koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

JACQUES KUBA SEGUIN – LITANIA PROJEKT

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 442 wyświetleń od 7 listopada 2016

Wałbrzych » Wieniawskiego 82 » NA MAPIE

  • 20 listopada 2016, niedziela
    » 19:00

O KUBIE

Jacques Kuba Seguin? Już wyjaśniamy. Znakomity trębacz jest Kanadyjczykiem polskiego pochodzenia, mieszka w Montrealu, to chyba wszystko tłumaczy. Jeśli wszystko to także odwagę i wszechstronność jego projektów: w zespole ODD LOT łączył muzykę wschodnioeuropejską z jazzem i elektroniką, a w LITANIA PROJEKT neoklasycyzm z z brzmieniami skandynawskiego jazzu dalekiej Północy. Do tej pory wydał 5 płyt, wszystkie w ODD SOUND, wytwórni, którą od założenia po dziś dzień zarządza: The Odd Lot (2005), ODD LOT 2/3 (2010), Litania Projekt (2012), ODD LOT: L’élévation du point de chute (2014), Litania Projekt avec le Quatuor Bozini (2016).

O PŁYCIE I PROJEKCIE

Warto posłuchać, a właściwie poczytać, co Kuba Seguin mówi o płycie „Litania Projekt”, nagranej w 2012 roku. To z niej właśnie materiał usłyszymy podczas koncertu w A`propos.


Ta płyta nagrana została w Montrealu cztery lata temu. Nie mieliśmy zbyt wiele czasu. Przyjechał Adam [Bałdych, skrzypek], zrobiliśmy jedną próbę, drugiego dnia zagraliśmy gig w klubie jazzowym i weszliśmy do studia. Każdy utwór nagraliśmy za pierwszym lub drugim podejściem. Pierwszych pięć utworów to moje kompozycje, dwie pozostałe napisał Adam.

„Pour Stańko” – utwór, który płytę otwiera, jest dedykowany Tomaszowi Stańce. Inspiracją była jedna z kompozycji na jego płycie „Dark Eyes”, ale dodałem zupełnie inny bridge. Lubię kontrapunkt, napięcie pomiędzy linią melodyczną i basem.

„Hercule Poirot” – uwielbiam powieści i filmy Agaty Christie. Taką tajemniczą, zagadkową atmosferę chciałem oddać w tej kompozycji.

„Fugue avec Anaïs (à Métis)” – Anaïs to imię mojej byłej żony, „fugue” po francusku to ucieczka. To była nasza ucieczka na wakacje. Utwór również oparty na kontrapunkcie, chyba najbardziej straight ahead.

„Malina” to imię mojej córki, jej rysunek jest na okładce płyty (zarys kościoła w Zakopanem). Lubię słowiański klimat, muzykę ludową. Pięknie gra tu Adam, melodia przechodzi w otwartą formę, wszystko rodzi się bardzo instynktownie.

„Ligne Blue” to nazwa linii metra w Montrealu, linia multikulturowa, którą podróżuje wielu ludzi z Bliskiego Wschodu. Napisałem ten utwór, jadąc metrem. Miałem kiedyś dziewczynę Arabkę.

Zamykające ten krążek „Babuszka” i „11:16” to utwory Adama. Ten ostatni nagraliśmy, kiedy gościłem u jego mamy – tylko trąbka i skrzypce. Adam nagrał to na swoim laptopie, wysłał track do mnie, a ja zmiksowałem w Montrealu.


A potem zdarzyło się, ze Kuba Seguin kilkakrotnie miał okazję występować z kwartetami smyczkowymi. Te doświadczenia doprowadziły do powstania płyty „Litania Projekt” z udziałem The Bozzini String Quartet. Jej premiera miała miejsce wiosną tego roku w Kanadzie.

O ZESPOLE

Na koniec kilka zdań o członkach zespołu, z którymi Kuba wystąpi w A`propos:

Kontrabasista Frederic Alarie to muzyk starszego pokolenia, już po pięćdziesiątce, bardzo ceniony nauczyciel uniwersytecki, grał z takimi legendami jak Michel Legrand czy Charles Aznavour. Pianista Jonathan Cayer jest rozchwytywanym muzykiem sesyjnym, gra ze wszystkimi w mieście, nie jest wirtuozem, który epatuje techniką, ale z prawdziwym wyczuciem gra na keyboardzie, kreując barwę i nastrój. Skład uzupełnia perkusista Jim Doxas, doświadczony muzyk pochodzący z artystycznej rodziny: jego ojciec jest gitarzysta, pedagogiem i realizatorem dźwięku, a brat saksofonistą i kompozytorem. A na trąbce zagra oczywiście lider projektu Kuba Seguin.

Wypowiedzi Kuby Seguina pochodzą z „Jazz Forum”.

Bilety: 30 zł przedsprzedaż, 40 zł w dniu koncertu

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ