koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Camerata Sudecka - Oktety smyczkowe

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 871 wyświetleń od 11 kwietnia 2016
  • 15 kwietnia 2016, piątek
    » 19:00

Filharmonia Sudecka zaprasza na koncert kameralny w ramach CAMERATY SUDECKIEJ 15 kwietnia 2016 o godzinie 19 w sali koncertowej Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Jak Państwo pamiętają Camerata Sudecka to nowy projekt muzyków orkiestry symfonicznej Filharmonii Sudeckiej, którzy proponują słuchaczom interesujące kompozycje pisane na kameralne składy. Tym razem czeka nas koncert bardzo różnorodnej muzyki - od romantyzmu przez dwudziestowieczną ekspresję aż po współczesny minimalizm. Formuła bliskiego kontaktu z muzykami (wszyscy spotykamy się na scenie), swobodna atmosfera relaksu i muzycznej pasji jest gwarancją intensywnych przeżyć. Serdecznie zapraszamy. Przypominamy - wynagrodzeniem muzyków są wpływy z biletów.

Max Bruch pozostaje w pamięci słuchaczy sal koncertowych jako kompozytor Koncertu skrzypcowego g-moll op. 26 (1866). Kameralistyka, mniej znana zachowuje, tak jak cała twórczość kompozytora, na przekór dwudziestowiecznemu modernizmowi i osiągnięciom Schonberga i Strawińskiego umiłowanie do tradycji romantycznej. Octet na czworo skrzypiec, dwie altówki, wiolonczelę i kontrabas powstał u schyłku życia kompozytora na bazie wcześniej skomponowanego kwintetu. Dwa utwory na oktet smyczkowy Dymitra Szostakowicza Preludium d-moll i Scherzo g-moll, op. 11 (1924–1925) napisał niespełna dziewiętnastoletni twórca, jeszcze uczeń petersburskiego konserwatorium. Kontrasty wyrazowe - bezpośrednio po sobie następujące fragmenty dramatyczne z ujmująco lirycznymi, polirytmia i bogactwo inwencji melodycznej, intuicja i odkrywczość instrumentacyjna - składają się na geniusz muzyczny bodaj największego kompozytora dwudziestego wieku. Paul Trapkus to współczesny, amerykański kompozytor, skrzypek i pedagog młodego pokolenia. Obecnie wykładowca w Silver Creek High School jest także aktywnym animatorem życia muzycznego Longmont, Colorado USA. Studiował kompozycję u Paula Schoenfielda i Daniela Thomasa Davisa. Jego kompozycje, szczególnie udostępnione w domenie publicznej imslp Petrucci Music Library Sounds I-IV wykazują inspirację minimalizmem.

Wystąpią:

Tomasz Kulisiewicz - skrzypce

Renata Pawelec - skrzypce

Lucyna Sarnicka - skrzypce

Anna Hajok - skrzypce

Agnieszka Szlędak - altówka

Zofia Kowalczyk - altówka

Bożena Papała - wiolonczela

Tomasz Borski - kontrabas

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ