koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

"LORD JIM. ĆWICZENIA Z CZYTANIA POWIEŚCI JOSEPHA CONRADA" / PREMIERA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 280 wyświetleń od 28 listopada 2017
  • 2 grudnia 2017, sobota
    » 17:00
  • 1 grudnia 2017, piątek
    » 19:00

"LORD JIM. ĆWICZENIA Z CZYTANIA POWIEŚCI JOSEPHA CONRADA"

tekst i dramaturgia: pilgrim/majewski (na podstawie „Lorda Jima” Josepha Conrada) reżyseria: Maciej Podstawny / scenografia, kostiumy, światło: Mirek Kaczmarek / muzyka: Kamil Tuszyński i Ewa Gądek / wideo: Amadeusz Nosal / asystent reżysera: Łukasz Zaleski

obsada: Maria Dąbrowska [TWSz], Michał Kosela, Karolina Krawiec, Barbara Lewandowska [TWSz], Maciej Litkowski [TWSz], Grażyna Madej [TWSz], Piotr Mokrzycki, Piotr Tokarz

Koprodukcja z Teatrem Współczesnym w Szczecinie.

LORD JIM (1900) – powieść Josepha Conrada-Korzeniowskiego budzi powszechny zachwyt (robicie LORDA JIMA? – wspaniale! super!) i powszechne zdumienie (nie pamiętam o czym to jest... coś o morzu i o statku...). O czym zatem jest LORD JIM i kim jest tytułowy bohater, i dlaczego jest lub może być taki ważny?

Opowieść o honorze i sumieniu dzieliła Polaków przez cały XX wiek. Dla tych, którzy umierali z imieniem Jima na ustach, stała się inspiracją do powstańczej walki, dla innych była świadectwem „moralnej miałkości kapitalizmu”, budziła niesmak, sławiła „wierność niewolników”.

Co niesie lektura LORDA JIMA w roku 2017 – Roku Josepha Conrada? Co mówi nam dziś wielki polsko-brytyjski pisarz i jak bardzo się z nim nie rozumiemy? Gdzie są współcześni czytelnicy i wobec jakich problemów stają? Jak brzmią dylematy Lorda Jima i dlaczego są tak ważne dla formacji z prawej strony sceny politycznej? Co wynika z lektury powieści Conrada i do czego mogą służyć nam wnioski z niej wyciągnięte?

Wszystkie te pytania są efektem ćwiczeń z czytania LORDA JIMA. Dla twórców spektaklu są inspirującymi tropami. A do zapoznania się z nimi zapraszamy wszystkich, którzy lubią i cenią konfrontacje – oraz potrzebują teatralnej poezji.

Czy w teatrze da się uciec od polityki i historii i czy – w tak niespójnym świecie – należy w ogóle próbować?

Zrobimy lekturę tak, by Państwo na nowo zapragnęli ją czytać.

Premiera wałbrzyska: 1 grudnia 2017 / godz. 19.00 / Scena Kameralna Pokazy popremierowe: 2 grudnia 2017, godz. 17.00 / 4 grudnia 2017, godz. 10.00

Premiera szczecińska: 9 grudnia 2017

Spektakl powstał w ramach programu CONRAD/SZANIAWSKI. Rok Conradowski w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu, dofinansowanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z grantu INSTYTUTU KSIĄŻKI „ROK CONRADOWSKI 2017” oraz dzięki dofinansowaniu ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego.

REZERWACJA BILETÓW: Biuro Współpracy z Publicznością / tel. 74 648 83 01 (do 03); http://bilety.teatr.walbrzych.pl/

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ