INFORMACJA:
Jan Pogany – REQUIEM-SMOLEŃSK IN MEMORIAM. Światowe prawykonanie ,
Midori Ahmed sopran (Japonia)
- 8 kwietnia 2011, piątek» 20:00
W pierwszą rocznicę katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem 96 ofiarom in memoriam.
Jan Pogany - REQUIEM-SMOLEŃSK IN MEMORIAM. (Światowe prawykonanie),
W pierwszą rocznicę katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem 96 ofiarom in memoriam.
Wykonawcy:
Midori Ahmed sopran (Japonia)
Leo Garda tenor (Monachium)
Japoński JPF Chor z Osaki i Hiroszimy,
Chor Kameralny Akademii Medycznej we Wrocławiu
Kierownictwo choru:
Michiko Saisho i Agnieszka Frankow-Żelazny,
Orkiestra Kameralna Camerata -Wrocław
Yasunori Saiki dyrygent (Japonia)
Termin koncertu:
8 kwietnia 2011 godz.20.00
Sala Koncertowa Polskiego Radia we Wrocławiu im. Jana Kaczmarka ul. Karkonoska 10,
Organizator koncertu:
Agencja Koncertowa „Presto"
e-mail: info@agentur-presto.com
„…moje Requiem daje nadzieję i nie zmusza do płaczu. Otwarte przestrzeni ludzkiego życia, zamykane bezwzględnym kluczem czasu są tylko wstępem do wieczności.W pierwszą rocznicę katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem 96 ofiarom utwor ten poświęcam.. " Jan Pogany
Muzyka Jana Pogany to symbioza wspołczesnej formy z romantyczną harmonią i liryką rozbudowanej linii melodycznej.W 2008 roku był laureatem II nagrody na VI Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Torrevieji (Hiszpania) za utwor na orkiestrę symfoniczną pt."Introdukcja i Walc Przeznaczenia",a w roku 2009 otrzymał brązowy medal na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Luxemburgu za utwor Fantazja na skrzypce i orkiestrę.
W latach 1986-1992 studiował grę na wiolonczeli oraz dyrygenturę w Konserwatorium im. Richarda Straussa w Monachium, wcześniej uczył się także w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Największe znaczenie w jego kształceniu muzycznym mieli m.in. następujący profesorowie: Grażyna Ciołek, Stanisław Krukowski, Halina Bobrowicz (Wrocław), Rodion Szczedrin, Horatiu Cenariu (Monachium) oraz Harvey Shapiro z Juilliard School w Nowym Jorku. W roku 1988 Jan Pogany zagrał jako solista z orkiestrą Konserwatorium w Filharmonii Monachijskiej koncert dla księcia Karola Mountbatten-Windsor nastepcy tronu angielskiego.
Po zakończonych studiach przez wiele lat tworzył duet grając na wiolonczeli wraz z polską pianistką Urszulą Mitręgą. Następnie także jako dyrygent rozpoczął stałą wspołpracę z wieloma orkiestrami m.in. Koreańską Orkiestrą Kameralną z Seulu oraz z orkiestrami z Japonii,Niemiec i Grecji. Dokonał nagrań m.in. dla Radia i Telewizji Bawarskiej w Monachium,dla niemieckiej rozgłośni TV Sat1, także dla Polskiego Radia w Szczecinie i Koszalinie, Rozgłośnia Telewizji w Madrycie zarejestrowała w jego wykonaniu muzykę Fryderyka Chopina podczas występu w klasztorze kartuzow w Valldemossie na Majorce (w miejscu gdzie F. Chopinprzebywał podczas zimy na przełomie 1838/39 roku ).
Początkowo komponował małe formy na wiolonczelę z towarzyszeniem orkiestry, w tym okresie powstała m.in. Fantazja d-moll.Przełomowym momentem stała się w 2002 roku nieoczekiwana propozycja napisania muzyki do serialu kryminalnego " Mit Herz und Handschellen" dla telewizji niemieckiej SAT1, a następnie do filmow telewizji norweskiej. Na zamowienie Prezydenta Miasta Kołobrzeg z okazji jubileuszu 750-lecia miasta skomponował "Kantatę Kołobrzeską" do tekstow Magdaleny Gaue utwor na dwa soprany,tenor,baryton, chor i orkiestrę. Ważniejsze kompozycje: Fantazja d-moll na wiolonczelę i orkiestrę, Musical pt." Rejs",Requiem a-moll do tekstow starołacińskiej mszy żałobnej. Poświęcone zmarłej w 1996 roku śpiewaczce operowej Antoninie Kaweckiej,(z ktorą kompozytor był zaprzyjaźniony), "Akrobata" opera w trzech aktach,ktorej prapremiera odbyła się w marcu 2009 roku w Sali im. Carla Orffa w Filharmonii w Monachium, kompozytor jest także autorem libretta Cykl pieśni pt. Anioły na głos i orkiestrę, z tekstami wierszy Magdaleny Gauer,Kantata " Głos przeznaczenia " na tenor, skrzypce i orkiestrę,prawykonanie tego utworu zostało zarejestrowany przez Rozgłośnię Polskiego Radia w Koszalinie, kompozycja ta także z dużym powodzeniem oraz uznaniem prasy i radia bawarskiego została zaprezentowana w Filharmonii w Monachium. " Kantata Kołobrzeska" z tekstem Magdaleny Gauer utwor na dwa soprany,tenor, baryton,chor i orkiestrę,utwor skomponowany na zamowienie Prezydenta Miasta Kołobrzeg z okazji jubileuszu 750-lecia. Muzyka filmowa do serialu kryminalnego " Mit Herz und Handschellen"dla telewizji niemieckiej SAT1, Requiem poświecone 96 ofiarom katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem.
Leo Garda - tenor.
Karierę międzynarodową rozpoczął w 1998 roku debiutując w Teatrze Operowym w Rzymie w roli Alfreda w operze „La Traviata" Giuseppe Verdiego, a następnie odniosł wiele sukcesow na najbardziej prestiżowych scenach Europy m.in. w Neapolu, Barcelonie, Norymberdze, Monachium, a także we Wiedniu w roli Rodolfa w operze „Cyganeria" Giacomo Pucciniego oraz w roli Golicyna w operze pt." Chowańszczyzna"* * Modesta Musorgskiego w Teatrze La Scala w Mediolanie pod dyrekcją Claudio Abbado.
Leo Garda urodził się we Wrocławiu, sztukę swą doskonalił w Wyższej Szkole Muzycznej w Monachium, gdzie w roku 1996 ukończył naukę śpiewu pod kierunkiem prof. Hanno Blaschke (byłego asystenta Ady Sari). Ukończył także studia wokalne i aktorskie w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Daniela Kustosika oraz odbył wiele kursow mistrzowskich u pedagogow międzynarodowej sławy m.in. pod kierunkiem Franco Corellego,Wandy Wermińskiej, Evy Marton oraz Antoniny Kaweckiej.. Oryginalna ciemna barwa jego głosu tenorowego oraz technika belcanto - owoc wieloletnich studiow doprowadziły artystę do najbardziej renomowanych scen operowych oraz sal koncertowych Europy. W 1989 r zdobył nagrodę publiczności za arię Mozarta na Międzynarodowym Konkursie w Hertogenbosch (Holandia), a w 1990 nagrodę specjalną za oryginalną barwę głosu na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im.Alfredo Krausa w Las Palmas.
W kolejnych latach kariery wykreował m.in. role: Don Jose'go w "Carmen" Bizeta,Calafa w „Turandot" Pucciniego,Alfreda w "Traviacie" Verdiego,Edgara w "Łucji z Lammermooru" Donizettiego,Ferranda w "Cosi fan tutte" Mozarta, Tamina w "Czarodziejskim flecie" Mozarta,Rodolfa w "Cyganerii" Pucciniego, Don Ottavia w "Don Giovannim" Mozarta, Riccarda w"Balu Maskowym" Verdiego oraz Lohengrina w operze Richarda Wagnera „Lohengrin.
Osobną dziedziną działalności artystycznej Leo Gardy jest muzyka oratoryjna. Koncertuje on w wielu krajach wykonując partie tenorowe m.in.w Requiem op.5 H. Berlioza, Requiem G. Verdiego, Mszy h-moll J.S. Bacha, Symfonii nr 9 L. van Beethovena. Wspołpracował z dyrygentami najwyzszej klasy m.in.z Z. Mehta, S. Osawa. Z wielkim entuzjazmem publiczności wielokrotnie wykonywał canzony neapolitańskie oraz cykle pieśni Schuberta oraz Schumanna.
Od wielu lat artysta mieszka w Monachium gdzie zajmuje się także pracą pedagogiczną, a wielu jego absolwentow stało się solistami światowych scen operowych oraz prestiżowych sal koncertowych. W monachijskim konserwatorium wykształcił m.in. sopranistki Midori Ahmed oraz Alexandrę von der Weth występującą także w Metropolitan Opera oraz w Mediolańskiej La Scali.
Midori Ahmed- sopran,(Japonia)
laureatka czołowych nagrod na międzynarodowych konkursach wokalnych. W 2001r. zdobyła pierwszą nagrodę na Konkursie Wokalnym w Monachium,a w 2003 r. pierwszą nagrodę oraz szczegolne wyrożnienie na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Kobe (Japonia). Wspołpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami m.in. z Marcello Viotti i Mariss Jansons.
Urodzona w Japonii,muzyczne wykształcenie zdobyła zarowno jako śpiewaczka oraz pianistka odbywając na obydwu kierunkach pięcioletnie studia na Uniwersytecie w Mukagawa w Japonii,a następnie w latach 2000 do 2003 w klasie mistrzowskiej na Wydziale Śpiewu Operowego w Konserwatorium im.Richarda Straussa w Monachium. Jej ostatnim profesorem był polski tenor Leo Garda,pod ktorego kontrolą artystka przygotowuje największe partie operowe, ktore wykonuje w wielu teatrach operowych i salach koncertowych na wielu kontynentach m.in. w Japonii, Dubaju, Niemczech, Austrii i Francji w operach: Tosca w tytułowej partii, Czarodziejski flet jako Pamina, Mimi w Cyganeria, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Małgorzata w operze Faust, Hrabina w Weselu Figara, Donna Elvira w Don Giovanni,Liu w Turandot,na wielu scenach operowych wykonuje także partie mezzosopranowe np. tytulową partię w operze Rossiniego „Kopciuszek",partię Azuczeny w „Trubadurze" Giuseppe Verdiego oraz partię Siebla w operze „Faust" Charlesa Gounoda. Śpiewa także muzykę oratoryjną, biorąc udział w wielu koncertach i międzynarodowych festiwalach np. w Salzburgu,a także w Polsce m.in. w Kamieniu Pomorskim i Kołobrzegu.
Yasunori Saiki - dyrygent,(Japonia)
japoński dyrygent Yasunori Saiki ukończył Wydział Kompozycji i Dyrygentury na Uniwersytecie Muzycznym w Hiroszimie,a następnie kontynuował studia dyrygenckie w Konserwatorium w Barcelonie pod kierunkiem Prof..Enrique Rivo, specjalizując się w muzyce renesansowej Od wielu lat wspołpracuje z wieloma orkiestrami i chorami w Japonii z ktorymi dokonał licznych nagrań. Zajmuje się także pracą pedagogiczną piastując stanowisko profesora na Elisabeth Unversity of Music w Hiroszimie.
Japoński JPF - Chor z Osaki i Hiroszimy,
Około 40 osobowy chor z Osaki i Hiroszimy dokonał wielu nagrań oraz odbył wiele koncertow w Azji, dyrektorem choru jest pani Michiko Saisho. Występ choru we Wrocławiu jest jednocześnie ich pierwszym koncertem w Europie.
Chor Kameralny Akademii Medycznej we Wrocławiu,
powstał w 2000 roku.Jego założycielem i kierownikiem jest Agnieszka Frankow-Żelazny, ktora jednocześnie jest także dyrektorem Choru Filharmonii we Wroclawiu. Zespoł może poszczycić się wieloma osiągnięciami oraz czołowymi nagrodami na najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursach choralnych, m.in. pierwszą nagrodą w Międzynarodowym Konkursie w Moskwie. Chor uczestniczy w wielu festiwalach i koncertach nie tylko w całej Polsce, ale także w wielu krajach Europy.
Orkiestra Kameralna „CAMERATA - WROCŁAW"
Wysokie kwalifikacje muzykow to walory, ktore bez wątpienia przyczyniają się do wielu zaproszeń i planow koncertowych oraz udziału w międzynarodowych festiwalach nie tylko w kraju,ale także za granicą oraz dokonywanych nagraniach filmowych, radiowych i telewizyjnych. Niemalże tradycją stały sie wystepy orkiestry w najbardziej renomowanych salach koncertowych m.in. w Filharmonii w Monachium czy Aulii Leopoldyńskiej we Wrocławiu.Bezgraniczna otwartość oraz fantazja muzykow jest źrodłem wielu oryginalnych interpretacji bogatego repertuaru orkiestry, od muzyki dawnej, oratoryjnej do dzieł kompozytorow naszych czasow, a także muzyki filmowej.
Bilety do nabycia w punktach sprzedaży Eventim w całym kraju oraz przez internet: [http://www.eventim.pl/pl/bilety/requiem-smolensk-in-memoriam- swiatowe-prawykonanie-wroclaw-sala-koncertowa- radia-88527/event.html](http://www.eventim.pl/pl/bilety/requiem-smolensk-in- memoriam-swiatowe-prawykonanie-wroclaw-sala-koncertowa-radia-88527/event.html)
Lokalizacja punktow sprzedaży Eventim we Wrocławiu m.in.: OKiS Rynek - Ratusz 24, Empik Wrocław Renoma ul. Świdnicka 40, EMPiK Wrocław Rynek, EMPiK Wrocław Pasaż Grunwaldzki, EMPiK Wrocław Magnolia Park.
bilety:
40 zł.,35 zł.,30 zł.,ulgowe: 25 zł.
Yasunori Saiki dyrygent (Japonia)
Leo Garda tenor (Monachium)
DF 22: Tworzenie i wykorzystanie bohaterów niezależnych
26 sierpnia 2022 - 15:30
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
8 724muzyka
DF 22: Gamesroom
26 sierpnia 2022 - 14:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
8 824muzyka
DF 22: Nie każdy bohater musi umieć latać
26 sierpnia 2022 - 14:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
8 918muzyka
DF 22: Od Wasylisy do Śnieżki - kobiece rytuały wejścia w dorosłość ukryte w baśniach
26 sierpnia 2022 - 20:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 128muzyka
DF 22: Magia w medycynie ludowej
26 sierpnia 2022 - 19:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 101muzyka
DF 22: Prawdziwe wampiry oraz wilkołaki
26 sierpnia 2022 - 19:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 065muzyka
DF 22: Reguły magii
26 sierpnia 2022 - 19:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 126muzyka
DF 22: Zaczarować miejsce, uruchomić magię – larpy w świecie Harry’ego Pottera
26 sierpnia 2022 - 19:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 174muzyka
DF 22: Zmierzch herosów. Czyli jak wprowadzenie przemyślanych heroin do opowieści może odświeżyć literaturę gatunkową
26 sierpnia 2022 - 18:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 155muzyka
DF 22: Sudety – stare góry pełne starych (zapomnianych?) historii
26 sierpnia 2022 - 17:45
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 094muzyka
DF 22: Systemy magiczne
26 sierpnia 2022 - 16:45
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 121muzyka
DF 22: Jak rozszerzają się fantastyczne światy?
26 sierpnia 2022 - 16:30
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 156muzyka
DF 22: Latające spodki, kosmici, piramidy i paladyni spod znaku Czarnego Słońca
26 sierpnia 2022 - 16:30
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 173muzyka
DF 22: Magia a rzeczywistość. Społeczne i kulturowe funkcje fantastyki
26 sierpnia 2022 - 15:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 189muzyka
DF 22: Dziwne czary, czyli nie tylko 'fajerbolem' magia stoi
26 sierpnia 2022 - 20:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 238muzyka
DF 22: Realizm a magia w ilustracji i komiksie
26 sierpnia 2022 - 18:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 255muzyka
DF 22: Donżon - fantasy, magia, szaleństwo
26 sierpnia 2022 - 16:45
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 230muzyka