koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

16. Międzynarodowy Festiwal Zderzenie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 2 220 wyświetleń od 20 października 2008
  • od: 22 listopada 2008, sobota
    do: 26 listopada 2008, środa

XVI Międzynarodowy Festiwal Zderzenie

Kłodzko 22-26 listopada 2008 Kłodzki Ośrodek Kultury

22 listopada2008 (sobota) godz. 17.00

*Cynamonowa Kaffe Klub
*

* VENUS* Wystawa pracowni jubilerskiej Grzegorza Wydro

22 listopada 2008 (sobota) godz. 18.00

Teatr im. Stefana Jaracza (Łodź)

Marius von Mayenburg „Brzydal"

reżyseria: Grzegorz Wiśniewski reżyseria światła, scenografia: Grzegorz Wiśniewski występują: Barbara Marszałek, Mariusz Ostrowski, Mariusz Saniternik, Mariusz Siudziński

Nagrody Złota Maska za reżyserię dla Grzegorza Wiśniewskiego. Nagroda Aktorska dla Barbary Marszałek na Przeglądzie Teatrow Małych Form KONTRAPUNKT w Szczecinie.

„Brzydal" jest sarkastyczną groteską porażającą siłą uniwersalizmu i chłodem zdystansowanego obserwatora otaczającego nas świata. Mayenburg stawia tu pytania o granice manipulacji, ktorej jesteśmy poddawani niemal na każdym kroku. Ideały, wymogi stawiane przez modę, reklamę i mass media - głownych kreatorow naszej świadomości - ograniczają swobodę wspołczesnej jednostki, a wolny wybor w rzeczywistości nastawionej na ciągły postęp i nowości rynkowe, zdaje się być tylko ułudą. Chociaż samodzielne myślenie teoretycznie pozostaje wartością bezwzględną, schematyzacja poglądow i terror wizerunku bierze gorę nad indywidualnością. Pewnego dnia tytułowy bohater, wybitny naukowiec, dowiaduje się od szefa, że nie będzie promował swego wynalazku. Powodem jak twierdzą wspołpracownicy, a także żona jest jego „brzydka twarz"... Nieprawdopodobne, absurdalne i śmieszne sytuacje postępują w niesamowitym tempie, prowadząc do zaskakującego zakończenia.

* 23 listopada 2008 (niedziela) godz. 18.00*

Teatr Ludowy (Krakow)

John Chapman i Dave Freeman „Prywatna klinika"

reżyseria: Jerzy Fedorowicz scenografia: Elżbieta Krywsza muzyka: Krzysztof Szwajgier choreografia: Monika Myśliwiec obsada: Patrycja Durska, Renata Nowicka, Magdalena Nieć, Jagoda Pietruszkowna, Tadeusz P. Łomnicki, Piotr Pilitowski, Jacek Wojciechowski

Pewnego pięknego dnia w mieszkaniu pewnej atrakcyjnej kobiety powstaje niezwykłe zamieszanie z udziałem jej kochankow, ich żon, jej najlepszej przyjaciołki i... byłego męża. Początkowe poważne tarapaty zamieniają się w splot dowcipnych sytuacji toczących się w zawrotnym tempie, ale zakończonych happy endem.

23 listopada 2008 (niedziela) godz. 20.30

Cynamonowa Kaffe Klub

ESCALE DEDALE (Francja) kabaret muzyczny

Michele Kerhoas - śpiew, teksty, harmonijka ustna Pol Huellou - śpiew, flet, shakuhachi, sanza J.C. Normand - klawisze

reżyseria: Bernard Colin

Śpiew, deklamacja, flety celtyckie, fortepian, egzotyczne instrumenty - wspaniale wpisują się zarowno w konwencję klasycznego koncertu jak i typowego kabaretu. Francuski teatr piosenki proponuje przegląd muzyki stulecia: od Erika Satie przez Enzo Enzo, Ferre, Treneta do Brassensa, Seegera, Allesia. Wiele znanych standardow oraz utwory zakorzenione w rodzimej tradycji, ktore od zawsze wzruszały wykonawcow, a w Polsce są mniej lub w ogole nieznane. Wrażliwość wykonawcow i rzadko spotykana dzisiaj kultura wykonania oparta raczej na minimalizmie i adekwatnym użyciu środkow, a nie na przerysowaniu, sprawiają, że odbiorcy niepotrzebna jest znajomość rozbrzmiewających w przedstawieniu wielu językow obcych. Słowa piosenek w językach: francuskim, angielskim, bretońskim, niemieckim, ormiańskim są jak nuty celnie trafiające w ucho i serce słuchacza wrażliwego na piękno muzyki i słowa, ktory doskonale rozumie intencje tworcow.

24 listopada 2008 (poniedziałek) godz. 18.00

Teatr Polski w Bielsku Białej Igor Šebo „Intercity"

reżyseria Robert Talarczyk występują: Igor Šebo, Robert Talarczyk międzynarodowy projekt teatralny finansowany ze środkow Funduszu Wyszehradzkiego.

Ekspresowa podroż przez labirynt Europy Środkowej zaczyna sie od przypadkowego spotkania w pociągu. Od komediowych sytuacji, wynikających z typowych problemow w porozumieniu Polakow z sąsiadami z południa, przechodzimy do szerokiej panoramy wzajemnych kompleksow, uprzedzeń i przewin na przestrzeni ostatnich stu lat. Spoglądamy na siebie samych cudzymi oczyma, przekonując się, że czasem nasze dobre samopoczucie niewiele się rożni od megalomanii. To komedia, ale momentami smakuje gorzko.

24 listopada 2008 (poniedziałek) godz. 20.00

Prezentacje: PRZEGLĄD FILMÓW GÓRSKICH

Przegląd Filmow Gorskich im. Andrzeja Zawady to międzynarodowy przegląd filmowy o charakterze konkursowym. Od 1995 roku jest organizowany w Lądku Zdroju. Inicjatorem i dyrektorem przeglądu jest Zbigniew Piotrowicz. Prezentowane na przeglądzie filmy obejmują szeroko pojmowaną tematykę gorską: autorskie zapisy z wypraw wspinaczkowych i treckingow, filmy dokumentalne i fabularyzowane. W ramach festiwalu odbywają się także koncerty, pikniki, kiermasze, spotkania z alpinistami, himalaistami oraz tworcami filmow. Od 2001 roku festiwal nosi imię Andrzeja Zawady.

25 listopada 2008 (wtorek) godz. 18.00

Teatr Korez (Katowice)

Tomasz Jachimek „Kolega Mela Gibsona"

reżyseria: Waldemar Patlewicz, światło i dźwięk: Sergiusz Brożek występuje: Mirosław Neinert

Nagrody: Nagroda Głowna na VI Ogolnopolskim Przeglądzie Monodramu Wspołczesnego w Warszawie Złota Maska 2008 dla Mirosława Neinerta za rolę Feliksa Rzepki

„Miałem kiedyś przyjemność pić wodkę ze Znanym Aktorem. Przez pierwsze 5 kieliszkow Znany Aktor imponował, błyszczał, bił blaskiem, robił wrażenie i świecił się jak nie upudrowane czoło w reflektorze punktowym. Przez drugie 5 kieliszkow opowiedział wszystkie możliwe kawały i anegdoty. Przez kolejne 5 dogłębnie przedstawił swoj cały burzliwy życiorys. Przez następne 5 dochodził do wniosku, że wszystko to nie ma sensu, świat jest do dupy, a jego nikt nie docenia należycie. Poźniej, klasycznie, taksowka, rzyganko i wielkie wygrażanie pięścią, że on jeszcze wszystkim pokaże. Przez cały wieczor powiedziałem może ze dwa zdania. (...) Facet miał tak nadmuchany balonik prożności, że śmiało mogłby się zgłosić do zawodow o Puchar Gordona Benneta. Byłoby grzechem zaniechania odpuścić taki temat i taką postać. Stąd pierwszy impuls, stąd pomysł na bohatera - czyli w monodramie rzecz absolutnie kluczową."

25 listopada 2008 (wtorek) godz. 20.00

Cynamonowa Kaffe Klub

Prezentacje: POL-8 OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL FILMÓW AMATORSKICH

POL-8 to festiwal filmow amatorskich organizowany w Polanicy-Zdroju od 1965. Inicjatorem i pierwszym dyrektorem festiwalu był Jozef Milka. Nazwa „Pol-8" powstała od słow „Polanica" i „Polska"oraz od formatu taśmy filmowej prezentowanych na festiwalu filmow. W latach 1969-1994 prezentacje konkursowe odbywały się w kinie „Światowid" w Polanicy-Zdr., a od 1995 w Teatrze Zdrojowym. W latach 1986-1989 festiwal został przeniesiony przeniesiony do Książa, by w 1992 roku wrocić do Polanicy-Zdr. Od 1994 festiwal nosi imię Jozefa Milki, a od 1995 jest festiwalem międzynarodowym. Organizatorem festiwalu jest Miejskie Centrum Kultury w Polanicy-Zdr. „Cud" (9') reż. Javier Figuero (Hiszpania) II nagroda 2007

„Najświętsze słowa naszego życia" (19'), reż. Waldemar Grzesik (Polska) II nagroda 2007

„Na końcu czasu" (12') reż. Jiři Horak (Czechy) I nagroda 2007

„Zegar z kukułką" (4') reż. Francois Cailleau (Francja) nagroda w kategorii film studencki 2007

„raz, dwa, trzy" (25') reż. Aleksandra Ząb (Polska) I nagroda 2008

„Prosto z duszy" (7') reż. Holger Lowe (Niemcy) II nagroda 2008

„Dziewczynka" (5') reż. Fabian Geissler (Niemcy/Finlandia) nagroda w kategorii film studencki 2008

„Karuzele, Skutery, Rodeo" (5') reż. Karolina Głusiec (Polska) Grand Prix 2008

26 listopada 2008 (środa) godz. 17.00

Aram Hovhannisyan (Armenia)

William Szekspir* „Hamlet"*

scenariusz: Hraczia Ghazarian, Aram Hovhannisyan reżyseria i muzyka: Hraczia Ghazarian scenografia: Aram Hovhannisian

Aram Hovhannisyan Urodził się w 1973 roku w Armenii. Studiował aktorstwo w Państwowym Instytucie Teatru i Filmu w Erewaniu. Był aktorem Akademickiego Teatru im. Sundukiana, laboratorium Teatralnego GOJ oraz Państwowego Teatru Muzyki i Komedii im. Paroniana. Ma na swoim koncie wiele nagrod aktorskich na międzynarodowych festiwalach monodramow.

26 listopada 2008 (środa) godz. 19.00

Peter Scherer (Węgry)

Kai Hensel „Wojna Klamma"

tłumaczenie węgierskie: Kristof Kovacs reżyseria: Janos Novak wspołpraca reżyserska: Andrea Hajsz

Peter Scherer Urodził się w 1961 roku na Węgrzech. Po ukończeniu studiow aktorskich związany był z teatrami Szkene (1985-1995) i Barka (1997-2002). Od 2002 roku jest aktorem jednego z najlepszych węgierskich teatrow niezależnych - Kretakor Szinhaz (Teatr Kredowe Koło) Árpada Schillinga w Budapeszcie. Wielokrotnie był honorowany nagrodami zarowno za kreacje filmowe, jak i teatralne. Wystąpił w ponad czterdziestu filmach (m. in. w słynnych „Kontrolerach" Nimroda Antala).

„Wojny Klamma" to wyznania nauczyciela przegrywającego wojnę toczącą się we wspołczesnej szkolnej rzeczywistości.

Kai Hansel urodził się w 1965 roku w Hamburgu. Od 1999 roku mieszka i pracuje w Berlinie. Oprocz działalności dramatopisarskiej, wspołpracuje z radiem i telewizją. „Wojna Klamma" doczekała sie bardzo wielu inscenizacji w Niemczech i krajach niemieckojęzycznych. W 2002 roku została nagrodzona Nagrodą Młodego Teatru Niemieckiego (Deutschen Jugendtheaterpreis).

bilety:

5 zł, karnet 20 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ