koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

SISTERS IN JAZZ - międzynarodowy projekt jazzowy, w skład którego wchodzą wyłącznie kobiety!

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 913 wyświetleń od 7 listopada 2016

Wałbrzych » Wieniawskiego 82 » NA MAPIE

  • 27 listopada 2016, niedziela
    » 19:00

Pomysłodawczynią oryginalnej i niezwyklej idei, by pod wspólnym mianownikiem muzyki improwizowanej wykonywanej wyłącznie przez kobiety - wybitne instrumentalistki z różnych stron świata, połączyć wiele kultur, jest niemiecka saksofonistka Nicol Johanntgen. Tak powstał projekt „Sisters in Jazz”, który swoją premierę miał podczas prestiżowego Ystad Sweeden Jazz Festival w sierpniu 2015 roku. Już w lutym 2016 roku ukazała się płyta live z koncertu zarejestrowanego przez Szwedzkie radio w Ystad zatytułowana właśnie „Sisters in Jazz”. Doszło na niej do niezwykłego połączenia brzmień muzyki skandynawskiej, wschodniej i środkowej Europy, które z domieszką azjatycką dało całkiem nową jakość, wspaniale rozumianą i odbierana przez publiczność w bardzo różnych krajach. Projekt zaprezentowany został bowiem do tej pory w Niemczech, Szwajcarii, Maroko i Szwecji i wszędzie sale koncertowe za każdym razem wypełniały się po brzegi!

Teraz „Sisters in Jazz” w piecioosobowym składzie rusza do Polski i na Ukrainę. Na koncertach zobaczymy i usłyszymy:

CAMILLE THURMAN /USA/ – saksofon, wokal Mimo młodego wieku ma już na swoim koncie imponującą listę osiągnięć. Na co dzień współpracuje z takimi gwiazdami jak Dianne Reeves ( nagrodzona Grammy płyta „Beautifull Live”), Alicia Keys, Chaka Khan, Benny Golson, George Colman, George Benson, Charli Persip, Billy Taylor... Doskonały, aksamitny i melodyjny dźwięk jej saksofonu barytonowego przypomina brzmienie takich sław jak Gene Ammons czy Dexter Gordon. Camille może śpiewać w czterech oktawach! Jej śpiew łączy tradycję legend jazzowej wokalistyki ze świeżością i nowoczesnością współczesnego jazzu. Dwukrotnie wygrała ASCAP Herb Alpert Young Jazz Composers (w 2012 i 2013 r.). Ma na koncie dwa świetnie przyjęte przez krytykę, albumy: „Origins” i „Spilit Child”.

NAOKO SAKATA /Japonia, Szwecja/ – fortepian Urodzona w Japonii pianistka mieszka na stałe w Szwecji w Goeteborgu. W 2011 roku ukończyła naukę w Gothenburg Academy of Music Drama. Jest laureatką Young Nordic Jazz Comets „Soloist Prize” oraz „Jazzkatt Newcomer of the Year Award”, nagrody przyznawanej przez szwedzkie radio. Występowała na prestiżowych festiwalach jazzowych: Umeå Jazz Festival, Swedish Jazz Celebration, Gamlestan Jazz Festival, Stockholm Kulturfestival, 12Points Festival, Vossa Jazz Festival (Norway), Trondheim Jazz festival (Norway), Jazzahead in Bremen (Germany), Bohemia Jazz Festival (Czech Republic), Technopolis Jazz Festival (Greece).

IZABELLA EFFENBERG /Polska, Niemcy/ – wibrafon, Array mbira To pierwsza Polka, która zdecydowała się studiować wibrafon jazzowy i poświęciła się grze na tym instrumencie. Gra także na innym nietypowym instrumencie – Array mbira. Artystka ukończyła Akademię Muzyczną w Poznaniu i Gdańsku w klasie instrumentów perkusyjnych. Po przyjeździe do Niemiec kontynuowała studia w Norymberdze, uzyskując Jazz Mallets Master. Współpracuje z czołowymi postaciami jazzowej sceny, takimi jak Tony Lakatos, Leszek Żądło, Nippy Noya, Nicole Johänntgen, Magnus Öström, Steffen Schorn, Norbert Nagel. Jej debiutancka płyta „Cuentame” została nagrana w kooperacji z prestiżowym bawarskim radiem w Norymberdze, natomiast kolejny album „IZA" został zaprezentowany w tym roku magazynie „Jazz Forum”. Od 2014 roku organizuje festiwal wibrafonowy „Vibraphonissimo“ w Norymberdze.

FEDERICO MICHISANTI /Włochy/ – kontrabas Włoska kontrabasistka jazzowa na stałe mieszkająca w Rzymie. Studiowała na Università della Musica i na St Louis College of Music w Rzymie. W 2012 roku skomponowała muzykę na swój pierwszy album „Trioness”, nagrany w trio bez udziału perkusji, z Simone Maggio na fortepianie i Emanuele Melisurgo na saksofonach. Współpracuje ze znakomitymi muzykami ze środowiska jazzowego Giovani Leonesse, występowała z Lee Konitzem podczas Italian Jazz Festival, z Massimo Ranierim odbyła trasę koncertową, a z Giorgio Albertazzim kooperuje przy projektach teatralnych. Obecnie pracuje nad materiałem na nową płytę, która zostanie nagrana z udziałem kontrabasu, saksofonu tenorowego, klarnetu basowego, oboju i angielskiego rożka.

DOROTA PIOTROWSKA /Polska, USA/ – perkusja Polska perkusistka jazzowa na stałe mieszkająca w Nowym Jorku. Będąc w Amsterdamie, poznała i koncertowała ze słynną trębaczką Saskią Laroo, a także znalazła się pod kuratelą Nasheeta Waitsa, za namową którego rozpoczęła studia w Stanach Zjednoczonych na Long Island University w Nowym Jorku, a następnie w The New School for Jazz and Contemporary Music, gdzie zdobyła licencjat w 2012 roku. Współpraca z wybitnymi muzykami światowego jazzu, takimi jak Jeremy Pelt, George Garzone, Sam Newsome, Stacy Dilliard, Mike Rodriguez, Lafayefe Harris, Benito Gonzales, Anthony Wonsey, Eric Wyaf, Greg Lewis, zaowocowała koncertami w najlepszych nowojorskich klubach jazzowych (Iridium, Smalls, Zinc Bar, Cornelia Street Jazz Café, Lenox Lounge). Dorota jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych New York Jazz Masters, które po raz pierwszy odbyły się w Trzebnicy w sierpniu 2016 roku.

DOROTA PIOTROWSKA raz jeszcze (mniej oficjalnie) Piszący te słowa pamięta młodziutką lubiniankę grającą w kultowym Jazz Klubie Rura ze swoim pierwszym zespołem Sharp Quartet. Studiowała wtedy romanistykę, jednocześnie chodziła do Wrocławskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, doskonaląc grę na perkusji u samego Zbigniewa „Levandka” Lewandowskiego. Potem zniknęła z orbity klubu Rura i po jakimś czasie dowiedzieliśmy się, że jest w Stanach. I że gra tam jazz. Przyznam, że byli i tacy, którzy powątpiewali, czy da sobie tam radę. I wtedy jej nauczyciel, Levandek, mówił krótko: „Da”. I miał rację, o czym przekonaliśmy się 2013 roku, gdy na festiwalu Jazz nad Odrą wystąpiła z własnym projektem, w którym gościnnie zagrał wybitny trębacz amerykański Jeremy Pelt, a także podczas trasy koncertowej Dorota Piotrowska Project po Polsce w 2014 roku. Brawo Dorota!

Bilety: 25 zł przedsprzedaż, 35 zł w dniu koncertu

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ