzyki OrganowejSILESIA SONANS

X Europejski Festiwal Muzyki Organowej

silesia sonans

06 września (środa)
19:30 Koncert Kameralny

  • Jean-Christophe Geiser, organy (Szwajcaria)
  • Karin Richer, alt (Szwajcaria)

PROGRAM RECITALU:

  • Louis Vierne (1870-1937)

Carillon z "24 Pieces en style libre“

  • Jean Langlais (1907-1991)

Missa in simplicitate:

  • cz. I Kyrie
  • cz. II Gloria
  • cz. III Credo
  • cz. IV Sanctus et Benedictus
  • cz. V Agnus Dei
  • Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Partita “O Gott du frommer Gott“ BWV 767

Sześć Pieśni z “Klavierbüchlein für Anna Magdalena Bach“:

  • Gib dich zufrieden BWV 511
  • Gib dich zufrieden BWX 512
  • Warum betrübst du dich BWV 513
  • Schaffs mit mir Gott BWV 514
  • Wie wohl ist mir BWV 516
  • O Ewigkeit, du Donnerwort BWV 517
  • Louis Vierne (1870-1937)

Les Angelus, tritptyque pour voix et orgue, op. 57

  • cz. I Au Matin
  • cz. II A Midi
  • cz. III Au Soir

Carillon de Westminster z „Pieces de Fantaisie“

Jean-Christophe Geiser, organista tytularny katedry w Lozannie. Początek jego błyskawicznej kariery przypada na rok 1991, kiedy w wieku 26 lat wygrał konkurs na organistę tytularnego katedry w Lozannie, najważniejszej gotyckiej świątyni w Szwajcarii.

W 1993 został profesorem organów w Wyższej Szkole Muzycznej w Lozannie, w której dziś pełni funkcję dziekana wydziału organów i klawesynu. Jest też dyrektorem artystycznym Katedralnego Towarzystwa Koncertowego.

Ukończył Wyższą Szkołę Muzyczną w Bernie w klasie fortepianu Otto’na Seger’a i organów Heinrich’a Gurtner’s. Studiował również prawo i muzykologię na Uniwersytecie w Bernie. Nagroda Fundacji Gšhner, którą otrzymał dwukrotnie, umożliwiła mu dalsze studia u Franćois-Henri Houbart’a oraz udział w różnorodnych kursach z zakresu interpretacji i improwizacji organowej.

Regularnie sponsorowany przez szwajcarską Fundację dla Kutury Pro Helvetia, koncertował w ponad 30 krajach europejskich, w Ameryce i w byłym Związku Radzieckim. Występował w katedrach w Hamburgu, Kolonii, Helsinkach, Brukseli, Oslo, Waszyngtonie i w paryskiej Notre-Dame, a także w kościele La Madeleine (Paryż) i Martin-in-the-Fields (Londyn). Ponadto gościł w Audytorium Mikołaja Glinki w Moskwie i w salach koncertowych filharmonii w St. Petersburgu i Monachium oraz na wielu festiwalach (m.in. Festiwal Organowy w Sztokholmie, Festiwal Bachowski w Warszawie, Festiwalu im. Tibor’a Varga w Sienie, Festiwal Jeziora Bodeńskiego, Festiwal Organowy w Buenos Aires).

Jean-Christophe Geiser dokonał licznych nagrań wydanych przez VDE-Gallo, IFO-Verlag i FNAC-Musique. Nagrywał też dla radia rosyjskiego, niemieckiego (DeutschlandRadio, Südwestfunk) oraz dla rozgłośni szwajcarskich. Był inicjatorem budowy nowych organów Fisk’a w katedrze w Lozannie.

Karin Richter, alt. Pochodzi z Berna. Jest absolwentką klasy śpiewu Marianne Kohler na Uniwersytecie Muzycznym w Bernie. Naukę kontynuowała u Marie-Thér_se Mercanton w Konserwatorium Muzycznym w Lozannie, uzyskując w roku 1999 dyplom z zakresu wirtuozerii wokalnej. Uczestniczyła w wielu koncertach już podczas studiów, a po ich ukończeniu debiutowała na scenie Werdenberger Castle Festiwal jako Frau Reich w „Wesołych Kumoszkach z Windsoru” Giuseppe Verdi’ego, Mercedes w „Carmen” George’a Bizet’a oraz w roli Pastuszek w „Tosce” Giaccomo Puccini’ego. W 1999, na deskach teatru operowego we Friburgu, po raz pierwszy wcieliła się w postać Cherubina z „Wesela Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta.

Karin Richter wielokrotnie występowała na koncertach muzyki współczesnej, m.in. jako solistka w berneńskim prawykonaniu Mszy Glorii Isabel Ramos Triano. W repertuarze artystki ważne miejsce zajmują pieśni - jej interpretacja „Róż” Sofii Gubajduliny była emitowana przez szwajcarską telewizję. Podczas swoich recitali wykonywała „The Cornet” Franka Martina. Ostatnio śpiewała w “Tagebuch eines Verschollenen” Leos’a Janacka na serii koncertów kameralnych w kilku szwajcarskich miastach.

Ponadto z sukcesami wykonuje partie altowe w wielkich dziełach Jana Sebastiana Bacha – Pasji wg. Św. Jana, Pasji wg. Św. Mateusza, oraz w Wielkiej Mszy h-moll.

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ