koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Wojciech Korkuć

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 39 544 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 10 marca 2006, piątek
    do: 23 marca 2006, czwartek

Plakat

Wojtek Korkuć jako jeden z nielicznych w połowie lat 90-tych ilustrator i plakacista bez kompleksów połączył malarski i rysunkowy temperament z ekspresją śmiałej figuracji, dystansując się od graficznie oszczędnej poetyki polskiego plakatu i kojarzonego z nim wyrafinowania formy.

W pierwszych realizacjach sięgał po rozmaite środki wyrazu, sprawnie wsparte najnowszymi możliwościami grafiki komputerowej, angażując w grafikach nader często ekspresyjną fizjonomię. Przegląd powstających od 10 lat w pracowni Korka plakatów ujawnia jeszcze jedną, istotną dla jego twórczości plakatowej i ilustratorskiej cechę: umiejętność wykorzystania na potrzeby współczesnego dizajnu tradycyjnych, warsztatowych technik kolażu i rysunku.

Tu należy dodać, że opanowanych przez Korkucia w stopniu rzadko spotykanym wśród współczesnych projektantów. Tutaj z pewnością Jego twórczość spotyka się z dorobkiem podziwianych przez niego mistrzów “polskiej szkoły', cenionych na świecie właśnie między innymi za intuicję, niesłychanie przed laty podziwianych za ów zmysł formy graficznej plakatu. Choć powyższe uwagi dotyczą formy warto zwrócić uwagę na to, za pomocą jakich znaków/obrazów buduje Korkuć swój plakatowy język: nietrudno tu dostrzec motywy oczu, ust, dłoni wykorzystanych w sposób, który umożliwia jak najkrótszy w czasie, momentalny kontakt z odbiorcą. Nie przypadkiem wymienione motywy to narzędzia komunikacji niewerbalnej - projektowanie Korkucia cechuje głębokie przekonanie o sile obrazu w plakacie, władzę plastycznej ekspresji nad uwagą odbiorcy. Słowo, w przypadku plakatu kompozycja typograficzna sloganu, tytułu anonsowanej imprezy, rzadko pełni tu wiodącą rolę: na początku zawsze jest obraz. Wielką zaletą prac Korkucia jest właśnie bezpardonowa estetyka dynamicznego, ekspresyjnego obrazu, który nie pozostawia widzowi czasu na refleksję. Działa rzuconą pędzlem plamą koloru, drażniącym oko kolażem, drapieżnym linią rysunku. Choć w ostatnich plakatach Korkuć coraz częściej skupia się na wizualnym koncepcie, korzysta z fotografii studyjnej i, co wcześniej nie było wcale takie częste, zrównoważonej, statycznej typografii, ilustracja nadal pozostaje polem nieustającej wizualnej prowokacji.

Wojciech Korkuć Urodzony w 1967 r. w Mińsku Mazowieckim. Absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom na Wydziale Grafiki 1993 roku w Pracowni Projektowania Plakatu M. Wasilewskiego. Zajmuje się projektowaniem plakatów, ilustracją prasową, identyfikacją wizualną. W 1996 r. założył Korek Studio. Jego prace od wielu lat ukazują sięw zagranicznych publikacjach. Zostały wielokrotnie uhonorowane w "European Design Annual", magazynie "Print", amerykańskim konkursie "Creativity". Laureat głównej nagrody w konkursie na najlepszy kalendarz "Vidical'98", zdobywca nagrody specjalnej "New Moment" w konkursie reklamy Kreatura w 1999. Jego prace reklamowe zostały docenione w konkursie międzynarodowym Epica. Miał kilkanaście wystaw indywidualnych i uczestniczył w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ