koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu

Parsifal

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 40 007 wyświetleń od 14 lutego 2011
  • 25 marca 2015, środa
    » 17:00
  • 17 listopada 2012, sobota
    » 17:00
  • 3 czerwca 2012, niedziela
    » 17:00
  • 24 września 2011, sobota
    » 17:00
  • 10 czerwca 2011, piątek
    » 18:00
  • 4 czerwca 2011, sobota
    » 18:00
  • 21 kwietnia 2011, czwartek
    » 18:00
  • 17 kwietnia 2011, niedziela
    » 18:00
  • 16 kwietnia 2011, sobota
    » 18:00

Ryszard Wagner

Uroczyste misterium sceniczne w 3 aktach

Libretto: Ryszard Wagner

Prapremiera: Bayreuth, 26 VII 1882

Premiera w Operze Wrocławskiej 16 IV 2011

Spektakl wykonywany jest w języku niemieckim z polskimi napisami

Czas trwania: 5 godz.

  • Kierownictwo muzyczne: Walter E. Gugerbauer
  • Współpraca muzyczna: Tomasz Szreder
  • Dyrygenci: Walter E. Gugerbauer, Tomasz Szreder
  • Reżyseria: Georg Rootering
  • Dekoracje: Lukas Noll
  • Kostiumy: Małgorzata Słoniowska
  • Realizacja światła: Łukasz Różewicz
  • Przygotowanie chóru: Anna Grabowska-Borys
  • Tłumaczenie libretta: Anna Leniart

Ostatnie, owiane duchem mistycyzmu i pełne tajemnicy dzieło mistrza z Bayreuth. Wystawione po raz pierwszy 26 lipca 1882 r., już w pierwszych latach po premierze zaczęło swój triumfalny pochód, poczynając od dworu Ludwika II, przez Londyn i Nowy Jork, wkrótce zyskując sławę jednego z kluczowych utworów Richarda Wagnera (1813-1883).

Twórca idei dramatu muzycznego nazwał swoje ostatnie wielkie dzieło „uroczystym misterium scenicznym w trzech aktach”. Odnajdujemy tu wszystkie najważniejsze cechy sztuki romantycznej: postulat syntezy muzyki, literatury, teatru i innych elementów wchodzących w skład „totalnego dzieła sztuki” według intencji kompozytora.

Swoje monumentalne dzieło Wagner przygotowywał przez dziesięciolecia, a temat zaczerpnął z przeczytanego w 1845 r. w Dreźnie poematu Parzival słynnego minnesingera Wolframa von Eschenbacha. Wśród słuchaczy pamiętnej premiery w 1882 r. byli m. in. Anton Bruckner, Ferenc Liszt i młody Richard Strauss, który w późniejszych latach kontynuował wielkie tradycje dzieł Wagnera.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ