koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  10 lat temu

Straszny dwór

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 28 661 wyświetleń od 19 stycznia 2009
  • 10 maja 2015, niedziela
    » 17:00
  • 27 marca 2015, piątek
    » 19:00
  • 26 lutego 2015, czwartek
    » 19:00
  • 16 lutego 2014, niedziela
    » 17:00
  • 24 stycznia 2013, czwartek
    » 19:00
  • 4 grudnia 2012, wtorek
    » 11:00
  • 11 listopada 2012, niedziela
    » 17:00
  • 27 marca 2011, niedziela
    » 17:00
  • 6 listopada 2010, sobota
    » 19:00
  • 26 października 2010, wtorek
    » 19:00
  • 28 maja 2010, piątek
    » 19:00
  • 27 kwietnia 2010, wtorek
    » 19:00
  • 11 marca 2010, czwartek
    » 19:00
  • 17 listopada 2009, wtorek
    » 11:00
  • 6 października 2009, wtorek
    » 19:00
  • 4 października 2009, niedziela
    » 17:00
  • 13 września 2009, niedziela
    » 17:00
  • 8 września 2009, wtorek
    » 19:00
  • 30 kwietnia 2009, czwartek
    » 19:00
  • 22 kwietnia 2009, środa
    » 11:00
  • 14 marca 2009, sobota
    » 19:00
  • 13 marca 2009, piątek
    » 19:00
  • 8 marca 2009, niedziela
    » 17:00
  • 7 marca 2009, sobota
    » 19:00
  • 6 marca 2009, piątek
    » 19:00

Stanisław Moniuszko

  • reżyseria: Laco Adamik
  • libretto: Jan Chęciński
  • kierownictwo muzyczne: Tomasz Szreder
  • inscenizacja: Laco Adamik
  • scenografia: Barbara Kędzierska
  • współpraca scenograficzna: Magdalena Tesławska
  • choreografia: Henryk Konwiński
  • przygotowanie chóru: Małgorzata Orawska
  • reżyseria światła: Bogumił Palewicz
  • asystent reżysera: Hanna Marasz
  • dyrygent: Tomasz Szreder

Pracę nad Strasznym dworem, do którego libretto opracował zdolny literat, a zarazem aktor i reżyser, Jan Chęciński, rozpoczął Moniuszko w 1861r.. Później porzucił ją, aby pod koniec Powstania Styczniowego znów z całą energią do niej powrócić. Uważał widać, że po tragicznych przejściach narodu nie pora na dramaty na scenie, lecz potrzeba raczej czegoś "dla pokrzepienia serc".

Od strony muzycznej jest Straszny dwór z pewnością najdoskonalszym spośród operowych dzieł Moniuszki, a tym samym wysuwa się na czoło całej polskiej twórczości operowej XIX w. Główne jego walory to pomysłowość harmoniczna, świetna konstrukcja scen zespołowych, subtelna i zarazem barwna instrumentacja, przede wszystkim zaś inwencja melodyczna o wyjątkowej szlachetności, logika wypracowanego przez Moniuszkę indywidualnego stylu dramaturgii operowej i wreszcie urzekająca atmosfera polskości, osiągana nie tylko przez taneczne rytmy i intonacje zbliżone do rodzimego folkloru.

Prawdziwy klejnot stanowi aria Stefana "z kurantem" z III aktu, godna stanąć w jednym szeregu obok najsłynniejszych tenorowych arii włoskich i francuskich.

zmodyfikowano  10 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ