koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

"PRZEJŚCIA"

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 026 wyświetleń od 20 marca 2015

Obornicki Ośrodek Kultury zaprasza do Galerii Plastycznej na wernisaż prac Lidii Zarzecznej- Szkwerko pt."Przejścia".

Przedstawiam Państwu cykl prac malarskich wykonanych techniką olejną, powstałych w ciągu ostatnich dwóch lat, pod wspólnym tytułem „PRZEJŚCIA”. Stanowią one poszukiwania oraz przemyślenia na temat ogólnie pojętych relacji. Językiem są tu obiekty umieszczone w przestrzeni oraz światło i materia, z których powstały. Moim celem nie jest jednak obserwacja samych obiektów, a skupienie się na przestrzeni pomiędzy nimi. Są to PRZEJŚCIA oddzielające od siebie chłodne, surowe ściany, będące od nich ucieczką. Wiodą oglądającego niczym po labiryncie, i niekiedy stają się także połączeniem różnych elementów architektury poprzez łuki, bramy, tunele. Malując, wciąż powracało do mnie skojarzenie z biblijną „ciasną bramą”, przez którą nie wszyscy będą mogli się zmieścić i trzeba przechodzić pojedynczo. Przeciskać się. Przeciskanie się w samotności ciasną bramą jest poszukiwaniem własnej, prawdziwej drogi wbrew ogólnie przyjętej poprawności tłumu. Inspiracją stała się dla mnie także architektura sakralna. Surowość murów, kształty kopuł, okna, które wnikają w zaciemnioną przestrzeń wnętrza budowli. Architektura skrywa we wnętrzu Świętość, skrywa Tajemnicę. Architektura staje się metaforą człowieka. Geometryczne bryły są dla mnie jedynie pretekstem do poszukiwań, a ich stosunki stają się przenośnią relacji człowieka z człowiekiem, oraz jego uczuć. Sama postać ludzka występuje tu jednak sporadycznie. Obecność jej sprowadza się do niewielkiego punktu na mapie labiryntu i ma tylko pozwolić ustalić proporcje całości. Przejścia, prócz elementów w przestrzeni odnoszą się także do kwestii koloru. W obrębie jednego obrazu pracuję często w zbliżonej gamie barwnej, poszukuję niuansów. Bryły geometryczne w przestrzeni ewoluują w abstrakcyjne kompozycje, co nie powinno kojarzyć się bezpośrednio z architekturą, lecz wręcz ze sferą niematerialną. Mam nadzieję, że tak też będą moje prace przez Państwa odbierane. Lidia Zarzeczna-Szkwerko

autor:
zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ