INFORMACJA:
Jan Pogany-REQUIEM SMOLEŃSK IN MEMORIAM
Yasunori Saiki dyrygent (Japonia)
- 8 kwietnia 2011, piątek» 20:00
Światowe prawykonanie
W pierwszą rocznicę katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem 96 ofiarom in memoriam.
Wykonawcy:
Midori Ahmed sopran (Japonia)
Leo Garda tenor (Monachium)
Japoński Chor Przyjaźni z Osaki i Hiroszimy,
Chor Kameralny Akademii Medycznej we Wrocławiu
*Kierownictwo choru: *
Michiko Saisho i Agnieszka Frankow-Żelazny,
Orkiestra Kameralna Camerata -Wrocław
Yasunori Saiki dyrygent (Japonia)
Bilety już do nabycia w punktach sprzedaży Eventim w całym kraju oraz przez internet:
[http://www.eventim.pl/pl/bilety/requiem-smolensk-in-memoriam-swiatowe- prawykonanie-wroclaw-sala-koncertowa- radia-88527/event.html](http://www.eventim.pl/pl/bilety/requiem-smolensk-in- memoriam-swiatowe-prawykonanie-wroclaw-sala-koncertowa-radia-88527/event.html)
Lokalizacja punktow sprzedaży Eventim we Wrocławiu m.in.: OKiS Rynek - Ratusz 24, Empik Wrocław Renoma ul. Świdnicka 40, EMPiK Wrocław Rynek, EMPiK Wrocław Pasaż Grunwaldzki, EMPiK Wrocław Magnolia Park.
Jan *Pogany - kompozytor.*
„…moje Requiem daje nadzieję i nie zmusza do płaczu. Otwarte przestrzeni ludzkiego życia, zamykane bezwzględnym kluczem czasu są tylko wstępem do wieczności.W pierwszą rocznicę katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem 96 ofiarom utwor ten poświęcam.. "Jan Pogany
Muzyka Jana Pogany
to symbioza wspołczesnej formy z romantyczną harmonią
i liryką rozbudowanej linii melodycznej.W 2008 roku był laureatem II nagrody na VI Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Torrevieji (Hiszpania) za utwor na orkiestrę symfoniczną pt."Introdukcja i Walc Przeznaczenia", a w roku 2009 otrzymał brązowy medal na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Luxemburgu za utwor Fantazja na skrzypce i orkiestrę.W latach 1986-1992 studiował grę na wiolonczeli oraz dyrygenturę w Konserwatorium im. Richarda Straussa w Monachium, wcześniej uczył się także w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Największe znaczenie w jego kształceniu muzycznym mieli m.in. następujący profesorowie: Grażyna Ciołek, Stanisław Krukowski, Halina Bobrowicz (Wrocław), Rodion Szczedrin, Horatiu Cenariu (Monachium) oraz Harvey Shapiro z Juilliard School w Nowym Jorku. W roku 1988 Jan Pogany zagrał jako solista z orkiestrą Konserwatorium w Filharmonii Monachij-skiej koncert dla księcia Karola Mountbatten-Windsor nastepcy tronu angielskiego. Po zakończonych studiach przez wiele lat tworzył duet grając na wiolonczeli wraz z polską pianistką Urszulą
Mitręgą. Następnie także jako dyrygent rozpoczął stałą
wspołpracę z wieloma orkiestrami m.in. Koreańską
Orkiestrą Kameralną z Seulu oraz z orkiestrami z Japonii,
Niemiec i Grecji. Dokonał nagrań m.in. dla Radia i Telewizji Bawarskiej w
Monachium,dla niemieckiej rozgłośni TV Sat1, także dla
Polskiego Radia w Szczecinie i Koszalinie, Rozgłośnia Telewizji w Madrycie zarejestrowała w jego
wykonaniu muzykę Fryderyka Chopina
podczas występu w klasztorze kartuzow w Valldemossie
na Majorce (w miejscu gdzie F. Chopin
przebywał podczas zimy na przełomie 1838/39 roku ).
Początkowo komponował małe formy na wiolonczelę z
towarzyszeniem orkiestry, w tym okresie powstała
m.in. Fantazja d-moll.
Przełomowym momentem stała się w 2002 roku
nieoczekiwana propozycja napisania muzyki do serialu
kryminalnego " Mit Herz und Handschellen" dla telewizji
niemieckiej SAT1, a następnie do filmow telewizji
norweskiej. Na zamowienie Prezydenta Miasta Kołobrzeg
z okazji jubileuszu 750-lecia miasta skomponował "Kantatę Kołobrzeską" do tekstow Magda-leny Gauer utwor na dwa soprany,tenor,baryton, chor i orkiestrę. Ważniejsze kompozycje: Fantazja d-moll na wiolonczelę i orkiestrę, Musical pt." Rejs", Requiem a-moll do tekstow starołacińskiej mszy żałobnej. Poświęcone zmarłej w 1996 roku śpiewaczce operowej
Antoninie Kaweckiej, "Akrobata" opera w trzech aktach,
ktorej prapremiera odbyła się w marcu 2009 roku w Sali im. Carla Orffa w Filharmonii w Monachium,
kompozytor jest także autorem libretta Cykl pieśni pt.
Anioły na głos i orkiestrę, z tekstami
wierszy Magdaleny Gauer,Kantata " Głos przeznaczenia "
na tenor, skrzypce i orkiestrę,
prawykonanie tego utworu zostało zarejestrowany przez Rozgłośnię Polskiego Radia w Koszalinie, kompozycja ta także z dużym powodzeniem oraz uznaniem prasy i radia
bawarskiego została zaprezentowana w Filharmonii w Monachium. " Kantata Kołobrzeska" z
tekstem Magdaleny Gauer utwor na dwa soprany,tenor,
baryton,chor i orkiestrę,utwor skomponowany na zamowienie
Prezydenta Miasta Kołobrzeg z okazji jubileuszu 750-lecia. Muzyka filmowa do serialu kryminalnego
" Mit Herz und Handschellen"dla telewizji niemieckiej SAT1 oraz Requiem poświecone 96 ofiarom katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem.
Leo Garda - tenor.
Karierę międzynarodową rozpoczął w 1998 roku debiutując w Teatrze Operowym w Rzymie w roli Alfreda w operze „La Traviata" Giuseppe Verdiego, a następnie odniosł wiele sukcesow na najbardziej prestiżowych scenach Europy m.in. w Neapolu, Barcelonie, Norymberdze, Monachium, a także we Wiedniu w roli Rodolfa w operze „Cyganeria" Giacomo Pucciniego oraz w roli Golicyna w operze pt." Chowańszczyzna"* * Modesta Musorgskiego w Teatrze La Scala w Mediolanie pod dyrekcją Claudio Abbado.
Leo Garda urodził się we Wrocławiu, sztukę swą doskonalił w Wyższej Szkole Muzycznej w Monachium, gdzie w roku 1996 ukończył naukę śpiewu pod kierunkiem prof. Hanno Blaschke (byłego asystenta Ady Sari). Ukończył także studia wokalne i aktorskie w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Daniela Kustosika oraz odbył wiele kursow mistrzowskich u pedagogow międzynarodowej sławy m.in. pod kierunkiem Franco Corellego,Wandy Wermińskiej, Evy Marton oraz Antoniny Kaweckiej.. Oryginalna ciemna barwa jego głosu tenorowego oraz technika belcanto - owoc wieloletnich studiow doprowadziły artystę do najbardziej renomowanych scen operowych oraz sal koncertowych Europy. W 1989 r zdobył nagrodę publiczności za arię Mozarta na Międzynarodowym Konkursie w Hertogenbosch (Holandia), a w 1990 nagrodę specjalną za oryginalną barwę głosu na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im.Alfredo Krausa w Las Palmas.
W kolejnych latach kariery wykreował m.in. role: Don Jose'go w "Carmen" Bizeta,Calafa w „Turandot" Pucciniego,Alfreda w "Traviacie" Verdiego,Edgara w "Łucji z Lammermooru" Donizettiego,
Ferranda w "Cosi fan tutte" Mozarta, Tamina w "Czarodziejskim flecie" Mozarta,
Rodolfa w "Cyganerii" Pucciniego, Don Ottavia w "Don Giovannim" Mozarta, Riccarda w"Balu Maskowym" Verdiego oraz Lohengrina w operze Richarda Wagnera „Lohengrin.
Osobną dziedziną działalności artystycznej Leo Gardy jest muzyka oratoryjna. Koncertuje on w wielu krajach wykonując partie tenorowe m.in.
w Requiem op.5 H. Berlioza, Requiem G. Verdiego, Mszy h-moll J.S. Bacha, Symfonii nr 9 L. van Beethovena. Wspołpracował z dyrygentami najwyzszej klasy m.in.z
Z. Mehta, S. Osawa. Z wielkim entuzjazmem publiczności wielokrotnie wykonywał canzony neapolitańskie oraz cykle pieśni Schuberta oraz Schumanna.
Od wielu lat artysta mieszka w Monachium gdzie zajmuje się także pracą pedagogiczną, a wielu jego absolwentow stało się solistami światowych scen operowych oraz prestiżowych sal koncertowych. W monachijskim konserwatorium wykształcił m.in. sopranistki Midori Ahmed oraz Alexandrę von der Weth występującą także w Metropolitan Opera oraz w Mediolańskiej La Scali.
Midori Ahmed- sopran,(Japonia)
laureatka czołowych nagrod na międzynarodowych konkursach wokalnych. W 2001r. zdobyła pierwszą nagrodę na Konkursie Wokalnym w Monachium,a w 2003 r. pierwszą nagrodę oraz
szczegolne wyrożnienie na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Kobe (Japonia). Wspołpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami m.in. z Marcello Viotti i Mariss Jansons.
Urodzona w Japonii,muzyczne wykształcenie zdobyła zarowno jako
śpiewaczka oraz pianistka odbywając na obydwu kierunkach pięcioletnie studia na Uniwersytecie w Mukagawa w Japonii,a następnie w latach 2000 do 2003 w klasie mistrzowskiej na Wydziale Śpiewu Operowego w Konserwatorium im.Richarda Straussa w Monachium. Jej ostatnim profesorem był polski tenor Leo Garda,pod ktorego kontrolą artystka przygotowuje największe partie operowe, ktore wykonuje w wielu teatrach operowych i salach koncertowych na wielu kontynentach m.in. w Japonii, Dubaju, Niemczech, Austrii i Francji w operach: Tosca w tytułowej partii, Czarodziejski flet jako Pamina, Mimi w Cyganeria, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Małgorzata w operze Faust, Hrabina w Weselu Figara, Donna Elvira w Don Giovanni,Liu w Turandot,na wielu scenach operowych wykonuje także partie mezzosopranowe np. tytulową partię w operze Rossiniego „Kopciuszek",partię Azuczeny w „Trubadurze" Giuseppe Verdiego oraz partię Siebla w operze „Faust" Charlesa Gounoda. Śpiewa także muzykę oratoryjną, biorąc udział w wielu koncertach i międzynarodowych festiwalach np. w Salzburgu,a także w Polsce m.in. w Kamieniu Pomorskim i Kołobrzegu.
Yasunori Saiki - dyrygent,(Japonia)
japoński dyrygent Yasunori Saiki ukończył Wydział Kompozycji i Dyrygentury na Uniwersytecie Muzycznym w Hiroszimie,a następnie kontynuował studia dyrygenckie w Konserwatorium w Barcelonie pod kierunkiem Prof..Enrique Rivo, specjalizując się w muzyce renesansowej Od wielu lat wspołpracuje z wieloma orkiestrami i chorami w Japonii z ktorymi dokonał licznych nagrań. Zajmuje się także pracą pedagogiczną piastując stanowisko profesora na Elisabeth Unversity of Music w Hiroszimie.
Japoński Chor Przyjaźni z Osaki i Hiroszimy,
Około 40 osobowy chor z Osaki i Hiroszimy dokonał wielu nagrań oraz odbył wiele koncertow w Azji, dyrektorem choru jest pani Michiko Saisho. Występ choru we Wrocławiu jest jednocześnie ich pierwszym koncertem w Europie.
Chor Kameralny Akademii Medycznej we Wrocławiu,
powstał w 2000 roku.Jego założycielem i kierownikiem jest Agnieszka Frankow-Żelazny, ktora jednocześnie jest także dyrektorem Choru Filharmonii we Wroclawiu. Zespoł może poszczycić się wieloma osiągnięciami oraz czołowymi nagrodami na najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursach choralnych, m.in. pierwszą nagrodą w Międzynarodowym Konkursie w Moskwie. Chor uczestniczy w wielu festiwalach i koncertach nie tylko w całej Polsce, ale także w wielu krajach Europy.
Orkiestra Kameralna „CAMERATA - WROCŁAW"
Wysokie kwalifikacje muzykow to walory, ktore bez wątpienia przyczyniają się do wielu zaproszeń i planow koncertowych oraz udziału w międzynarodowych festiwalach nie tylko w kraju,ale także za granicą oraz dokonywanych nagraniach filmowych, radiowych i telewizyjnych. Niemalże tradycją stały sie wystepy orkiestry w najbardziej renomowanych salach koncertowych m.in. w Filharmonii w Monachium czy Aulii Leopoldyńskiej we Wrocławiu.
Bezgraniczna otwartość oraz fantazja muzykow jest źrodłem wielu oryginalnych interpretacji bogatego repertuaru orkiestry, od muzyki dawnej, oratoryjnej do dzieł kompozytorow naszych czasow, a także muzyki filmowej.
Organizator koncertu:
Agencja Koncertowa Presto we Wrocławiu
Bilety już do nabycia w punktach sprzedaży Eventim w całym kraju oraz przez internet:
[http://www.eventim.pl/pl/bilety/requiem-smolensk-in-memoriam-swiatowe- prawykonanie-wroclaw-sala-koncertowa- radia-88527/event.html](http://www.eventim.pl/pl/bilety/requiem-smolensk-in- memoriam-swiatowe-prawykonanie-wroclaw-sala-koncertowa-radia-88527/event.html)
Lokalizacja punktow sprzedaży Eventim we Wrocławiu m.in.: OKiS Rynek - Ratusz 24, Empik Wrocław Renoma ul. Świdnicka 40, EMPiK Wrocław Rynek, EMPiK Wrocław Pasaż Grunwaldzki, EMPiK Wrocław Magnolia Park.
bilety:
ulgowy: 25 zł.,normalny: 30,35,40 zł.
Midori Ahmed sopran (Japonia)
Leo Garda tenor (Monachium)
DF 22: Nie każdy bohater musi umieć latać
26 sierpnia 2022 - 14:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
8 919muzyka
DF 22: Od Wasylisy do Śnieżki - kobiece rytuały wejścia w dorosłość ukryte w baśniach
26 sierpnia 2022 - 20:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 129muzyka
DF 22: Magia w medycynie ludowej
26 sierpnia 2022 - 19:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 102muzyka
DF 22: Prawdziwe wampiry oraz wilkołaki
26 sierpnia 2022 - 19:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 066muzyka
DF 22: Reguły magii
26 sierpnia 2022 - 19:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 127muzyka
DF 22: Zaczarować miejsce, uruchomić magię – larpy w świecie Harry’ego Pottera
26 sierpnia 2022 - 19:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 175muzyka
DF 22: Zmierzch herosów. Czyli jak wprowadzenie przemyślanych heroin do opowieści może odświeżyć literaturę gatunkową
26 sierpnia 2022 - 18:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 156muzyka
DF 22: Sudety – stare góry pełne starych (zapomnianych?) historii
26 sierpnia 2022 - 17:45
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 095muzyka
DF 22: Systemy magiczne
26 sierpnia 2022 - 16:45
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 122muzyka
DF 22: Jak rozszerzają się fantastyczne światy?
26 sierpnia 2022 - 16:30
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 157muzyka
DF 22: Latające spodki, kosmici, piramidy i paladyni spod znaku Czarnego Słońca
26 sierpnia 2022 - 16:30
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 174muzyka
DF 22: Magia a rzeczywistość. Społeczne i kulturowe funkcje fantastyki
26 sierpnia 2022 - 15:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 190muzyka
DF 22: Dziwne czary, czyli nie tylko 'fajerbolem' magia stoi
26 sierpnia 2022 - 20:15
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 239muzyka
DF 22: Realizm a magia w ilustracji i komiksie
26 sierpnia 2022 - 18:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 256muzyka
DF 22: Donżon - fantasy, magia, szaleństwo
26 sierpnia 2022 - 16:45
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 231muzyka
DF 22: Fantastyczne Akwarele
26 sierpnia 2022 - 14:00
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 251muzyka
DF 22: Sukces Genshin Impact nad innymi grami?
26 sierpnia 2022 - 21:30
Centrum Kultury ZAMEK
pl. Świętojański 1 Wrocław
6 262muzyka