koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu

Nabucco

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 49 147 wyświetleń od 19 stycznia 2009
  • 19 lutego 2017, niedziela
    » 18:00
  • 16 lutego 2017, czwartek
    » 19:00
  • 15 lutego 2017, środa
    » 19:00
  • 28 listopada 2015, sobota
    » 19:00
  • 25 września 2015, piątek
    » 19:00
  • 19 czerwca 2015, piątek
    » 19:00
  • 10 kwietnia 2015, piątek
    » 19:00
  • 5 marca 2015, czwartek
    » 19:00
  • 25 lutego 2015, środa
    » 19:00
  • 14 września 2012, piątek
    » 19:00
  • 20 września 2011, wtorek
    » 19:00
  • 4 maja 2011, środa
    » 19:00
  • 1 kwietnia 2011, piątek
    » 19:00
  • 12 marca 2011, sobota
    » 19:00
  • 18 lutego 2011, piątek
    » 19:00
  • 27 listopada 2010, sobota
    » 19:00
  • 24 października 2010, niedziela
    » 17:00
  • 12 czerwca 2010, sobota
    » 19:00
  • 19 lutego 2010, piątek
    » 19:00
  • 5 listopada 2009, czwartek
    » 19:00
  • 30 września 2009, środa
    » 19:00
  • 18 kwietnia 2009, sobota
    » 19:00
  • 27 lutego 2009, piątek
    » 19:00

Giuseppe Verdi

  • reżyseria: Weiss Grzesiński Marek
  • choreografia: Weiss Izadora
  • scenografia: Dobrzycki Paweł
  • kierownictwo chóru: Orawska Małgorzata
  • kierownictwo muzyczne: Michnik Ewa

Monumentalne obrazy potęgi dawnego Babilonu, poruszające sceny upokorzenia Izraelitów, pełne dramatyzmu i religijnego uniesienia sytuacje przenoszą w odległe czasy.

Starotestamentowa historia najazdu babilońskiego na Jerozolimę, walka dworskich stronnictw o władzę i niewola Izraelitów są kanwą opery, która w czasach Verdiego poruszała publicznoœć włoską, widząc w niej figurę zmagań budzącego się narodu z austriackiej dominacji.

Ogromną rolę odegrała w tym wspaniała, momentami podniosła muzyka, co doprowadziło do interwencji cenzury i zakazu wystawiania spektaklu. Szczególnym momentem jest odsłona druga III aktu, wystylizowana przez librecistę jak scena z psalmu 136 Super flumina Babylonis. Słychać w niej nostalgiczną i przejmującą pieśń uciemiężonych „Va', pensiero, sull'ali dorate...”.

Nie brak też w Nabucco innych, pięknych fragmentów, które wzruszają, choć polityczny kontekst utworu jest już tylko historią.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ