koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Cantores wiolonczelaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGKLIMT wystawa Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu

Jezioro łabędzie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 32 674 wyświetleń od 19 stycznia 2009
  • 20 czerwca 2015, sobota
    » 19:00
  • 5 maja 2015, wtorek
    » 19:00
  • 28 kwietnia 2015, wtorek
    » 19:00
  • 1 kwietnia 2015, środa
    » 19:00
  • 26 marca 2015, czwartek
    » 19:00
  • 13 lutego 2014, czwartek
    » 19:00
  • 14 października 2012, niedziela
    » 17:00
  • 13 października 2012, sobota
    » 19:00
  • 13 września 2011, wtorek
    » 19:00
  • 30 marca 2011, środa
    » 19:00
  • 29 marca 2011, wtorek
    » 19:00
  • 21 listopada 2010, niedziela
    » 17:00
  • 30 października 2010, sobota
    » 19:00
  • 27 października 2010, środa
    » 19:00
  • 21 maja 2010, piątek
    » 19:00
  • 20 maja 2010, czwartek
    » 19:00
  • 19 listopada 2009, czwartek
    » 19:00
  • 18 listopada 2009, środa
    » 19:00
  • 16 października 2009, piątek
    » 19:00
  • 29 września 2009, wtorek
    » 19:00

Piotr Czajkowski

Prapremiera: St. Petersburg 15 I 1895

Premiera polska: Warszawa, 30 XII 1900

Premiera spektaklu zrealizowana we wspołpracy z Moscow City Ballet

  • Choreografia, libretto i opracowanie muzyczne Prologu oraz III Aktu: Ewa Wycichowska
  • Choreografia II i IV Aktu: Victor Smirnov-Golovanov
  • Kierownik baletu: Bożena Klimczak
  • Scenografia: Małgorzata Słoniowska
  • Reżyseria świateł: Bogumił Palewicz

"Jezioro łabędzie" to z pewnością największy fenomen w literaturze baletowej. Synonim klasycznego piękna i wykonawczej perfekcji, od ponad stu lat inspiruje choreografow, stanowi wyzwanie dla tancerzy, fascynuje publiczność.

W świecie rozchwianych wartości, ta baśniowa kraina, w ktorej podstawą konstrukcji narracyjnej jest dychotomiczny podział na jasne i ciemne, dobre i złe, staje się swoistą ucieczką od powszechnego relatywizmu. Uniwersalny język tańca pokonuje wszelkie granice: kulturowe, polityczne, etniczne i pozwala na spotkanie artystow i widzow pod każdą szerokością geograficzną. Pozwala także na taką wspołpracę, jakiej są Państwo świadkami dzisiaj: tancerze i choreografowie, z Rosji i z Polski, spotykają się we wspolnym projekcie, łączącym historię i język wspołczesnego baletu. W naszej pracy, poszukując harmonii, z szacunkiem odnosimy się do tradycji, otwierając jednocześnie przestrzeń dla nowej myśli choreograficznej.

Ewa Wycichowska

Choreografię do II oraz IV aktu przygotował Victor Smirnov-Golovanov, zasłużony artysta Ukrainy, urodzony w Moskwie, ukończył Moskiewską Akademię Choreograficzna, gdzie uczył się u takich osobistości jak: Lawrowski, Golezjowski, Bałancziwadze, Jerome Robins. Ponad 20 lat był solistą Teatru Bolszoj w Moskwie, były szef baletmistrzow Opery Narodowej i Baletu w Odessie. W 1988 roku założył Moscow City Ballet, należący do czołowki najlepszych baletow klasycznych. Znany jest z p erfekcji właściwej dla tradycji rosyjskiej szkoły baletu klasycznego. Zespoł tworzą absolwenci najlepszych szkoł choreograficznych Rosji i Ukrainy. Wyznacza on najwyższe standardy światowego baletu klasycznego.

Autorką choreografii Prologu oraz III aktu jest Ewa Wycichowska - tancerka, choreograf, pedagog, prof. Wydziału Edukacji Muzycznej w Warszawie, autorka ponad 60 spektakli, inicjator i dyrektor artystyczny Międzynarodowych Warsztatow i Biennale Tańca Wspołczesnego oraz Międzynarodowego Festiwalu Teatru Tańca, juror polskich i międzynarodowych konkursow tańca, członek Międzynarodowej Rady Tańca (CID UNESCO) od 1988 roku dyrektor naczelny i artystyczny Polskiego Teatru Tańca Baletu Poznańskiego.

Dwie takie same daty rozpoczęcia działalności tworczej - rok 1988 - dwoch wielkich osobowości w świecie tańca, Ewy Wycichowskiej i Victora Smirnova- Golovanova, choć działających na rożnych biegunach: Golovanov - propagator tańca klasycznego, Wycichowska - tworca, dla ktorego taniec nie jest nigdy pustą formą, zawsze podporządkowany jakiejś myśli, jest nieustannym procesem odkrywania nowych przestrzeni, łamania barier, wykraczania poza stereotypy, przyzwyczajenia, standardy... Idea konfrontacji tych rożnych biegunow w świecie tańca zdaje się fascynującą dla każdej osoby będącej uczestnikiem tego przedsięwzięcia.

Bożena Klimczak

Czas trwania: 2 godz. 30 min.

zmodyfikowano  9 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ