koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarBANKSYMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Marcin Berdyszak

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 571 wyświetleń od 10 grudnia 2007
  • 11 stycznia 2008, piątek
    » 17:00

Narzędzia kultury i inne prace

  • Wernisaż: 11.01.'08, godzina 17.00

Marcin Berdyszak urodził się w Poznaniu w 1964 roku.

Dyplom z malarstwa uzyskał w pracowni prof. Włodzimierza Judkowiaka, z rzeźby w pracowni prof. Macieja Szańkowskiego w poznańskiej PWSSP (1988 rok).

Od 1989 związany z Akademią Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie obecnie jest profesorem i prowadzi pracownię warsztatów twórczości edukacyjnej na Wydziale Edukacji Artystycznej. Prowadzi również pracownię rzeźby w Instytucie Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej.

Wystawiał w kraju i za granicą.

Jest członkiem i współzałożycielem Stowarzyszenia Artystyczno - edukacyjnego,,Magazyn”.

Marcin Berdyszak zajmuje się instalacją, obiektem i rysunkiem.

Bada granice kultury i natury oraz ich wzajemnych relacji.

Zajmuje się owocami (pracuje także z zapachami). Interesuje go owoc w relacji do czasu, pamięci, iluzji czy imitacji.

W swojej twórczości porusza problemy unifikacji, konsumpcji, nowych sentymentów i emocji prowokowanych sztucznie.

Interesuje się również stereotypami wypracowywanymi przez kulturę i ich funkcjonowaniem w różnych kontekstach.

Porusza problem nadużycia jako formy osiągania doskonałości, oraz zagadnienia sztucznego instynktu.

Ostatnie realizacje Berdyszaka dotyczą problemu tresury kulturowej, mechanicznego wartościowania rzeczywistości i standaryzacji odczuć i opinii dotyczących moralności.

W prezentowanych w jeleniogórskim BWA Narzędziach kultury Berdyszak podejmuje problem percepcji sztuki, niewolnictwa własnych wyobrażeń.

Zwraca uwagę na niemożliwości przyjmowania samoreferencyjności obiektów artystycznych oraz na stereotypowość przekonania o kreacji jako zjawisku wysterylizowanym.

Berdyszak swoimi instalacjami stawia pytanie o stereotyp postrzegania kreacji (czy też dzieła), o to gdzie on się zaczyna a gdzie kończy.

Próbuje pokazać w ten sposób nieobecności kreacji i potrzeby jej doświadczania.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ