koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Computer Music Tour #1

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 33 072 wyświetleń od 1 stycznia 2007

Wrocław » ul. Hubska 44 » NA MAPIE

  • 21 listopada 2004, niedziela
    » 18:00

muzyka elektroakustyczna

Program:

  • Sławomir Kupczak - Cetirizini dihydrochloridum na głos mówiony i komputer - powstawał od kwietnia do października 2004 r. w Studio Kompozycji Komputerowej Akademii Muzycznej we Wrocławiu. To kolejna wersja kompozycji, bo wieczny niedosyt czuje związany z tym alergicznym utworkiem. Ma nadzieje, ze nie zamieni się on w chorobę przewlekłą...
  • Adrian Foltyn - Próba B.L.Y. na live electronics - czyli pierwsze zetknięcie z wszechobecnym bezpostaciowym chaosem fal błądzących. Innymi słowy mały poradnik dźwiękowy, jak zdezorientować komputer bez zatrudniania Monty’ego. Błądzić jest podobno rzeczą ludzką, ale losowo błądzić potrafią przede wszystkim te nieludzko dokładne maszyny (muszę mu się podlizywać od czasu do czasu, żeby mi nie odmówił współpracy w środku grania...). więc zaprzęgnąwszy je do utworu zrobimy sobie przejażdżkę po krainie Procesu Y(t). To taki dość surowy teren, na pograniczu Przypadku, Przypadłości i Przepaści, tam, gdzie prawdopodobNIE zawsze dociera się inną drogą.
  • Krzysztof Figurski - Illusion-Smoking na komputer i papierosa
  • Cezary Duchnowski – Niewieżowce na wiolonczelę koncertującą, smyczki i komputer (prawykonanie) - w utworze być może wykorzystano wiersz Piotra Jaska

W roli wykonawców:

  • nieodżałowana Tech–no Orchestra (obecnie już prawie R20 - www.r-20.art.pl) pod dyrekcją Roberta Kurdybachy
  • Jakub Kruk - wiolonczela mocno elektryczna
  • Cezary Duchnowski, Adrian Foltyn - komputery z jabłkiem na przedzie
  • Sławomir Kupczak - czytanka
  • Krzysztof Figurski- wdech, wydech oraz efekty specjalne

wstęp wolny

Koncert jest pierwszym z planowanego cyklu prezentujących muzykę elektroakustyczną w ciekawych architektonicznie wnętrzach Wrocławia. Wśród animatorów projektu jest Cezary Duchnowski. tegoroczny zwycięzca Nagrody UNESCO w Rzymie podczas Międzynarodowej Trybuny Muzyki Elektorakustrycznej. Wrocławskie środowisko kompozytorskie zwane już szkołą kompozytorską uznawane się w kraju za jedne z najciekawszych zjawisk, o czym świadczą liczne zaproszenia (ostatnie sukcesy na Warszawskiej Jesieni). Tu, na koncercie, reprezentowana jest przez młode pokolenie studentów i absolwentów wrocławskiej Akademii Muzycznej.

Cezary Duchnowski - www.duchnowski.pl

Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie kompozycji prof. Leszka Wisłockiego. Studia ukończył w 1996 roku.

Obecnie wykłada (między innymi "realizacje muzyki komputerowej") na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Związany jest z tamtejszym Studiem Kompozycji Komputerowej od początku jego istnienia. Zajmuje się organizacją corocznych koncertów Studia na dziedzińcu Akademii.

Ma w swoim dorobku utwory zarówno kameralne jak i symfoniczne. Znaczącym epizodem jego twórczości jest teatr. Współpracował z Teatrem Współczesnym we Wrocławiu pisząc muzykę do spektakli teatralnych. Jako czynny pianista jest wielkim pasjonatem muzyki jazzowej i twórcą wielu tematów. Od kilku lat czołowe miejsce w jego działalności zajmuje twórczość elektro-akustyczna, która wraz ze szczególnym zamiłowaniem do sztuki dramatycznej wytyczyła główny nurt jego aktywności artystycznej w ramach grupy Morphai. Założenia programowe, jakie wypracowała grupa rzutują na estetykę indywidualnej twórczości Duchnowskiego. Szczególnie ważna jest dla niego idea instrumentalnego użycia technologii w sztuce oraz wyjątkowy stosunek do konstrukcji architektonicznej utworu jako pryncypialnego elementu dzieła sztuki. Grupa morphai założona została w 1997 roku przez Cezarego Duchnowskiego i Marcina Rupocińskiego. Nazwa, jaką przyjęła dwójka kompozytorów, aby firmować swoją działalność artystyczną nie jest przypadkowa. Morphai (z greckiego - formy) ma wyrażać ich szczególny stosunek do jednego z elementów dzieła sztuki.

Adrian Foltyn

wrocławianin, uczeń Stanisława Krupowicza, niedawny niewczesny absolwent tutejszej AMuz-y; Zdarzały się mu w życiu nagrania, nagrody i nagromadzenie innych niewyjaśnionych zdarzeń muzykopodobnych, które jednakowoż według najnowszych teorii nie mają związku z wizytą Obcych i są zaledwie częścią wielkiego Procesu Stochastycznego, którego parametrem ma przyjemność być kompozytor. Obok żywej elektroniki wykorzystuje też padlinę taśmową oraz wszelkie inne, tradycyjne formy drażnienia słuchaczy. Zajmuje się również matematyką w muzyce i przepowiadaniem przyszłości.

Jakub Kruk - ur. 14.06.1983

ukończenie OSM we Wrocławiu w klasie wiolonczeli mgr G. Ciołek. Obecnie III rok A.Muz. we Wrocławiu w klasie prof. Stanisława Firleja kursy: V.Yagling, M.Flaksman, C.Reichardt, Z.Gorołkow, M.Iankovici, A.Orkisz

konkursy:

  • I miejsce- Wrocławski Konkurs Muzyki Współczesnej 2001,
  • I miejsce- Wrocławski konkurs Muzyki Współczesnej 2002
  • I miejsce- Makroregionalne Przesłuchania Klas Wiolonczel Koszalin2002
  • finalista 25 Międzynarodowego Konkursu Kameralnego w Łodzi 2004-06-03

Sławomir Kupczak

ur. w 1979 r. we Wrocławiu. Studiował kompozycję w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Jana Wichrowskiego oraz Cezarego Duchnowskiego (realizacja kompozycji komputerowej). Obecnie odbywa studia podyplomowe z kompozycji pod kierunkiem dr Stanisława Krupowicza oraz Cezarego Duchnowskiego. Brał udział w kursach muzyki nowej w Radziejowicach (2000) i Gdańsku(2001). Był stypendysta Ministra Kultury (2002/2003).Jego utwory wykonywane były na licznych koncertach muzyki współczesnej w kraju i zagranicą, w ramach konkursów (m.in.Concours Nicati 2003 w Szwajcarii) oraz festiwalach:

  • Musica Polonica Nova we Wrocławiu
  • Koncert Kola Młodych ZKP przy Warszawskiej Jesieni
  • Audio Art w Warszawie
  • Turning Sounds 2 w Warszawie
  • XI Śląskie Dni Muzyki Współczesnej,
  • Chanterelle Festiwal w Ostrowie Wielkopolskim
  • Festival Synthese w Bourges we Francji

W roku 2004 jego Anafora V na wiolonczelę i komputer w wykonaniu wybitnego wiolonczelisty Andrzeja Bauera reprezentowała Polskie Radio na Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej UNESCO w Rzymie. NA Międzynarodowych Spotkaniach Turning Sounds 2 w Warszawie odbył się koncert monograficzny złożony z utworów elektroakustycznych kompozytora.

Obok działalności kompozytorskiej Sławomir Kupczak zajmuje się wykonawstwem muzyki współczesnej na skrzypcach, grając utwory solowe i kameralne. W latach 2000-2002 był członkiem orkiestry smyczkowej Tech-no Orchestra prowadzonej przez Roberta Kurdybache.

Od 2002 roku współpracuje z nowo powstałym, wrocławskim teatrem ZAR.

Ważniejsze utwory:

  • Anafora I na fortepian (1998/1999)
  • Energetic Play na sinfoniette (2000)
  • Casus to John Cage na flet prosty, klarnet, puzon, skrzypce, kontrabas, fortepian, pokrywkę od garnka, telefony komórkowe i dyrygenta (2001)
  • Anafora II na kwartet smyczkowy (2001)
  • Silly Nilly na orkiestrę smyczkowa, saksofon altowy i taśmę(2001/2002)
  • Akwaforta na glos żeński, okarynę, flet prosty i komputer(2002)
  • Palimpsest na orkiestrę smyczkowa i taśmę(2002)
  • Anafora III na klawesyn, skrzypce i fagot (2002)
  • Anafora IV na taśmę (2003)
  • FLUXUS(utwór sceniczny) na glos żeński, skrzypce, fortepian, tancerki i multimedia (2003)
  • Rymowanki na marimbe i smyczki(2003)
  • Anafora V na wiolonczele i komputer(2004)
  • Res Facta na flet i fortepian (2004)

Krzysztof Figurski

Młody kompozytor epoki plastikowych butelek i imperialistycznych kanapek z mielonką pochodzący z Lubina Górniczego. Jego muzyka to wynik dziwnych skojarzeń w psychice wynikających z przepalenia mózgu nie tylko papierosami, ale także świeżym powietrzem dolnośląskich miast i suchotą jesienno - zimowego okresu grzewczego. "Illusion - Smoking" czyli "Palenie szkodzi zdrowiu" to utwór z cyklu "Illussion - coś tam", który przedstawia wewnętrzne emocje podmiotu lirycznego oraz w wyjątkowy sposób ujmuje i modyfikuje przy pomocy komputerów z jabłkiem jego dźwięczny, wyrafinowany i niepowtarzalny kaszel wyksztuśny.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ