koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Masy kompozycyjne

Radlin »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 705 wyświetleń od 18 lutego 2008
  • od: 18 lutego 2008, poniedziałek
    do: 15 marca 2008, sobota

Tomasz Sobieraj

Tomasz Sobieraj, ur. 1 lipca 1964 roku w Łodzi. Z wykształcenia geograf (hydrologia i klimatologia), absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Od końca lat dziewięćdziesiątych zajmuje się fotografią komercyjną, artystyczną, sztuką wideo, diaporamą i grafiką użytkową. W działalności artystycznej skupia się głównie na zagadnieniach formalnych, metafizycznych i psychologicznych. Nie stroni także od reportażu, niezwykle charakterystycznego i subiektywnego. Uczestnik plenerów, warsztatów fotograficznych i festiwali fotografii.. Brał udział w wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych. Fotografie wykonuje w klasycznej technice srebrowej, zazwyczaj aparatem otworkowym. Zajmuje się również zagadnieniami teoretycznymi. Jest autorem intelektualnie prowokujących prac teoretycznych, esejów, wierszy, opowiadań i monodramów. Jego krytyczne teksty publikowane były m.in. w Rybnickim Magazynie Kulturalno-Społecznym ZALEW KULTURY.

Masy kompozycyjne nie są zwyczajnymi, estetycznymi aktami powyginanych dziewcząt. Przedstawione na nich ciało kobiety dojrzałej, z piętnem doświadczeń i historii, posłużyło artyście jedynie za element konstrukcji złożonego obrazu, stało się masą kompozycyjną, a nie fenomenem samym w sobie. Istotność ciała została zredukowana do równorzędnej roli z kamieniem, liściem czy deską, a połączenie elementów całkowicie pozbawionych wizualnego podobieństwa stworzyło całkiem nową jakość, zdystansowaną od codziennej rzeczywistości. Ten formalny zabieg pozwolił uniknąć częstej w przypadku aktu banalizacji i sprawił, że obrazy nabrały wielowarstwowego, wręcz metafizycznego wymiaru. Prace powstały na błonie fotograficznej, bez późniejszego kadrowania i komputerowej obróbki, co jest charakterystyczną cechą warsztatu artysty.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ