koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  7 lat temu

Cyrulik sewilski

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 37 599 wyświetleń od 19 stycznia 2009
  • 22 listopada 2015, niedziela
    » 17:00
  • 22 września 2015, wtorek
    » 11:00
  • 20 maja 2015, środa
    » 19:00
  • 18 kwietnia 2015, sobota
    » 19:00
  • 8 marca 2015, niedziela
    » 19:00
  • 4 marca 2015, środa
    » 19:00
  • 23 stycznia 2015, piątek
    » 19:00
  • 8 listopada 2012, czwartek
    » 19:00
  • 15 maja 2012, wtorek
    » 19:00
  • 20 stycznia 2012, piątek
    » 19:00
  • 10 marca 2011, czwartek
    » 19:00
  • 26 lutego 2011, sobota
    » 19:00
  • 30 listopada 2010, wtorek
    » 19:00
  • 14 kwietnia 2010, środa
    » 19:00
  • 2 lutego 2010, wtorek
    » 19:00
  • 15 grudnia 2009, wtorek
    » 19:00
  • 12 listopada 2009, czwartek
    » 19:00
  • 25 września 2009, piątek
    » 19:00
  • 5 maja 2009, wtorek
    » 19:00
  • 15 marca 2009, niedziela
    » 17:00
  • 24 lutego 2009, wtorek
    » 19:00

Gioacchino Rossini

  • reżyseria: Igor Przegrodzki
  • muzyka: Gioacchino Rossini
  • libretto: Cesare Sterbini
  • inscenizacja: Igor Przegrodzki
  • kierownictwo muzyczne: Tadeusz Zathey
  • scenografia: Małgorzata Słoniowska
  • kierownictwo chóru: Małgorzata Orawska
  • dyrygent: Tadeusz Zathey
  • asystent reżysera: Miłogost Reczek

Cyrulik sewilski z jego włoską melodyjnością, temperamentem, młodzieńczą werwą i nieodpartym humorem to jedno z najwspanialszych arcydzieł opery komicznej.

Powodzenie swe zawdzięcza zarówno świetnemu librettu, jak też muzyce Rossiniego, w której trudno nawet wyszukać najlepsze fragmenty, gdyż każda strona partytury jest prawdziwym klejnotem kompozytorskiego mistrzostwa i muzycznego dowcipu.

To z tej opery pochodzą tak znane arie jak śpiewana przez sprytnego Figara Largo al factotum, która zapewnia mu pracę, albo wyznanie Rozyny Una voce poco fa czy rada Basilia, znana jako La calunnia.

Porywająca muzyka uwertury i każdej arii, znakomicie wystylizowana scenografia i efektowne kostiumy nawiązujące do epoki, sprawiają, że Cyrulika sewilskiego w inscenizacji Igora Przegrodzkiego słucha się i ogląda z prawdziwą przyjemnością.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ