koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Anna Kutera PAPIEROWA MIŁOŚĆ, czyli dzień PO...

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 456 wyświetleń od 18 października 2010
  • od: 26 listopada 2010, piątek
    do: 17 grudnia 2010, piątek

Anna Kutera w swoim najnowszym projekcie multimedialnym PAPIEROWA MIŁOŚĆ, czyli dzień po... obnaża rozliczne słabości człowieka doby konsumpcjonizmu, bawi się fetyszami „nałogowego widza". Pretekstem do tej „zabawy", a zarazem jej przedmiotem staje się gazeta. Artystka - i tym razem przewrotnie - znajduje inspirację w czymś tak zwyczajnym, jak wycinek prasowy, fragment zdjęcia z kolorowego czasopisma, i stawia filozoficzne pytania o czas, piękno, tożsamość…

[Gabriela Dragun]


Anna Kutera (absolwentka wrocławskiej PWSSP, dziś ASP - 1977) zajmuje się sztuką multimedialną. Wśrod dziedzin jej artystycznej aktywności znajdują się film, wideo, fotografia, malarstwo, instalacja i sztuka performance.

Pracę artystyczną łączy z działalnością animatorki środowiska artystycznego. W latach 1975 - 1985 razem z Romualdem Kuterą, Lechem Mrożkiem, Piotrem Olszańskim prowadziła we Wrocławiu Galerię Sztuki Najnowszej. Od 1975 r. wspołorganizowała razem z Janem Świdzińskim międzynarodowy ruch sztuki kontekstualnej, zogniskowanej na badanie kontekstu realizacji artystycznych, ktora rozszerzała pojęcia i schematy dominującego wowczas konceptualizmu. Realizacje Anny Kutery nastawione są na interakcję widzow i budzenie ich wyobraźni. W roku 1975 formułuje założenia do obszernego cyklu artystycznego MORFOLOGIA NOWEJ RZECZYWISTOŚCI, w ktorym rozważa problem funkcjonowania kilku rownoległych „rzeczywistości" w sztuce na przykładzie analizy serii zdjęć siedmioletniego modela. W SYTUACJACH STYMULOWANYCH z lat 1976 -1989 rozważa rolę przypadkow, zdarzeń prawdziwych i wykreowanych na społeczny odbior idei artystycznej („Psia afera", „Przejazd kolejowy", cykl gadających obrazow, „Dialogow" i „Monologow").

Od 1990 r. rozpoczęła kompleksowy cykl prac pod wspolnym tytułem MOJE DOMY. W kameralnych i monumentalnych realizacjach przestrzennych odwołuje się rownież w symboliczny sposob, do problemow ewokowanych przez pojęcia „dom" - intymność, bezpieczeństwo, wspolnota, otwartość na kontekst, przyjmowanie zewnętrznych wartości... itp. Ostatnie prace z cyklu Domy zastępcze, oraz m.in. Dom wotywny dla Natury, Dom owadow i Domy bezdomnych (2008/9), analizują skutki cywilizacyjnych zmian w obrębie stosunkow społecznych, natury i ekologii. Od 2009 realizowała cykl GENETYCZNE KONTEKSTY (2008/9), ktore biorą po lupę związki rodzinne, emocjonalne i kulturowe modeli z ktorymi wspołpracowała, jak rownież odwołują się do źrodeł tematycznych własnych prac z lat wcześniejszych.

Prace artystki prezentowane były na ponad 40 wystawach indywidualnych i licznych wystawach zbiorowych w kraju i za granicą.

Prace Anny Kutery znajdują się m.in. w zbiorach Krolewskiej Biblioteki Sztuki w Kopenhadze, Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeow Okręgowych w Bydgoszczy i Chełmie, Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych we Wrocławiu, BWA w Lublinie, w filmotece TVP 2 we Wrocławiu i w kolekcjach prywatnych.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ